معاون بازرس ویژه رییس جمهور:

ذوب آهن اصفهان با ساخت ریل، بر واردات آن خط بطلان کشید

پایگاه خبری معدن نیوز -امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل گفت: تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان نقطه قوت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و در این فرصت شایسته می دانم به همه کارگران و مهندسین پر تلاش ذوب آهنی خدا قوت بگویم و برای این عزیزان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

تحویل گواهینامه‌های بین‌المللی ISO ۴۵۰۰۱-۲۰۱۸ و ISO ۱۰۰۱۵-۲۰۱۹ به ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -استقرار و دریافت گواهینامه‌های سیستم های مدیریتی و انطباق محصولات با توجه به تولید محصولات فولادی متنوع در ذوب آهن اصفهان و توان بالای صادرات این محصولات به اقصی نقاط دنیا، در دستیابی به اهداف و در نتیجه بهره وری سازمان، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

موسسه فولاد استرالیا خواستار ممنوعیت صادرات ضایعات آهنی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -موسسه فولاد استرالیا (ASI) که نماینده زنجیره تامین فولاد استرالیا است، از دولت خواست تا اوایل این ماه صادرات ضایعات آهنی فرآوری نشده را ممنوع کند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

فولادسازان چینی بالاخره روی خوش بازار را می بینند؟

پایگاه خبری معدن نیوز -نتایج آخرین بررسی‌های مای استیل نشان می‌دهد فولادسازان کوره قوس الکتریکی چینی (EAF) هفته گذشته پس از مشاهده بهبود حاشیه سود خود، تولید خود را افزایش دادند. منابع می گویند در همان زمان، چشم انداز آنها برای تقاضای فولاد مثبت‌تر شد.

وزیر صمت:

تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به صورت ویژه دنبال می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، ایران را در جایگاه هفدهمین کشور تولیدکننده ریل در جهان قرار داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با صادرات ۱.۴ میلیون تن محصولات فولادی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون دلار، عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی-پتروشیمی کشور را به خود تخصیص داد. این در حالی است که در صورت تجمیع میزان صادرات صورت گرفته در گروه فولادمبارکه، این گروه در میان صادرکنندگان نفتی و غیرنفتی کشور، رتبه دوم را کسب خواهد کرد.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام ژاپن

پایگاه خبری معدن نیوز -فدراسیون آهن و فولاد ژاپن (JISF) از کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام داخلی در سال مالی ۲۰۲۳ به ۸۶.۸۳ میلیون تن نسبت به سال قبل خبر داد. این دومین سال متوالی بود که به دلیل تقاضای ضعیف برای محصولات فولادی در داخل و خارج از کشور، تولید کمتر از ۹۰ میلیون تن بود.

وزیر صمت:

ابرطرح زمزم ۳، نقطه‌ی عطفی در زنجیره ارزش فولاد به شمار می‌آید

پایگاه خبری معدن نیوز -عباس علی‌آبادی وزیر صمت در بازدید از غرفه فولاد خوزستان در سومین روز نمایشگاه توانمند‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، حمایت از تولیدکنندگان را اولویت وزارت صمت دانست و افزود: تولیدکنندگان فولادی از حمایت کامل وزارت صمت در عرضه محصولات برخوردار هستند. انتظار داریم شرکت‌ها با تولید محصولات با کیفیت جهانی، علاوه بر تامین داخل، صادرات را دنبال کنند. ارزآوری صنعت فولاد در سال‌های اخیر به خوبی در جبران درآمدهای نفتی موثر بوده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رویکرد ذوب آهن اصفهان برای تولید محصولات ارزش افزا قابل تحسین است

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان در دوره جدید با رویکرد دور اندیشانه، برنامه تحولی بسیار خوبی را برای تولید محصولات ارزش افزا تعریف نموده که قابل تحسین است.

۱۴۰۳ سالی نویدبخش برای فولاد سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -آنطور که از آمارها مشخص است، فولاد سنگان سال ۱۴۰۳ را با ثبت رکوردهای جدید آغاز کرد.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بازار بلاتکلیف چین در آستانه تعطیلات

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس آخرین نظرسنجی مای استیل، اگرچه بسیاری از کاربران فولاد چینی علاقه زیادی به تکمیل موجودی فولاد ساختمانی خود قبل از تعطیلات روز کارگر در کشور در ۱۵ مه نشان می‌دهند، تعداد زیادی از آنها قصد دارند خرید خود را به تاخیر بیندازند.

رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه اصفهان:

تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مبارکه از طریق ساخت داخل

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی شهیدی رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه درباره واحد بومی‌سازی شرکت فولاد مبارکه، گفت: این واحد زیرمجموعه مدیریت برنامه‌ریزی و پشتیبانی خرید است که شامل ۱۲ کارشناس و چهار تکنسین می‌شود. این همکاران آماده‌سازی درخواست‌های خرید، انجام، کنترل و مدیریت فرایند بومی‌سازی را بر عهده داشته و درخواست‌هایی را که ماهیت ساخت داخل دارند، از لحاظ کیفیت و تکمیل بودن اطلاعات فنی جهت یک خرید بی‌عیب مورد پایش قرار می‌دهند. ماهیت برخی درخواست‌ها از همان ابتدا خرید خارجی است یا اینکه قبلا درخواست خرید داخلی موفق نداشته‌اند. همکاران ما هم در زمینه فعالیت‌های تخصصی بخش‌بندی و تقسیم‌بندی شده‌اند و به مسائل تخصصی و فنی زمینه فعالیت خود اشراف دارند و هم ظرفیت بازار را در زمینه ساخت قطعات می‌شناسند؛ بنابراین بین نیاز و توانمندی ارتباط برقرار می‌کنند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

روزهای تیره و تار قراضه ژاپنی

پایگاه خبری معدن نیوز -پیشنهادات صادراتی برای قراضه ژاپنی H۲ در این هفته شاهد کاهش بود که بازتابی از تعدیل قیمت اخیر توکیو استیل بود.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد:

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -جرثقیل نیمه‌سنگین ۹۰ تنی فولاد مبارکه اصفهان که در اثر کارکرد بالا دچار استهلاک و از مدار خارج شده بود، با اتکا به دانش فنی بخش‌های مختلف فولاد مبارکه و شرکت‌های داخلی مورد بازسازی و بهینه‌سازی قرار گرفت و مجدداً برای پشتیبانی از تعمیرات خطوط تولید به کار گرفته شد.

فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد خوزستان بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد ایران و مطرح‌ترین برند ایرانی در بازار جهانی فولاد است و با این‌که محدودیت‌های انرژی باعث از دست رفتن بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید این شرکت در دوره سه‌ساله ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ شد اما فولاد خوزستان در مجموع در این دوره، موفق به فروش بیش از ۱۱.۹ میلیون تن از محصولات خود شد که حدود ۴.۸ میلیون تن آن به اقصی نقاط جهان صادر شد.

وزیر صمت:

تجهیز معادن به خطوط ریلی با ریل ذوب آهن اصفهان با جدیت دنبال می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (۲۰۲۴ IRAN EXPO ) به عنوان بزرگ ‌ترین رویداد صادراتی کشور هم اکنون ۸ اردیبهشت ماه با سخنرانی آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت،معدن و تجارت و جمعی از مسئولان و نمایندگان کشورهای خارجی در محل نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.

آغاز به کار سلسله‌نشست‌های برنامه‌ریزی خرید فولادسازان کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -نخســــــتین نشست از سلسله‌نشســـــــت‌های هم‌اندیشی برنامه‌ریزی خرید فولادسازان کشور با هدف تسریع در جهش تولید و توسعه ساخت داخل و با حضور نمایندگانی از واحدهای برنامه‌ریزی خرید ۱۲ شرکت فولادسازی کشور، روز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد.

رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد هرمزگان در سال جهش تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -تلاشگران فولاد هرمزگان روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه، در ادامه رکوردشکنی‌های خود در سال جهش تولید موفق به ثبت پنجمین رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم به میزان ۶۱۰۸ تن شدند.

معاون فروش شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

پیش‌بینی افزایش ۸۹ درصدی فروش محصولات گروه فولاد مبارکه به سایپا در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان اینکه مطابق گزارشات ارائه شده سطح تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، گفت: در سال گذشته ۳۹۱ هزار تن از محصولات گروه فولادمبارکه به گروه خودروسازی سایپا تخصیص داده شد و پیرو مذاکرات صورت گرفته پیش بینی برنامه خرید این گروه خودروسازی در سال جاری به میزان ۷۴۰ هزار تن اعلام شد که حاکی از رشد ۸۹ درصدی است.

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

محصولات ویژه فولاد مبارکه در خدمت ارتقاء کیفی خودروهای داخلی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: با توجه به سیاست‌های فولاد مبارکه مبنی بر تولید محصولات ویژه و کیفی، بخشی از این محصولات در سال ۱۴۰۲ در خدمت صنعت خودروسازی قرار گرفت و با توجه به اهداف تعیین‌کننده برای دو خودروساز بزرگ کشور مبنی بر افزایش تیراژ خودرو و ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی، فولاد مبارکه از خودروسازان داخلی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد خوزستان:

دست‌یابی به ظرفیت اسمی در واحد زمزم ۳، تبلور افتخار، اقتدار و ایستادگی است

پایگاه خبری معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل و هیات همراه با سینا ربی سرپرست مدیریت بخش احیا و جمعی از مدیران و کارکنان بخش، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دفتر مدیر بخش احیا‌، دیدار و در ادامه از سایت صنعتی این بخش بازدید میدانی نمودند.

طی سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴:

تولید فولاد خام ایران ۱۶.۳ درصد رشد کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۴ با افزایش ۱۶.۳ درصدی به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید.

مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

رکوردشکنی فراتر از ظرفیت اسمی و عملیاتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان گفت: افزایش کمیت همراه با حفظ کیفیت برای رکوردزنی تولید واحد احیا مستقیم در فروردین ماه مدنظر بوده است و تولید این واحد ۱۵ درصد بالاتر از طراحی کارخانه و بهترین عملکرد یک واحد احیا مستقیم بدون ریومپ با این ظرفیت تولید نسبت به طراحی در کل ایران محسوب می‌شود.

یکه تازی فولاد خوزستان در رهبری بازار شمش و اسلب ایران در سال گذشته

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۲، بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیاز بازار داخلی به شمش فولادی و اسلب بوده است و با فاصله قابل توجه نسبت به رقبا، ۱۹ درصد بازار شمش ایران و ۳۵ درصد بازار اسلب ایران را به خود اختصاص داده است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد