اقتصاد و صنعت

منطقه‌ ویژه اقتصادی ایران-افغانستان ایجاد می‌شود

منطقه‌ ویژه اقتصادی ایران-افغانستان ایجاد می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز -معاون اقتصادی حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با اعضای یک هیات اقتصادی ایران که به کابل سفر کرده اند، از علاقه‌مندی اعضای این هیات و فعالان اقتصادی و تجاری ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -معاون اقتصادی حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با اعضای یک هیات اقتصادی ایران که به کابل سفر کرده اند، از علاقه‌مندی اعضای این هیات و فعالان اقتصادی و تجاری ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرد.

ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی حکومت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه ۲۲ مرداد، با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی در کابل دیدار کرد.

سرمایه‌گذاران ایرانی در این دیدار، برای فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه استخراج و فراوری معادن آهن در افغانستان، تولید برق خورشیدی، توسعه شاهراه‌ها و شبکه راه آهن، ایجاد کارخانه‌های صنعتی معیاری و همچنین ایجاد منطقه ویژه صنعتی بین دو کشور ابراز تمایل و علاقمندی کردند.

سرمایه‌گذاران ایرانی افزودند: افغانستان به کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و آنها آمادگی دارند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کند، تجربه‌ها خود را شریک سازند و به منظور ارتقاء ظرفیت افغان ها در کشور خود زمینه آموزش فراهم نماید.

معاون اقتصادی دولت سرپرست از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف در افغانستان استقبال کرد و از هرگونه همکاری حکومت سرپرست در این زمینه اطمینان داد.

ملا برادر افزود: وزارتخانه‌ها و ادارات ذیربط در زمینه‌های مربوطه با آنها همکاری و از نزدیک کار خواهند کرد.

همچنین وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان از سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد منطقه‌ ویژه اقتصادی معدنی افغانستان- ایران خبر داد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان با حضور ملا ولی‌جان آخوند، مشاور معاونیت اقتصادی دولت با امیر توکلی نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران و مسئولان بزرگترین مجمع صنعتی ایران، فولاد مبارکه در کابل دیدار کرد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران در این دیدار خواستاری سرمایه‌گذاری در بخش‌های ایجاد منطقه خاص اقتصادی معدنی ایران و افغانستان اکتشافات معدنی، سرمایه‌گذاری در اعمار سرک و خط‌آهن، استخراج معادن آهن، ایجاد فابریکه پرؤسس سنگ‌آهن و تبدیل آن به آهن و تولید سایر محصولات آهنی و تولید انرژی برق آفتابی شدند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست با تأکید به اینکه معاونیت اقتصادی دولت و این وزارت تسهیلات و سهولت‌های بیشتر را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند؛ با درنظرداشت منافع کشور آمادگی‌شان را به همکاری با هیئت ایرانی اعلام داشت و یک تیم تخنیکی را برای بحث بیشتر معرفی نمود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد