گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور مطرح کرد:

بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نائین

بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نائین
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ماینکس ۲۰۲۴ عنوان کرد: طرح تحول در راستای امضای سند سه جانبه‌ای که میان سازمان زمین‌شناسی اکتشاف معدنی کشور، معاونت معدنی و فرآوری مواد و سازمان ایمیدرو به امضا رسیده، از مهرماه سال ۱۴۰۰ و با هدف بررسی حدود ۵۰ هزار کیلومتر مربع آغاز شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ماینکس ۲۰۲۴ عنوان کرد: طرح تحول در راستای امضای سند سه جانبه‌ای که میان سازمان زمین‌شناسی اکتشاف معدنی کشور، معاونت معدنی و فرآوری مواد و سازمان ایمیدرو به امضا رسیده، از مهرماه سال ۱۴۰۰ و با هدف بررسی حدود ۵۰ هزار کیلومتر مربع آغاز شده است. 

علیرضا شهیدی افزود: خوشبختانه تاکنون حدود ۳۰ درصد کشور یا مورد بررسی قرار گرفته و یا در دستور کار می‌باشد. امیدواریم در پایان دوره‌ی ۵ ساله‌ی برنامه هفتم بتوانیم به عدد اعلام شده، برسیم.

به گفته‌ی وی اکتشاف در این مناطق به صورت کامل در حال انجام می‌باشد و در هر منطقه‌ای که کار اکتشافی انجام می‌شود، برداشت‌ها در سه لایه زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی صورت می گیرد. 

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور بیان کرد: در کنار این موارد ژئوفیزیک هوا برد هم درحال انجام است و نتایج بسیار خوبی در زمینه‌ی اکتشاف ذخایر پنهان به دست آورده‌ایم. در حال حاضر جدیدترین منطقه‌ای که در حال فعالیت هستیم پهنه‌ی خراسان و مناطق بردسکن و سبزوار می‌باشد که همکاران ما در آنجا مستقر شدند و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم برداشت‌های این پهنه را نیز به انجام برسانیم.

  وی همچنین گفت: در آینده‌ی نزدیک، فعالیت‌های پهنه‌ی دیگری نیز تحت عنوان پهنه‌ی نائین، آغاز می‌شود که تهیه اطلاعات بخش پایه آن از طریق بخش خصوصی انجام خواهد شد. در طی ماه‌های آینده و در پهنه‌ی نائین، بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد، در تاریخ سازمان، حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر خطی، در دشت و کوه اتفاق خواهد افتاد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد