گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس خانه معدن ایران:

روند رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن یک فاجعه است

روند رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن یک فاجعه است
پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن پیش‌بینی شده، اما به چه نحوی می‌توان به آن دست یافت؟ دستیابی به این هدف، فقط با شعار و سیاست‌هایی که امروز در پیش گرفته‌ایم، امکان‌پذیر نخواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رئیس خانه معدن ایران اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن پیش‌بینی شده، اما به چه نحوی می‌توان به آن دست یافت؟ دستیابی به این هدف، فقط با شعار و سیاست‌هایی که امروز در پیش گرفته‌ایم، امکان‌پذیر نخواهد بود. 

محمدرضا بهرامن با بیان اینکه طی چند سال گذشته، رشد سرمایه‌گذاری در بخش معدن روند کاهشی داشته، افزود: این یک فاجعه است. این در حالی‌ است که ما اعلام می‌کنیم ۷ درصد از ذخایر معدنی کل دنیا را در اختیار داریم. 

وی ادامه داد: بخش مهمی از اینکه چرا رشد سرمایه‌گذاری ما منفی است، به سیاست‌های کلان کشور برمی‌گردد. سیاست‌های پولی ما جوابگوی هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نیست قاعدتاً نمی‌توان انتظار رشد داشت. به این معنی که وقتی ما FATF را در کنار خود می‌بینیم، با توجه به شرایط حال حاضر قادر نخواهیم بود رشد را برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های جدید، در داخل کشور و در تمام بخش‌ها خصوصاً در بخش معدن تعریف کنیم.

بهرامن خاطرنشان کرد: بازار تعیین‌کننده‌ی مسیر ما در حوزه‌ی معدن است و بازارهای ما به راحتی با تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می‌شود، در حال از دست رفتن است. با ارائه‌ی تعریف‌های نامناسب، بازارها را به راحتی از دست می دهیم. همچنین وقتی قیمت گذاری در تولیدات معدنی به صورت دستوری صورت می‌گیرد، رقابتی بودن ما را از مسیر خارج کرده و عملاً دست و پای ما را برای توسعه در بنگاه‌های خودمان می‌گیرد. باید بپذیریم که در چرخه‌ی تصمیم‌سازی جامعه، شاهد رشد در این بخش‌ها نخواهیم بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد