سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز بررسی کرد؛

وضعیت ایمنی معادن زغال سنگ شانشی

وضعیت ایمنی معادن زغال سنگ شانشی
پایگاه خبری معدن نیوز -شانشی در شمال چین، بزرگترین استان تولیدکننده زغال سنگ این کشور، به دلیل حوادث مکرر در معادن زغال سنگ خود با فشارهای ایمنی فزاینده ای دست و پنجه نرم می کند که می تواند توانایی آن را برای دستیابی به هدف تولید سال ۲۰۲۴ خود به خطر بیندازد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -شانشی در شمال چین، بزرگترین استان تولیدکننده زغال سنگ این کشور، به دلیل حوادث مکرر در معادن زغال سنگ خود با فشارهای ایمنی فزاینده ای دست و پنجه نرم می کند که می تواند توانایی آن را برای دستیابی به هدف تولید سال 2024 خود به خطر بیندازد.

در 1 اوت، اداره ملی ایمنی معادن (NMSA) قطب اصلی معدن زغال سنگ در شمال شانشی را به دنبال یک سری حوادث در معدن زغال سنگ احضار کرد. بر اساس گزارش ها در ماه جولای، پنج سانحه در Shuozhou رخ داد که منجر به شش کشته شد.

شووژو بیشترین تعداد حوادث معدن زغال سنگ را در شانشی تا کنون در سال جاری گزارش کرده است و تلفات آن در رتبه دوم در استان قرار دارد. رسانه ها به نقل از NMSA می گویند: «این گونه حوادث مکرر نشان دهنده سهل انگاری قابل توجه در نظارت توسط دولت محلی است.

بر اساس داده‌های دفتر اضطراری محلی، تا پایان سال 2023 شووژو میزبان 65 معدن زغال‌سنگ با ظرفیت مجموع 191.9 میلیون تن در سال بود. از این تعداد، 10 معدن به عنوان سطح A با شرایط ایمنی "عالی"، 39 معدن به عنوان سطح B با شرایط ایمنی "خوب"، 10 معدن دیگر به عنوان سطح C با شرایط "ضعیف" و شش معدن به عنوان سطح D طبقه بندی می شوند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در طول سال 2023، شووژو در واقع 233.46 میلیون تن زغال سنگ خام تولید کرد که بسیار بالاتر از ظرفیت تخمینی و 7.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. این تولید 17 درصد از کل تولید زغال سنگ شانشی را در سال گذشته تشکیل می داد. طبق گزارش دولت شهرداری در سال 2024، هدف این شهر برای تثبیت تولید در حدود 200 میلیون تن بود.

چالش های شوژو منعکس کننده نگرانی های ایمنی گسترده تر در سرتاسر شانشی است. این استان قصد دارد در سال جاری حدود 1.3 میلیارد تن زغال سنگ خام تولید کند، اما پیشرفت در دستیابی به این هدف عقب مانده است. آمار رسمی نشان داد که در ژانویه ژوئن، شانشی 587.89 میلیون تن یا 45.2 درصد از هدف را تولید کرده بود.

در ابتدا، شانشی در اوایل سال جاری به دلایل ایمنی برای رسیدگی به تولید بیش از حد، اقدامات را تشدید کرد، اما بعداً به دلیل نگرانی در مورد کمبود عرضه و فشارهای مالی استان، تمرکز خود را به افزایش تولید تغییر داد.

مای استیل عنوان کرد که اگر دولت استانی مجدداً تحت فشار مقامات دولت مرکزی اقدامات ایمنی سخت گیرانه تری را انجام دهد، تحقق هدف تولید سالانه ممکن است به طور فزاینده ای دشوار شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد