رویدادها و گزارش های ویژه

در روز اختتامیه نمایشگاه ماینکس 2024 صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فن بازار تخصصی معدن و صنایع معدنی با ذوب آهن اصفهان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فن بازار تخصصی معدن و صنایع معدنی با ذوب آهن اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز -تفاهمنامه همکاری فن بازار تخصصی معدن و صنایع معدنی با ذوب آهن اصفهان در راستای تقویت همکاری های علمی، پژوهشی و فناورانه طرفین در غرفه مرکز نوآوری ایمینو در نمایشگاه ماینکس ۲۰۲۴ امضا شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -تفاهمنامه همکاری فن بازار تخصصی معدن و صنایع معدنی با ذوب آهن اصفهان در راستای تقویت همکاری های علمی، پژوهشی و فناورانه طرفین در غرفه مرکز نوآوری ایمینو در نمایشگاه ماینکس 2024 امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای شناسایی نیاز های فناورانه، تبادل و رفع نیازهای فناورانه و بهره مندی از توانمندی های شرکت های دانش بنیان و فناور کل کشور، نخبگان دانشگاهی در افزایش بهره وری شرکت ذوب آهن اصفهان منعقد شد.

 امضای این تفاهم نامه یک گام جدی در جهت رفع نیاز های مختلف صنایع معدنی و کاهش چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان در تعامل با صنایع معدنی ایران با حمایت مدیران سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران و شرکت ذوب آهن اصفهان است که موجب ایجاد امیدواری در جامعه علمی و نخبگانی کشور و نقش آفرینی موثر شرکت های دانش بنیان به منظور ورود و حضور به بازار صنایع معدنی کشور خواهد بود. 

«ایمینو» بر این باور است که تفاهم‌نامه‌های فن بازار با شرکت‌های معدنی به نوعی حلقه اتصال میان معدن و زیست‌بوم نوآوری کشور است. همچنین می‌تواند کمک کند تا بخش سنتی کشور در حوزه معدن بتواند با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی ارتباط برقرار کرده و کمک بزرگی برای حل مشکلات صنعت معدن باشد. صنایع معدنی می‌توانند مشکلات خود را به این شرکت‌ها اعلام کرده و راه‌حل‌های فناورانه به دست بیاورند. حمایت از شرکت های دانش بنیان موجب افزایش تولیدناخالص، کاهش خروج ارز، پرورش نخبگان معدنی و جلوگیری از خام فروشی می‌شود. 

فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است. همانطور که بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معاملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند، در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد