رئیس هیات عامل ایمیدرو در رویداد چادرملو اعلام کرد:

تحول در صنعت معدن با جذب نخبگان و دانش بنیان‌ها

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: پیشرفتی که سال‌های اخیر در صنعت معدن صورت گرفته است بدون حضور افراد نخبه و شرکت های دانش بنیان ممکن نبود.

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بخش معدن و صنایع معدنی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت بازنگری در سیاست‌های حاکم بر تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -شکایت فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از سیاست‌های حاکم بر بخش تولید را باید از مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم دانست. این چالش‌ها در قالب نامه خطاب به مسئولان، سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور منتشر شده است.

شهامت و تدبیر، عامل موفقیت مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس است

پایگاه خبری معدن نیوز -امام جمعه رفسنجان گفت: شهامت و تدبیر، عامل موفقیت مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس است.

در نشست خبری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان مطرح شد:

صادرات شمش فولاد خوزستان به ۲۸ نقطه جهان

پایگاه خبری معدن نیوز -رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره فولاد خوزستان در نشست خبری که با حضور فعالان رسانه عرصه صعنت فولاد، در غرفه فولاد خوزستان برگزار شد، از مزیت‌های رقابتی این شرکت نسبت به سایر رقبا سخن گفت و اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان ظرفیت تولید سالانه چهار میلیون تُن شمش فولادی بیلت، بلوم و اسلب را دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کارخانه، دسترسی به آب‌های آزاد (مزیت صادراتی)، دسترسی به حامل‌های انرژی، حمل و نقل جاده‌ای، حمل و نقل دریایی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی متخصص است. محصولات این شرکت از ابتدا طراحی بر پایه صادرات تولید می‌شد.

معرفی طرح‌های برگزیده نخستین رویداد "چادرو"

پایگاه خبری معدن نیوز -مراسم پایانی رویداد فناورانه و نوآورانه (چادرو) با معرفی و تقدیر از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی، آب‌ و محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در نهایت اعلام ۳ تیم برتر نخستین دوره رویداد چادرو به کار خود پایان داد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو:

«نوچاد» گامی مهم در بومی‌سازی و صرفه‌جویی ارزی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو عنوان کرد: چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می باشد.

در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان خراسان شمالی صورت گرفت:

انتخاب آلومینای ایران به عنوان شرکت برتر HSE خراسان شمالی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت آلومینای ایران در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان کار و تولید استان خراسان شمالی به عنوان شرکت برتر این استان در حوزه HSE انتخاب شد.

رویداد "چادرو" بازار شرکت‌های دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد

پایگاه خبری معدن نیوز - با توجه به اهمیت و جایگاه نوآوری در بخش معدن و صنعت، ایجاد بستر مناسب برای تقویت ارتباط صنعت و دانش ضرورت داشت. احمدرضا فقیه خراسانی، عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه یزد، رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد و از داوران رویداد چادرو با اعلام این مطلب گفت: مسیر توسعه نوآوری در چادرو ایجاد شده است، اما باید این مسیر تداوم داشته باشد. این رویداد مسیری برای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و تنها از این طریق می‌توان به استخر دانش کشور متصل شد و مسیر توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی را تقویت کرد و به سطح جدیدی از نوآوری رسید.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی:

برنامه‌های ایمیدرو متمرکز بر جهش تولید باشد

پایگاه خبری معدن نیوز -قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اهمیت شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کرد: برنامه‌های توسعه‌ای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران متمرکز بر جهش تولید و صادرات، تکمیل زنجیره ارزش محصولات، بورس کالا و توسعه منابع انسانی باشد.

زادبوم رئیس هیت مدیره منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان شد

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدرضا موثقی نیا رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)؛ طی حکمی حمید زادبوم را به ریاست هیات مدیره منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان منصوب کرد.

برگزاری بازی آلومینیوم و فولاد خوزستان بدون حضور تماشاگران

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس هیات فوتبال استان مرکزی گفت: بازی ۲ تیم فوتبال آلومینیوم اراک و فولاد خوزستان در قالب هفته بیست و پنجم لیگ برتر، امروز بدون حضور هواداران تیم اراکی در مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

حضور وزیر صمت در غرفه شرکت فولاد مبارکه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -در سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن تجارت در غرفه شرکت فولاد مبارکه حضور پیدا کرد و در جریان آخرین اطلاعات و توانمندی‌های این شرکت در زمینه صادرات محصولات فولادی قرار گرفت.

ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حال حاضر حجم تجارت ایران و چین بیش از ۳۰ میلیارد دلار است، اما سقف تجاری دو کشور می‌تواند تا ۵۰ میلیارد دلار ارتقاء یابد.

برگزاری بزرگترین مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -ششمین دوره مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی شرکت‌های تابعه ایمپاسکو ۱۰ اردیبهشت‌ماه در شهر سیرجان و با میزبانی شرکت ماهان سیرجان آغاز به کار کرد.

اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی از آمادگی این کشور در جهت همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران خبر داد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو:

شرکت ملی فولاد در رفع چالش‌های زنجیره، نقش‌آفرینی کند

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خواستار نقش آفرینی متفاوت شرکت ملی فولاد در جهت چالش‌های فعلی زنجیره فولاد شد.

حضور وزیر صمت در غرفه شرکت ملی مس در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، با حضور در غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران، در جریان آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای این شرکت در زمینه صادرات محصولات صنعت مس قرار گرفت.

تجلیل بنیاد ملی نخبگان از مدیرعامل فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -در نشست مسئولان بنیاد ملی نخبگان با جمعی از نخبگان حوزه کار، از مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به عنوان منتخب جشنواره امتنان تقدیر به عمل آمد.

انتصابات جدید از سوی رئیس هیات عامل ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس هیات عامل ایمیدرو با صدور احکامی؛ اعضای هیات نظارت شرکت آسکوتک و مدیرعامل شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران را منصوب کرد.

استاندار فارس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز عنوان کرد:

از پروژه احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی فولاد غدیر نی‌ریز حمایت می‌کنیم

پایگاه خبری معدن نیوز -مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز یکی از ۷ طرح تولید فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد‌سازی ایران در راستای هدف توسعه غیر‌متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی و یک‌میلیون تن شمش فولاد در استان فارس و شهرستان نی‌ریز احداث شده و به بهره‌برداری رسیده‌است.

امروز با حضور رییس‌جمهور از کارگران نخبه کشور تجلیل شد؛

انتخاب کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس‌جمهور امروز در آیین سی‌وپنجمین جشنواره ملی امتنان حضور یافت و از کارگران نمونه و نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه صنعتی به مناسبت فرارسیدن روز کار و کارگر تجلیل کرد.

حضور شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران همراه با صندوق بازنشستگی فولاد ایران میزبان علاقه‌مندان بازار سرمایه و تجارت جهانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ است.

تیم هندبال مس کرمان در لیگ برتر کشور قهرمان شد

پایگاه خبری معدن نیوز -شکست ناپذیران تیم هندبال مس کرمان با ثبت نوزدهمین برد از نوزدهمین بازی، قهرمانی خود را در رقابت های لیگ برتر این فصل کشور قطعی کردند.

استاندار لرستان:

کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند

پایگاه خبری معدن نیوز -لرستان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید سنگ به ویژه سنگ‌های تزئینی است و تقریباً ۲۵ درصد ذخایر سنگ تزئینی کشور را داراست اما نتوانسته از این ظرفیت در راستای اشتغال پایدار و رونق اقتصادی این استان بهره ببرد.

مصطفی‌پور در گفت‌وگو با معدن‌نیوز مطرح کرد:

بهره‌برداری از کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز تا پایان اردیبهشت‌ماه

پایگاه خبری معدن نیوز -محسن مصطفی‌پور مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز درباره کارخانه فولادسازی این مجتمع به معدن‌نیوز گفت: فعالیت‌های اجرایی عملیات نصب، تست و راه‌اندازی کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با موفقیت انجام شده است. با حضور ۱۷ مسئول از شرکت دانیلی آخرین مرحله ممیزی جهت بهره‌برداری و تولید مستمر در حال انجام است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد