سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

نیاز شدید بازار سنگ‌آهن چین به کنترل تجارت سوداگرانه

نیاز شدید بازار سنگ‌آهن چین به کنترل تجارت سوداگرانه
پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته گروه منابع معدنی چین (CMRG)، بازار سنگ آهن در چین نیازمند تنظیم بیشتر است و تجارت از نوع سفته بازی باید مهار شود تا صنعت سنگ آهن این کشور بتواند سود معقولی را به دست آورد و منابع سنگ آهن پایدار را در اختیار فولادسازان داخلی قرار دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -به گفته گروه منابع معدنی چین (CMRG)، بازار سنگ آهن در چین نیازمند تنظیم بیشتر است و تجارت از نوع سفته بازی باید مهار شود تا صنعت سنگ آهن این کشور بتواند سود معقولی را به دست آورد و منابع سنگ آهن پایدار را در اختیار فولادسازان داخلی قرار دهد. 

گوو بین، مدیر کل CMRG در جلسه هیئت مدیره انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در پایان ماه جولای، تاکید کرد که تولیدکنندگان و بازرگانان فولاد چینی باید سنگ آهن را بر اساس تقاضای واقعی خود خریداری کنند.

گوئو گفت: «در نیمه اول سال جاری، بازار سنگ آهن چین شاهد کاهش تقاضای واقعی بود، اما تقاضای سوداگرانه رشد کرد.

تولید آهن خام چین در نیمه اول با 3.6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 436 میلیون تن رسید که منجر به کاهش 4 درصدی مصرف سنگ آهن در مدت مشابه شد. در حالی که خالص واردات سنگ آهن با رشد قابل توجهی 6.1 درصد نسبت به سال گذشته به 599 میلیون تن رسید. 

به گفته گوئو، چنین معاملات سوداگرانه‌ای در میان معامله‌گران ممکن است رقابت پر هرج و مرج در بازار ایجاد کند و به منافع کل زنجیره تامین سنگ آهن آسیب برساند. گوئو به شرکت‌کنندگان در نشست CISA گفت: برای مهار رقابت ناعادلانه و افزایش پایداری عرضه سنگ آهن برای فولادسازان چینی، CMRG چندین ابتکار را انجام داده است.

او گفت که CMRG با بسیاری از شرکت‌های تجاری، بنادر و موسسات تحقیقاتی برای هماهنگی تجارت سنگ آهن شراکت ایجاد کرده است. علاوه بر این، در ماه مارس سال جاری، این گروه با هدف بهبود کارایی خرید سنگ‌آهن فولادسازان از طریق ترویج تجارت مستقیم بین معادن و کارخانه‌ها، یک شرکت تابعه برای رسیدگی به تجارت و فروش مواد معدنی تأسیس کرد.

گوئو گفت که CMRG همچنین در حال ساخت پلتفرم داده بزرگ و پلت فرم تجارت آنلاین برای منابع سنگ آهن است و یک موسسه تحقیقاتی برای توسعه استراتژی‌هایی برای تضمین امنیت عرضه سنگ آهن در چین راه‌اندازی خواهد کرد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد