سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

تمدید معافیت عوارض صادراتی زغال سنگ روسیه

تمدید معافیت عوارض صادراتی زغال سنگ روسیه
پایگاه خبری معدن نیوز -به گفته منابع به نقل از SXcoal، دولت روسیه تصمیم گرفته است که دوره معافیت عوارض صادرات زغال سنگ حرارتی و آنتراسیت را به مدت سه ماه تمدید کند و این مهلت را تا اول دسامبر ۲۰۲۴ افزایش دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - به گفته منابع به نقل از SXcoal، دولت روسیه تصمیم گرفته است که دوره معافیت عوارض صادرات زغال سنگ حرارتی و آنتراسیت را به مدت سه ماه تمدید کند و این مهلت را تا اول دسامبر 2024 افزایش دهد.


در ابتدا، دولت روسیه عوارض صادرات زغال سنگ را در پایان دسامبر 2023 حذف کرده بود و برای جبران درآمد از دست رفته، وزارت دارایی اضافه هزینه ثابتی معادل 380 روبل در هر تن (4.15 دلار در هر تن) برای مالیات استخراج معدنی برای زغال سنگ پیشنهاد کرده بود. تعرفه صادراتی نیز در 1 مارس 2024 برقرار شد و قرار بود تا 28 فوریه 2025 به قوت خود باقی بماند، با این حال، عوارض زغال سنگ حرارتی و آنتراسیت مجدداً در ماه مه به حالت تعلیق درآمد و از 1 می تا 31 اوت اعمال شد.
منابع گفتند که تمدید معافیت حاضر با هدف حمایت از تولیدکنندگان زغال سنگ حرارتی که به دلیل تحریم ها و افزایش هزینه های لجستیک با مشکلاتی مواجه هستند صورت گرفته است.
تامین کنندگان روسی با افزایش هزینه های لجستیک و افزایش ناکارآمدی راه آهن دست و پنجه نرم می کنند. با وجود اینکه ظرفیت بندر برای حجم صادراتی فعلی کافی است و صادرکنندگان پس از تغییر مسیر عرضه به دلیل ظرفیت محدود راه آهن در طول مسیر خاور دور، با چالش هایی در بازار آسیا روبرو هستند.
صادرات از طریق بنادر جنوبی، بالتیک و شمالی در بحبوحه کاهش قیمت زغال سنگ در سال 2024 به نقطه سربه سر نزدیک شده است.
چالش های دیگر شامل طولانی شدن زمان خواب واگن های ریلی، به ویژه در گذرگاه های مرزی، کمبود کارکنان، و خراب شدن زیرساخت ها است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد