فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

احتمال افزایش محصولات ساختمانی فولادی در چین

احتمال افزایش محصولات ساختمانی فولادی در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -مای استیل در آخرین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که قیمت فولاد ساختمانی چین، از جمله میلگرد و مفتول احتمالاً در سپتامبر ۲۰۲۴ با پشتوانه افزایش فصلی تقاضا، افزایش می‌یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مای استیل در آخرین گزارش ماهانه خود پیش‌بینی کرد که قیمت فولاد ساختمانی چین، از جمله میلگرد و مفتول احتمالاً در سپتامبر 2024 با پشتوانه افزایش فصلی تقاضا، افزایش می‌یابد.

تا پایان آگوست، قیمت ملی میلگرد 20 میلی‌متری HRB400E چین، که شاخصی از پویایی بازار فولاد این کشور است، به 3337 یوان در تن (470 دلار در تن)، شامل 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده، کاهش یافت.

ماه گذشته، ضررهای سنگین و معرفی قریب الوقوع استانداردهای جدید میلگرد، فولادسازان را بر آن داشت تا تولید خود را بیشتر کاهش دهند.

در هفته پایانی مردادماه تولید میلگرد توسط کارخانه‌های تحت رهگیری مای استیل به 1.62 میلیون تن رسید که نسبت به هفته مشابه سال گذشته 354 هزار و 900 تن در ماه و 964 هزار و 700 تن در آمار سالانه کاهش یافت.

این گزارش تخمین می‌زند که تولید فولاد ساختمانی در سراسر چین در این ماه افزایش خواهد یافت، اگرچه تولیدکنندگان فولاد هنگام ازسرگیری فعالیت‌های خود نسبتا محتاط خواهند بود. به موازات آن، بازار داخلی فولاد ممکن است تاثیر دماهای بالا و بارندگی مداوم را که در ماه آگوست کاملاً مشهود بود، کاهش دهد و تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی بهبود یابد.

این به این معنی است که هم عرضه و هم تقاضای فولاد ساختمانی در ماه سپتامبر نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهند. با این حال، این گزارش هشدار می‌دهد که نیاز به جلوگیری از هر گونه افزایش بیش از حد سریع تولید از اثرات نامطلوب بر بازار فولاد وجود دارد.

موجودی محصولات فولادی ساختمانی در انبارهای تجاری در سراسر کشور چین ممکن است در اوایل و اواسط سپتامبر به روند کاهشی خود ادامه دهد که به طور پیوسته فشار بازار را کاهش می دهد. علاوه بر این، ذخایر میلگرد استاندارد قدیمی که توسط معامله گران در اکثر مناطق نگهداری می شود، احتمالاً حداکثر تا اواسط سپتامبر مصرف خواهد شد.

تا پایان ماه اوت، کل ذخایر میلگرد و مفتولی که توسط 184 فولادساز و انبار بازرگانی در 35 شهر تحت پوشش مای استیل نگهداری می شد، 1.8 میلیون در مماه و 2 میلیون تن در سال کاهش یافت و به 7.2 میلیون تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد