سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش صادرات سنگ‌آهن و گندله از استرالیا

کاهش صادرات سنگ‌آهن و گندله از استرالیا
پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات سنگ آهن و گندله استرالیا در جولای ۲۰۲۴ در مقایسه با ۸۰.۲ میلیون تن در ژوئن، ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۶۷.۸ میلیون تن رسید. در همین حال، محموله‌های صادراتی در جولای ۲۰۲۴ نسبت به ۶۹.۶ میلیون تن در جولای ۲۰۲۳، ۳ درصد کاهش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -صادرات سنگ آهن و گندله استرالیا در جولای 2024 در مقایسه با 80.2 میلیون تن در ژوئن، 15 درصد کاهش یافت و به 67.8 میلیون تن رسید. در همین حال، محموله‌های صادراتی در جولای 2024 نسبت به 69.6 میلیون تن در جولای 2023، 3 درصد کاهش یافت.

به گفته منابع بازار، معادن عمده در تیرماه تحت تعمیر و نگهداری بوده و به دلیل پایان سال مالی در خرداد ماه، ذخایر پایینی برای صادرات داشتند. با این حال، آنها در سه ماهه آخر حجم را به سمت بازار صادراتی سوق دادند تا نیمی از اهداف اولیه خود را برآورده کنند.

کارخانه های فولاد چین با تقاضای فولاد پایین در میان موجودی سنگ آهن بالا در بنادر مواجه هستند. چالش‌های اقتصادی در چین، از جمله شاخص‌های ضعیف اقتصاد کلان و کاهش تولید صنعتی، اشتها را برای مواد خام کاهش داده است.

کاهش 21 درصدی صادرات به چین

صادرات سنگ آهن استرالیا به بزرگترین واردکننده جهان، چین، 54.3 میلیون تن در ژوئیه ثبت شد که در مقایسه با 68.8 میلیون تن در ژوئن، 21 درصد کاهش داشت.

کره جنوبی و ژاپن دیگر واردکنندگان عمده از استرالیا در ماه جولای بودند: در حالی که کره 5.8 میلیون تن (57 درصد افزایش) سنگ آهن وارد کرد، حدود 4.4 میلیون تن به ژاپن ارسال شد که 15 درصد کاهش داشت.

انباشت ذخایر بالای سنگ آهن در بنادر چین نیاز به محموله های جدید را کاهش داد. با عرضه کافی در حال حاضر، خریداران چینی فوریت کمتری برای واردات سنگ آهن اضافی دارند که منجر به کاهش صادرات از استرالیا می شود.

محموله‌های سنگ آهن ریوتینتو با 25.4 میلیون تن در ژوئیه با 5 درصد کاهش، بالاترین میزان را داشتند. BHP وFMG  22.3 میلیون تن و 14.4 میلیون تن به فروش رساندند که به ترتیب 14 و 28 درصد کاهش داشتند.

پورت هدلند در ماه جولای 41 میلیون تن سنگ آهن صادر کرد که 21 درصد کاهش در مقایسه با 52 میلیون تن در ماه آوریل داشت و پس از آن پورت والکات با 14.2 میلیون تن با کاهش 5 درصدی، قرار گرفت. در همین حال، محموله‌های بندر دامپیر با کاهش 5 درصدی به 11.2 میلیون تن رسید.

متوسط ماهانه قیمت سنگ آهن 62 درصدی استرالیا با 1 دلار کاهش به 106 دلار در هر تن CFR چین در برابر 107 دلار در هر تن در ماه گذشته رسید.

محموله های صادراتی سنگ آهن استرالیا به دلیل تقاضای ضعیف مداوم از سوی چین احتمالاً تحت فشار باقی خواهند ماند. با توجه به ذخایر بالای سنگ آهن در بنادر چین، انتظار می رود که اشتها برای واردات جدید ضعیف بماند. با این حال، چشم انداز کلی به شدت به سطوح موجودی بندر چین و نوسانات تقاضا بستگی دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد