سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز بررسی کرد؛

کلمبیا پدیده نوظهور بازار زغال سنگ چین

کلمبیا پدیده نوظهور بازار زغال سنگ چین
پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک جمهوری خلق چین (GACC) در ۲۱ اوت، واردات زغال سنگ حرارتی چین در ماه ژوئیه به رکورد جدیدی رسید و روند صعودی را افزایش داد که بر تقاضای قوی این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز تاکید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک جمهوری خلق چین (GACC) در 21 اوت، واردات زغال سنگ حرارتی چین در ماه ژوئیه به رکورد جدیدی رسید و روند صعودی را افزایش داد که بر تقاضای قوی این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز تاکید کرد.

داده های GACC نشان داد که بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ جهان در ماه گذشته 34.41 میلیون تن زغال سنگ حرارتی وارد کرده است که 11.3 درصد نسبت به سال گذشته و 2.8 درصد در ماه افزایش یافته است. مای استیل گلوبال خاطرنشان کرد که این حجم از رکورد قبلی 34.26 میلیون تنی که در دسامبر 2023 ثبت شده بود، فراتر رفت و بر اتکای چین به زغال سنگ وارداتی برای تامین نیازهای انرژی خود تأکید کرد.

براساس داده‌های GACC، از نظر مبدا اندونزی همچنان بزرگترین تامین‌کننده زغال‌سنگ حرارتی به چین در ماه ژوئیه باقی مانده است و پس از آن استرالیا، روسیه، مغولستان و کلمبیا قرار دارند. واردات از اندونزی در ماه گذشته 22.3 درصد در سال و 16 درصد در ماه افزایش یافت و به 19.1 میلیون تن رسید.

این روند در تضاد با تصور غالب از رکود طولانی مدت معاملات در بازار زغال سنگ حرارتی نقطه ای اندونزی است، جایی که قیمت زغال سنگ 3800 کیلوکالری / کیلوگرم NAR، درجه ای که بیشتر خریداران چینی به دنبال آن هستند، از 56 دلار در تن فوب کالیمانتان در اوایل جولای به 52 دلار فعلی کاهش یافت.

در میان پنج تامین کننده برتر زغال سنگ، کلمبیا به عنوان یک ستاره در حال ظهور ظاهر شده است که در درجه اول به خریداران در بازار اقیانوس اطلس محصول صادر می کند. محموله های انباشته زغال سنگ حرارتی آن به چین در ماه ژوئیه به 6.01 میلیون تن رسید، که 1.5 برابر حجم کل صادرات در سال 2023 است. داده های GACC نشان می دهد که در سال 2022، محموله های کلمبیا تقریباً در لیست ورودی چین وجود نداشت. مای استیل گلوبال خاطرنشان کرد که کلمبیا در مواجهه با تقاضای ضعیف از طرف اروپا، به دنبال بازارهای جدیدی است که چین به دلیل پتانسیل بالا و تقاضای گسترده اش، مقصد مطلوبی برای این کشور است.

با این حال، علیرغم افزایش محموله‌های انباشته، واردات زغال سنگ حرارتی کلمبیا به چین در ماه جولای کاهش یافت و با 13.4 درصد در سال و 39.3 درصد در ماه به 0.82 میلیون تن کاهش یافت. منابع بازار این کاهش را به تکمیل قراردادهای بلندمدت امضا شده در اوایل سال و بازگشت جزئی تقاضا از سوی اروپا نسبت دادند.

با نگاهی به آینده، منابع به چالش‌های موجود در معدن سرجون، دومین معدن بزرگ زغال‌سنگ در کلمبیا اشاره کردند که احتمالاً می‌تواند منجر به افت صادرات زغال سنگ این کشور به چین شود. علاوه بر این، عواملی مانند تفاوت قیمت بین محموله ها به اروپا و چین نیز در تعیین واردات زغال سنگ در آینده نقش دارند.

داده های گمرک نشان می دهد که از نظر دریافت کنندگان، استان گوانگدونگ با دریافت 6.42 میلیون تن زغال سنگ حرارتی، پس از آن فوجیان با 5.78 میلیون تن و ژجیانگ با 3.93 میلیون تن در رده های بعدی قرار دارند. این استان ها که در امتداد سواحل شرقی و جنوبی چین قرار دارند، مصرف کنندگان عمده زغال سنگ حرارتی وارداتی هستند. داده ها نشان می دهد که در ژوئیه، واردات زغال سنگ حرارتی چین به 219.64 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته 11.0 درصد افزایش داشته است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد