با حضور نماینده شهرستان قروه و مدیرعامل شرکت صبانور انجام شد؛

بازدید از پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره گلالی و بررسی سایر طرح‌های توسعه‌ای

پایگاه خبری معدن نیوز -محمد رسول شیخی زاده، نماینده مردم شهرستان قروه در مجلس شورای اسلامی به همراه موسوی مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از پروژه عظیم ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره گلالی در شهرستان قروه بازدید کردند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تاکید کرد:

آینده روشن شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای

پایگاه خبری معدن نیوز -با راه اندازی و تکمیل طر‌ح‌های توسعه‌ای و دانش بنیان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از سال آینده، روزهای روشنی در انتظار این شرکت خواهد بود.

کاهش قیمت سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت، زیرا بدبینی نسبت به چشم‌انداز اقتصادی چین بر کالاهای صنعتی فشار آورده است.

تولید بی سابقه زغال‌سنگ علیرغم کاهش قیمت‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌ زغال‌سنگ پس از کاهش ۸ درصدی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، اندکی روند افزایشی در پیش گرفت. شاخص‌های زغال‌سنگ استرالیا و آفریقای جنوبی از اوج خود در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته‌اند که این امر به دلیل فعالیت‌های اقتصادی ضعیف و کاهش قیمت گاز بوده و در نتیجه آن تقاضا برای زغال‌سنگ در بخش برق تحت تاثیر قرار گرفته است.

۳ پایگاه امداد و نجات معادن زغال‌سنگ در مرحله افتتاح

پایگاه خبری معدن نیوز -مجری طرح تجهیز، بهسازی و ساخت پایگاه های امداد و نجات مناطق زغالدار خبر داد: ۲ پایگاه امداد و نجات مناطق زغالدار کشور، آماده افتتاح و بهره برداری است.

چهار مصدوم در پی حادثه در معدن زغال سنگ پروده طبس

پایگاه خبری معدن نیوز -سانحه تصاعد آنی گاز متان در معدن شرکت زغال سنگ پروده طبس چهار مصدوم به جای گذاشت.

معدن نیوز گزارش می دهد؛

تمدید معافیت عوارض صادراتی زغال سنگ روسیه

پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته منابع به نقل از SXcoal، دولت روسیه تصمیم گرفته است که دوره معافیت عوارض صادرات زغال سنگ حرارتی و آنتراسیت را به مدت سه ماه تمدید کند و این مهلت را تا اول دسامبر ۲۰۲۴ افزایش دهد.

نصب نخستین تجهیزات عظیم کارخانه آهن اسفنجی بافق آغاز شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران _بافق از ورود و نصب بزرگترین و آخرین پارت "دودکش اجکتور" پروژه آهن اسفنجی خبر داد و گفت: هم اکنون پروژه کارخانه آهن اسفنجی به پیشرفت ۳۲ درصدی رسیده است.

معدن نیوز بررسی کرد؛

کلمبیا پدیده نوظهور بازار زغال سنگ چین

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک جمهوری خلق چین (GACC) در ۲۱ اوت، واردات زغال سنگ حرارتی چین در ماه ژوئیه به رکورد جدیدی رسید و روند صعودی را افزایش داد که بر تقاضای قوی این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز تاکید کرد.

وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه:

روسیه بیش از ۱۰۰ سال ذخایر زغال‌سنگ دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه اعلام کرد که این کشور برای تأمین نیاز خود در ۱۰۰ سال آینده زغال سنگ کافی دارد.

صادرات زغال‌سنگ از کلمبیا به اراضی اشغالی ممنوع شد

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس‌جمهور کلمبیا با امضای فرمانی صادرات زغال‌سنگ به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کرد تا بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به جنگ غزه فشار بیاورد.

سنگال خواستار توسعه همکاری با ایران در بخش معدن شد

پایگاه خبری معدن نیوز -سفیر سنگال در تهران خواستار تقویت همکاری با ایران برای بهره بردن از فرصت های معدنی در آن کشور شد.

تونل جدید معدن زغال‌سنگ گلندرود کلنگ‌زنی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل ایمپاسکو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی می‌داند و معادن تابعه شرکت نیز به مرور زمان به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کنند.

سند راهبردی مجتمع سنگ آهن سنگان تدوین شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: سند برنامه راهبردی این مجتمع با رویکرد توسعه پایدار تدوین شد.

بهار تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت های بزرگ

پایگاه خبری معدن نیوز -۱۴ شرکت بزرگ سنگ آهن کشور طی بهار ۱۴۰۳ با افزایش ۱۷ درصدی در تولید کنسانتره، حدود ۱۳ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۸۱ تن کنسانتره آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۷ تن بود.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

نیاز شدید بازار سنگ‌آهن چین به کنترل تجارت سوداگرانه

پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته گروه منابع معدنی چین (CMRG)، بازار سنگ آهن در چین نیازمند تنظیم بیشتر است و تجارت از نوع سفته بازی باید مهار شود تا صنعت سنگ آهن این کشور بتواند سود معقولی را به دست آورد و منابع سنگ آهن پایدار را در اختیار فولادسازان داخلی قرار دهد.

معدن نیوز ارائه می دهد:

وضعیت صادرات زغال سنگ اندونزی

پایگاه خبری معدن نیوز - صادرات زغال سنگ اندونزی در ژانویه ۲۰۲۴، ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۲۴۵.۳۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۲۰۴.۳۱ میلیون تن در ژانویه ۲۰۲۳، طبق داده های مربوط به خطوط کشتیرانی افزایش قابل توجهی داشته است.

رشد تدریجی بازار سنگ آهن چین

پایگاه خبری معدن نیوز -با بهبود جزیی پایه های بازار قیمت سنگ آهن وارداتی به چین برای پنجمین روز متوالی رشدی جزیی را تجربه نمود و در این بین فعالان بازار با احتیاط به روند اخبار اقتصاد کلان چین نیز می نگرند.

کشف یک معدن توسط کنور

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) از کشف یک معدن سنگ آهن خبر داد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

وضعیت ایمنی معادن زغال سنگ شانشی

پایگاه خبری معدن نیوز -شانشی در شمال چین، بزرگترین استان تولیدکننده زغال سنگ این کشور، به دلیل حوادث مکرر در معادن زغال سنگ خود با فشارهای ایمنی فزاینده ای دست و پنجه نرم می کند که می تواند توانایی آن را برای دستیابی به هدف تولید سال ۲۰۲۴ خود به خطر بیندازد.

بازارهای سنگ‌آهن رو به بهبود

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌های آتی سنگ‌آهن روز پنج‌شنبه به بالاترین حد بیش از یک هفته گذشته رسید که به دلیل چشم‌انداز خوش‌بینانه تقاضای چین و ادامه امیدها به محرک‌های بیشتر از سوی دومین اقتصاد بزرگ جهان بود.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش صادرات سنگ‌آهن و گندله از استرالیا

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات سنگ آهن و گندله استرالیا در جولای ۲۰۲۴ در مقایسه با ۸۰.۲ میلیون تن در ژوئن، ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۶۷.۸ میلیون تن رسید. در همین حال، محموله‌های صادراتی در جولای ۲۰۲۴ نسبت به ۶۹.۶ میلیون تن در جولای ۲۰۲۳، ۳ درصد کاهش یافت.

در شمال چین رخ داد؛

۴ کشته بر اثر خفگی در معدن زغال‌سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -مقامات محلی ایمنی معادن در چین روز یکشنبه گفتند که ۴ نفر بر اثر خفگی در یک معدن زغال سنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین جان باختند.

مدیرعامل مجتمع سنگان خواف:

زنجیره فولاد در خراسان رضوی دچار نقص جدی است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل مجتمع سنگان خواف با بیان اینکه زنجیره فولاد در خراسان رضوی دچار نقص جدی است، گفت: ۳۰ درصد از ذخایر سنگ آهن کشور در این استان واقع شده است.

افزایش ۵ برابری استخراج زغال‌سنگ معدن آق‌دربند

پایگاه خبری معدن نیوز -استخراج زغال سنگ از معدن آق‌دربند شهرستان سرخس ۵ برابر افزایش یافت.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد