مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد؛

شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی مس تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس را یک ضرورت و راهبرد اساسی برشمرد و گفت: ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی خریدها و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند.

امضای قرارداد نخستین کارخانه تولید نوار نقاله استل کورد

پایگاه خبری معدن نیوز -قرارداد احداث نخستین کارخانه تولید تسمه نوار نقاله ایران در آلشتر، به امضا رسید.

معاون بازرس ویژه رییس جمهور:

ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید

پایگاه خبری معدن نیوز -امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل گفت: تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

با صدور حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران؛

سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد

پایگاه خبری معدن نیوز -با حکم مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، سیاوش عبدی، به عنوان مشاور، مدیرحوزه مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌ عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، منصوب گردید.

بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور در آستانه افتتاح رسمی

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو از بهره برداری قریب الوقوع فاز نخست کارخانه سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانجات سرب و روی کشور، تا پایان خرداد ۱۴۰۳ با حضور مقامات رسمی خبر داد.

همکاری فملی و مپنا در زمینه بومی‌سازی ماشین‌آلات صنعت مس و ساخت نیروگاه

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برنامه این شرکت برای همکاری با گروه مپنا به منظور بومی‌سازی ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت مس و ساخت نیروگاه انرژی‌های تجدید پذیر در مجتمع‌های تولیدی خبر داد.

تحویل گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۴۵۰۰۱-۲۰۱۸ و ISO ۱۰۰۱۵-۲۰۱۹ به ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -استقرار و دریافت گواهینامه‌های سیستم های مدیریتی و انطباق محصولات با توجه به تولید محصولات فولادی متنوع در ذوب آهن اصفهان و توان بالای صادرات این محصولات به اقصی نقاط دنیا، در دستیابی به اهداف و در نتیجه بهره وری سازمان، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

تقدیر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از واحد برتر ایمنی فولاد خوزستان

پایگاه خبری معدن نیوز -در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیرعامل فولاد خوزستان که به مناسبت گرامی داشت هفته کار و کارگر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، از مدیریت ایمنی فولاد خوزستان بعنوان واحد برتر استان تقدیر شد.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

موسسه فولاد استرالیا خواستار ممنوعیت صادرات ضایعات آهنی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -موسسه فولاد استرالیا (ASI) که نماینده زنجیره تامین فولاد استرالیا است، از دولت خواست تا اوایل این ماه صادرات ضایعات آهنی فرآوری نشده را ممنوع کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

فولادسازان چینی بالاخره روی خوش بازار را می بینند؟

پایگاه خبری معدن نیوز -نتایج آخرین بررسی‌های مای استیل نشان می‌دهد فولادسازان کوره قوس الکتریکی چینی (EAF) هفته گذشته پس از مشاهده بهبود حاشیه سود خود، تولید خود را افزایش دادند. منابع می گویند در همان زمان، چشم انداز آنها برای تقاضای فولاد مثبت‌تر شد.

وزیر صمت:

تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به صورت ویژه دنبال می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، ایران را در جایگاه هفدهمین کشور تولیدکننده ریل در جهان قرار داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود تخصیص داد. این در حالی است که در صورت تجمیع میزان صادرات صورت گرفته در گروه فولادمبارکه، این گروه در میان صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی کشور، رتبه دوم را کسب خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

تولید مداوم کاتد مس در سونگون از خرداد ماه کلید می خورد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در بازدید از مجتمع مس سونگون، در خصوص کارخانه هیپ لیچینگ این مجتمع گفت: پیمانکار این پروژه درصدد است تا تمام نواقص پروژه را تا آخر اردیبهشت ماه برطرف کند تا از خرداد ماه امسال، تولید مداوم کاتد مس در مجتمع مس سونگون انجام شود.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام ژاپن

پایگاه خبری معدن نیوز -فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) از کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام داخلی در سال مالی ۲۰۲۳ به ۸۶.۸۳ میلیون تن نسبت به سال قبل خبر داد. این دومین سال متوالی بود که به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی در داخل و خارج از کشور، تولید کمتر از ۹۰ میلیون تن بود.

وزیر صمت:

ابرطرح زمزم ۳، نقطه‌ی عطفی در زنجیره ارزش فولاد به شمار می‌آید

پایگاه خبری معدن نیوز -عباس علی‌آبادی وزیر صمت در بازدید از غرفه فولاد خوزستان در سومین روز نمایشگاه توانمند‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، حمایت از تولیدکنندگان را اولویت وزارت صمت دانست و افزود: تولیدکنندگان فولادی از حمایت کامل وزارت صمت در عرضه محصولات برخوردار هستند. انتظار داریم شرکت‌ها با تولید محصولات با کیفیت جهانی، علاوه بر تامین داخل، صادرات را دنبال کنند. ارزآوری صنعت فولاد در سال‌های اخیر به خوبی در جبران درآمدهای نفتی موثر بوده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رویکرد ذوب آهن اصفهان برای تولید محصولات ارزش افزا قابل تحسین است

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان در دوره جدید با رویکرد دور اندیشانه، برنامه تحولی بسیار خوبی را برای تولید محصولات ارزش افزا تعریف نموده که قابل تحسین است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد:

تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی، با حضور در مجتمع مس سونگون از روند اجرای پروژه احداث کارخانه فاز سه تغلیظ این مجتمع به عنوان بزرگترین پروژه صنعت مس در خاورمیانه بازدید کرد.

۱۴۰۳ سالی نویدبخش برای فولاد سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -آنطور که از آمارها مشخص است، فولاد سنگان سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکوردهای جدید آغاز کرد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بازار بلاتکلیف چین در آستانه تعطیلات

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس آخرین نظرسنجی مای استیل، اگرچه بسیاری از کاربران فولاد چینی علاقه زیادی به تکمیل موجودی فولاد ساختمانی خود قبل از تعطیلات روز کارگر در کشور در ۱۵ مه نشان می‌دهند، تعداد زیادی از آنها قصد دارند خرید خود را به تاخیر بیندازند.

رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه اصفهان:

تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مبارکه از طریق ساخت داخل

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی شهیدی رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه درباره واحد بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه، گفت: این واحد زیرمجموعه مدیریت برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید است که شامل ۱۲ کارشناس و چهار تکنسین می‌شود. این همکاران آماده‌سازی درخواست‌های خرید، انجام، کنترل و مدیریت فرایند بومی‌سازی را بر عهده داشته و درخواست‌هایی را که ماهیت ساخت داخل دارند، از لحاظ کیفیت و تکمیل بودن اطلاعات فنی جهت یک خرید بی‌عیب مورد پایش قرار می‌دهند. ماهیت برخی درخواست‌ها از همان ابتدا خرید خارجی است یا اینکه قبلا درخواست خرید داخلی موفق نداشته‌اند. همکاران ما هم در زمینه فعالیت‌های تخصصی بخش‌بندی و تقسیم‌بندی شده‌اند و به مسائل تخصصی و فنی زمینه فعالیت خود اشراف دارند و هم ظرفیت بازار را در زمینه ساخت قطعات می‌شناسند؛ بنابراین بین نیاز و توانمندی ارتباط برقرار می‌کنند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

روزهای تیره و تار قراضه ژاپنی

پایگاه خبری معدن نیوز -پیشنهادات صادراتی برای قراضه ژاپنی H۲ در این هفته شاهد کاهش بود که بازتابی از تعدیل قیمت اخیر توکیو استیل بود.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد:

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -جرثقیل نیمه‌سنگین ۹۰ تنی فولاد مبارکه اصفهان که در اثر کارکرد بالا دچار استهلاک و از مدار خارج شده بود، با اتکا به دانش فنی بخش‌های مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی مورد بازسازی و بهینه‌سازی قرار گرفت و مجدداً برای پشتیبانی از تعمیرات خطوط تولید به کار گرفته شد.

فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد؛

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی مس ایران بر لزوم مولدسازی اموال و دارایی‌ها، انسجام در سیاست‌گذاری‌ها و ساماندهی امور شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی مس تاکید کرد و گفت: دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز نیز باید رفع شود.

وزیر صمت:

تجهیز معادن به خطوط ریلی با ریل ذوب آهن اصفهان با جدیت دنبال می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۴ IRAN EXPO ) به عنوان بزرگ ‌ترین رویداد صادراتی کشور هم اکنون ۸ اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت،معدن و تجارت و جمعی از مسئولان و نمایندگان کشورهای خارجی در محل نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد