نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت بازنگری در سیاست‌های حاکم بر تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -شکایت فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از سیاست‌های حاکم بر بخش تولید را باید از مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دانست. این چالش‌ها در قالب نامه خطاب به مسئولان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور منتشر شده است.

معرفی طرح‌های برگزیده نخستین رویداد "چادرو"

پایگاه خبری معدن نیوز -مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی، آب‌ و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو:

«نوچاد» گامی مهم در بومی‌سازی و صرفه‌جویی ارزی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو عنوان کرد: چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

برنامه‌های ایمیدرو متمرکز بر جهش تولید باشد

پایگاه خبری معدن نیوز -قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اهمیت شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کرد: برنامه‌های توسعه‌ای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران متمرکز بر جهش تولید و صادرات، تکمیل زنجیره ارزش محصولات، بورس کالا و توسعه منابع انسانی باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو:

شرکت ملی فولاد در رفع چالش‌های زنجیره، نقش‌آفرینی کند

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار نقش آفرینی متفاوت شرکت ملی فولاد در جهت چالش‌های فعلی زنجیره فولاد شد.

تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -در نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزه کار، از مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به عنوان منتخب جشنواره امتنان تقدیر به عمل آمد.

استاندار فارس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز عنوان کرد:

از پروژه احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی فولاد غدیر نی‌ریز حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری معدن نیوز -مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز یکی از ۷ طرح تولید فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد‌سازی ایران در راستای هدف توسعه غیر‌متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی و یک‌میلیون تن شمش فولاد در استان فارس و شهرستان نی‌ریز احداث شده و به بهره‌برداری رسیده‌است.

مصطفی‌پور در گفت‌وگو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

بهره‌برداری از کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز تا پایان اردیبهشت‌ماه

پایگاه خبری معدن نیوز -محسن مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز درباره کارخانه فولادسازی این مجتمع به معدن‌نیوز گفت: فعالیت‌های اجرایی عملیات نصب، تست و راه‌اندازی کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با موفقیت انجام شده است. با حضور ۱۷ مسئول از شرکت دانیلی آخرین مرحله ممیزی جهت بهره‌برداری و تولید مستمر در حال انجام است.

رویکردهای فراگیر شرکت فولاد سنگان برای ارتقای رقابت‌پذیری فناوری

پایگاه خبری معدن نیوز -با توجه به اینکه تکنولوژی و کارآمدی یکی از مهمترین عوامل موثر بر رقابت‌پذیری در فعالیت‌های صنعتی به ویژه زنجیره فولاد به شمار می‌آید، به روزرسانی فناوری‌های خطوط تولید در راس برنامه‌های شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان قرار گرفته است.

شرکت صبانور طلایه‌دار رکورد ماهیانه شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور از مهم‌ترین فعالان حلقه‌های نخست زنجیره فولاد، رسالت خود را با اکتشاف و بهره‌برداری از ذخایر سنگ‌آهن غرب کشور و تولید فرآورده‌های سنگ‌آهن آغاز کرد.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایمیدور:

توسعه تجاری، مقدمه سرمایه گذاری با کشورهای آفریقایی است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند و این مهم مقدمه انجام سرمایه گذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

امکان مشارکت سودآور مردم در بخش معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: در مرحله مزایده معادن، امکان مشارکت مردم در صندوق‌های سودآور طرح‌های مردمی بخش معدن فراهم می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

ارائه حوزه‌های چهارگانه همکاری‌های معدنی ایران و آفریقا

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت، حوزه‌های چهارگانه همکاری‌های ایران و کشورهای آفریقایی را اعلام کرد.

حیات در فلات مرکزی با اجرای خط یک پروژه انتقال آب خلیج‌فارس

پایگاه خبری معدن نیوز -استراتژی انتقال آب از دریا به استان‌ها؛ با احداث "خط یک" پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی عملیاتی شد که آب را از مسیر خلیج فارس، هرمزگان، کرمان، یزد و در نهایت اصفهان انتقال می دهد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

چشم انداز مثبت نیکل در بازارهای جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه نیکل (INSG) مازاد تولید ۱۰۹۰۰۰ تنی را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۹۸۰۰۰ و ۱۶۳۰۰۰ تن بود.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

ورود ماشین‌آلات معدنی، همچنان دشوار است

پایگاه خبری معدن نیوز -تامین ماشین‌آلات معدنی یکی از چالش‌های جدی پیش روی فعالان بخش معدن در سال‌های اخیر بوده است. محدودیت در ورود این ماشین‌آلات با عنوان حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود. با‌این‌وجود فعالان بخش معدن و صنایع معدنی معتقد هستند این دست محدودیت‌ها نه‌تنها زمینه توسعه عملکردی بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم نمی‌کند بلکه از توسعه این بخش نیز جلوگیری خواهد کرد. در طول هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد و این‌طور به‌نظر می‌رسد که همچنان موانع جدی در این مسیر وجود دارد.

تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست هم‌اندیشی منتخبین سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد و از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان کارفرمای نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد.

​موثقی نیا:

تحقق جهش تولید مورد نظر رهبری در بخش معدن، آثار مستقیمی در توسعه اقتصاد دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اگر بتوانیم جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب را در بخش معدن محقق کنیم، آثار مستقیم و قابل توجهی در شاخص‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بورس آتی چین در هفته‌ای که گذشت

پایگاه خبری معدن نیوز -در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ذخایر قابل تحویل فلزات اساسی در انبارهای ثبت شده بورس آتی شانگهای (SHFE) به جز سرب و آلومینیوم که کاهش چشمگیر ۱۴ درصدی را تجربه کردند، افزایش جزئی را تجربه کردند.

ثبت رکوردی جدید در کارخانه احیاء مستقیم چادرملو

پایگاه خبری معدن نیوز -کسب رکورد تولید ماهیانه ۱۵۷/۹۵۰ تن آهن اسفنجی کارخانه احیاء در اولین ماه ۱۴۰۳ برای مجموعه بزرگ چادرملو ثبت گردید.

در راستای تامین مالی و توسعه صادرات صورت گرفت؛

تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تفاهم این شرکت با بانک شهر در راستای توسعه صادرات و همکاری در زمینه تامین مالی ارزی با هدف واردات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز معادن مس خبر داد.

آغاز فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -فرآیند هشتمین دوره ممیزی عملکرد HSE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو از هفته گذشته آغاز شد.

با رویکرد استفاده از توان داخلی صورت گرفت:

رونمایی از نخستین دستگاه (HPGR) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -نخستین دستگاه (HPGR) پروژه بار برگشتی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران که با رویکرد دانش بنیان و توان شرکت‌های داخلی تولید شده است، از تهران به سوی شهرستان بافق بارگیری شد.

به منظور صادارت محصولات به اتحادیه اروپا؛

گواهینامه CE Marking ذوب آهن اصفهان تمدید شد

پایگاه خبری معدن نیوز -ممیزی خارجی تمدید گواهینامه استاندارد CE Marking، جهت صادرات محصولات  تولیدی ذوب آهن اصفهان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای دهمین سال متوالی با موفقیت برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران با وزیر نیرو دیدار کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت آلومینای ایران و مجری پروژه‌های نیروگاهی این شرکت با وزیر نیرو و ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر دیدار داشتند.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد