دانشگاه صنعتی شاهرود میزبان ششمین همایش ملی زغال‌سنگ است

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ششمین همایش ملی زغال‌سنگ با حضور متخصصان به میزبانی این دانشگاه روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

لطمات جدی قطع برق بر فعالیت معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن با بیان اینکه قطع برق لطمات جدی بر فعالیت معادن وارد می‌کند، گفت: متأسفانه زمستان گاز و تابستان برق معادن قطع می‌شود و عملاً در نقطه سر به سر به لحاظ سوددهی قرار دارند.

آزادسازی قسمتی از پهنه آهن غرب در استان هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت هرمزگان از آزاد سازی قسمتی از پهنه آهن غرب در هرمزگان خبر داد.

صدور ۳۳ مجوز کشف و بهره‌برداری معدن در اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۳۳ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان صادر شده است.

تب طلا در خراسان رضوی بالا گرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -نائب رییس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: اکنون تب طلا و متقاضیان فعالیت این عرصه در خراسان رضوی برای همه بخش‌ها نظیر استخراج و اکتشاف افزایش یافته‌ است.

رشد صدور پروانه بهره‌برداری معدنی در استان هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از افزایش ۳۵ درصدی اکتشافات معدنی در شهرستان بشاگرد این استان طی چهارماه ابتدای امسال خبر داد.

کرمان به قطب آزمایشگاه معدنی تبدیل می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -کرمان که به بهشت معادن ایران و خاورمیانه شهره است تاکنون آزمایشگاه معدنی مناسبی نداشت، یعنی کوچک بود و تجزیه و تحلیل مواد معدنی مطابق انتظار انجام نمی‌شد، حالا اما معاون اقتصادی استاندار این استان می‌گوید یکی از بزرگ‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های معدنی کشور که به عنوان قطب منطقه‌ای و ملی به شمار می‌رود آماده افتتاح شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

برخی مواد قانونی موجب حبس پهنه‌های معدنی کشور و کرمان شده است

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه امروز ماده ۲۶ آئین نامه اجرایی قانون معادن را بررسی خواهیم کرد، گفت: برخی موارد محدودیت برای ورود به معدن ایجاد کرده و پهنه‌های عظیمی در کشور و استان حبس شده و امکان سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری ندارد.

رشد ۲ برابری صدور گواهی کشف معادن در چهارمحال و بختیاری

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی ذخایر معدنی استان گفت: امسال تاکنون صدور گواهی کشف معادن در استان ۲ برابر شد

فراخوان مزایده عمومی معادن و محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -صمت خراسان جنوبی، آگهی مزایده محدوده‌های اکتشافی، گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن ویژه مهر ۱۴۰۳ را منتشر کرد.

استخراج ۲۸ هزار تن منیزیت از معادن خراسان جنوبی

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۲۷ هزار و ۹۲۳ تن منیزیت از آغاز سال از معادن خراسان جنوبی استخراج شد.

۱۰ هزار میلیارد ریال طرح در سیرجان آماده بهره‌برداری شد

پایگاه خبری معدن نیوز -فرماندار سیرجان گفت: ۱۳۰ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

نخستین کارخانه فرآوری تیتانیوم ایران در آستانه تکمیل

پایگاه خبری معدن نیوز -طرح احداث کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج با ظرفیت تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره در آستانه تکمیل است. این پروژه استراتژیک، نخستین کارخانه فراوری تیتانیوم در ایران به شمار می آید.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه مس سیاسترگی، بزودی

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فاز دوم طرح توسعه و تولید کارخانه مس سیاسترگی با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تنی کاتد مس که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید دارد بزودی پس از رفع برخی از مشکلات آن آغاز می‌شود.

استاندار فارس:

عوائد حاصل از معادن باید در زندگی عموم مردم هزینه شود

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار فارس با تاکید بر اینکه عوائد حاصل از معادن باید در زندگی عموم مردم هزینه شود، گفت: تمام بهره‌برداران معادن استان باید به وظایف اخلاقی و انسانی خود نسبت به ساکنین و مجاورین معدن‌ها عمل کنند.

وصول حقوق دولتی معادن در کردستان

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کردستان گفت: با اکتشافات جدیدی کە صورت گرفتە معادن استان کردستان در مسیر تحول عظیمی قرار دارد.

عملیات برداشت از معادن عاج سرام و مهرگان شهربابک توقیف شد

پایگاه خبری معدن نیوز -دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهربابک گفت: دستور توقیف عملیات برداشت از معادن عاج سرام و مهرگان این شهرستان تا زمان رفع نواقص برداشت و تولید، صادر شد.

مدیرکل صمت فارس:

‌ توسعه معادن بهبود معیشت را به همراه دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صمت فارس معتقد است رشد و توسعه معادن، تقویت اقتصاد، رشد صادرات، تکمیل زنجیره تولید بهبود معیشت و کیفیت زندگی راه به همراه دارد.

۳۳۶ محدوده معدنی آذربایجان شرقی در فهرست ششمین مزایده عمومی

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ششمین مزایده الکترونیکی معادن استان از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت "ستاد" برای واگذاری ۳۳۶ محدوده معدنی برگزار شد.

چوب معارضان محلی، لای چرخ فعالیت معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -نایب رئیس انجمن سنگ ایران عملیاتی نشدن درست و کامل قوانین وضع شده همچنین معارضان محلی از بزرگترین مشکلات حوزه معادن دانست و گفت: زمانی که مجوزهای لازم برای بهره برداری از تمامی دستگاه‌ها اخذ می‌شود، چرا معدنکار توسط سازمان صمت در مقابل معارضان محلی حمایت نمی‌شود که در این راستا یکی از دلایل به وجود آمدن این مشکل را می‌توان عدم اجرای درست و کامل قوانین دانست.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اراک:

چالش‌های محیط زیستی سدی در مسیر توسعه معادن است

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اراک با اشاره به وجود ماشین‌آلات فرسوده در معادن اظهار کرد: به طور حتم فرسودگی ماشین آلات در معادن بهره وری را کاهش و به حداقل می‌رساند و در نهایت موجب کاهش صرفه اقتصادی و غیررقابتی شدن بهره‌برداری از معدن خواهد شد و این در حالی است که دولت‌های ترکیه و چین از بخش معدن حمایت کرده و تمامی ماشین‌آلات بهره‌برداری معادن آنها به روز است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد؛

لزوم توجه به مسائل زیست‌محیطی در معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: باید به مسائل زیست محیطی معادن توجه ویژه شود.

معادن سنگ نیاز به جهش تولید با مشارکت مردم دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -عضو دفتر حفظ‌ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم سنگ‌ها را به‌صورت خام صادر نکنیم ارزش افزوده‌ پیدا می‌کند و حتماً برای کشور می‌تواند یک تولید همراه با ثروت بالایی داشته باشد.

یک کارگر براثر سقوط از ارتفاع در معدن گل‌گهر فوت کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ سیرجان گفت:یک کارگر ۴۴ ساله خط یک کارخانه تغلیظ گهر روش این شهرستان در گل گهر بر اثر سقوط از ارتفاع در این کارخانه جان خود را از دست داد.

مدیرکل صمت خراسان شمالی:

معادن کوچک خراسان شمالی احیا می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: معادن کوچک مقیاس راکد این استان امسال احیا می‌شوند.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد