مهدی کوهی:

توسعه زیرساخت‌های ذوب آهن به منظور افزایش نقش آفرینی در ابر پروژه‌های کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در غرفه این مجتمع در نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: ما مراودات بسیار خوبی با سازمان نظام مهندسی شروع کردیم که امیدواریم با وزیر محترم جدید این وزارتخانه جلسات فنی و تخصصی کامل‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

تولیدکنندگان با مشکل ناترازی انرژی مواجه هستند

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان،۱۰ شهریور ماه در سومین روز نمایشگاه صنعت ساختمان در نشست خبری با حضور بیش از ۵۰ رسانه سراسری در خصوص آماده سازی شرایط این شرکت برای تحول اقتصادی و رشد کمی و کیفی تولید توضیح داد.

تحقق رشد ۱۳ درصدی بخش معدن طبق برنامه هفتم؛ دستور کار ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست هیات عامل ایمیدرو، اجرای تکالیف بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه هفتم توسعه و تحقق رشد ۱۳ درصدی این حوزه را برنامه اصلی ایمیدرو عنوان کرد.

یونسیان اعلام کرد:

وام ۶۰۰ میلیاردی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی به منظور قطع واردات گارنت، عبور از تحریم‌ها و اشتغالزایی

پایگاه خبری معدن نیوز -اگر با صنایع معدنی آشنا باشید، حتما نام گارنت را شنیده‌اید. ماده معدنی گارنت یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع مولد از جمله ساینده‌ها در صنایع فولادی و ساخت تیغه توربین کشتی‌ها و هواپیماها، حکاکی و سندبلاست شیشه و سایر مصارف صنعتی و عمومی است که شرکت تولیدی بازرگانی زنوبر ایرانیان واقع در استان کرمان و ۱۵ کیلومتری شهرستان سیرجان توانسته مجموعاً با سرمایه‌گذاری در حدود ۲۷۲۰ میلیارد ریال پس از استخراج این ماده معدنی و استحصال گارنت خام به تاسیس کارخانه‌ای جهت حرکت در حلقه‌های آخرین زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده بالاتر اقدام کند.

طی ۴ ماهه ۱۴۰۳ محقق شد؛

تولید بیش از ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تن محصول در چادرملو

پایگاه خبری معدن نیوز -قائم مقام مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به تشریح طرح‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت پرداخت و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در نظر داریم در سال جاری بالغ بر ۹ میلیون تن کنسانتر سنگ آهن، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله آهن، ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن شمش فولادی تولید کنیم.

دولت؛ مهم‌ترین بازیگر تحول‌آفرین در اقتصاد و صنعت

پایگاه خبری معدن نیوز -نقش، کارایی و اثربخشی نهاد دولت در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌های تصمیم‌گیری و اجرایی کشور، سهمی بیش از سایر نهادها در حاکمیت است. دولت به‌عنوان مهم‌ترین بازیگر صحنه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، محل خدمت‌گزاری حقیقی به مردم و پرورش انسان‌های مخلص، متعهد، توانمند و فداکار برای نظام اسلامی است. هفته دولت، بهانه‌ای برای تکریم کارگزاران نظام اسلامی است که متعهدانه و خالصانه و صادقانه در راستای خدمت به مردم و اعتلای نام ایران و ایرانیان سر از پا نمی‌شناسند.

فولاد سنگان؛ قطب تولید در شرق کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -ایران بهشت معادن دنیا است و از نظر تنوع معدنی و حجم ذخایر جز کشورهای با پتانسیل بالاست. بدیهی است استفاده دقیق و بهینه از این ظرفیت می تواند محرک بسیار خوبی برای توسعه کشور باشد. اما در حوزه صنعت و معدن کشور برخی چالش‌ها وجود دارد. با این وجود هنوز شرکت هایی هستند که علی رغم وجود چالش‌ها با هوشمندی و برنامه ریزی دقیق راه تولید خود را هموار می کنند.

افزایش سطح رضایت مشتریان از محصولات و خدمات شرکت فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر پشتیبانی بازاریابی و فروش فولاد مبارکه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی تهران گفت: فولاد مبارکه ارتباط و تعامل خوبی با مشتریان صنف لوازم خانگی برقرار کرده است که ماحصل بیش از دو دهه تعامل دوسویه بین این شرکت و این گروه از مشتریان، افزایش سطح رضایت ایشان از محصولات و خدمات ارائه شده فولاد مبارکه است.

لزوم بررسی نرخ ریسک صنایع کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -نشست خبری بیست و هفتمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

بهره‌برداری از دو واحد گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی شرکت فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -به‌منظور تأمین بخشی از انرژی موردنیاز خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه پروژه احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی شرکت فولاد مبارکه تعریف شد و در حال حاضر دو واحد گازی آن به ظرفیت اسمی حدود ۶۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است.

«فولاد» همچنان بر مدار سودآوری

پایگاه خبری معدن نیوز -دستاوردها همواره نشانه‌ای از توفیق یا شکست سازما‌ن‌ها محسوب می‌شوند، اما آمارها همیشه بهترین شاخص برای ارزیابی دقیق عملکرد هر سازمان به شمار می‌آید، شاخص‌هایی که به‌روشنی وضعیت قبلی و فعلی و میزان رشد را در مقایسه با سایر رقبا به‌صورت ملموس و شفاف نشان می‌دهد. این شاخص‌ در مجمع عمومی هفته گذشته شرکت فولاد مبارکه مورد ارزیابی قرار گرفت و نشان از توسعه و سودآوری قابل‌ملاحظه فولاد مبارکه داشت.

ویژگی‌های لازم برای وزیر جدید صنعت معدن و تجارت

پایگاه خبری معدن نیوز -روح‌اله غضنفری کارشناس ارشد وزارت صمت طی یادداشتی ویژگی‌های لازم برای وزیر صمت را عنوان کرد

داستان تکراری خاموشی برق صنایع و توقف تولید

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت، موتور محرکه تولید، رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی کشور است که سال‌هاست با بحران فقدان انرژی برق و گاز در تابستان و زمستان دست‌وپنجه نرم می‌کند. دغدغه‌ای که متأسفانه در طول سال‌های اخیر نه‌تنها رفع نشده، بلکه تداوم‌یافته و درصورتی‌که همین روند ادامه یابد و چاره‌اندیشی عاجلی برای تأمین زیرساخت‌های انرژی صنایع نشود، بدون شک نه‌تنها شاهد رونق تولید نخواهیم بود، بلکه فرصت‌های ایجادشده در بازارهای داخلی و خارجی را از دست خواهیم داد و شاهد تضعیف و نابودی تولید خواهیم بود.

ناترازی توسعه خطوط ریلی، پاشنه آشیل اهداف افق ۱۴۰۴صنعت فولاد؟!

پایگاه خبری معدن نیوز -افق ۱۴۰۴، نامی آشنا برای دست‌اندرکاران صنایع معدنی و فولاد. افق و چشم‌اندازی که در آن قرار شده ظرفیت تولید فولاد کشور به ۵۵ میلیون تن درسال برسد. اکنون که در سال ۱۴۰۳ هستیم میزان تولید فولاد در کشور حدود ۳۲ میلیون تن است و در ردیف نهم جهان در بین فولادسازان قرار داریم.

وفاق ملی و همدلی؛ عامل اصلی توسعه کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در حالی به پایان رسید که آرمان، اراده و همت تمامی بخش‌های حاکمیتی، نهادهای سیاسی و اجتماعی و نامزدهای این انتخاب، حرکت در مسیر اقتدار، تعالی و توسعه ایران اسلامی بود. تجربه ۴۵ساله نظام جمهوری اسلامی مؤید این نکته است که جمهوریت و آرای مردم، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده نقشه راه و مسیر حرکت نظام اسلامی است و مردم، مهم‌ترین نقش را در تعیین سرنوشت خود بر عهده داشته و دارند.

مهدی کوهی:

ذوب آهن اصفهان پیشران توسعه حمل‌و‌نقل ریلی و متروی کلان شهرها

پایگاه خبری معدن نیوز -مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در روز اول هفدهمین نمایشگاه تخصصی معدن و متالوژی مشهد سه شنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای اخیر این شرکت ارائه کرد.

صنعتگران و معدن‌کاران؛ دو بازوی توسعه و تعالی کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -ایران اسلامی، بالنده و پیشرو به سمت تعالی و پیشرفت در حال حرکت است و توفیقات و دستاوردهای به‌دست‌آمده و توسعه صنعتی ایران در سال‌های اخیر، حاصل تلاش صنعتگران و معدن‌کارانی است که باوجود محدودیت‌ها، فشارها و تحریم‌ها، همت و تلاش خود را برای توسعه و تعالی صنعت و رونق اقتصادی کشور به کار بستند و صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه کشور، بیشترین دستاورد صنعتی، تولیدی، اقتصادی و اجتماعی را برای کشور به ارمغان آورده است.

رفتار مسئولانه در قبال جامعه، شاخصه توسعه پایدار فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -وجود عقلانیت راهبردی در فعالیت‌ها و اقدامات توسعه‌محور شرکت‌های متعالی، مسئولیت‌پذیری و رفتار عالمانه، متعهدانه و دلسوزانه در قبال جامعه و محیط پیرامون را به دنبال دارد و این رسالتی است که از آن با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نام برده می‌شود؛ موضوعی که شرکت فولاد مبارکه پایبندی به آن را ضامن رشد و پایداری خود و راهی روشن برای آینده بهتر منطقه و ایران اسلامی می‌داند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران خبر داد:

تکمیل عملیات عمرانی پروژه کارخانه آهن اسفنجی تا پایان سال

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از تکمیل عملیات عمرانی پروژه کارخانه آهن اسفنجی تا پایان سال خبر داد و گفت: قرارداد خرید بخشی از تجهیزات خارجی نیز منعقد شده است.

طیب‌نیا:

فولاد مبارکه تا پایان سال جاری همچنان نیازمند شبکه برق سراسری است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل فولاد مبارکه از امکان استفاده شرکت‌های استان‌های هم‌جوار فولاد مبارکه از گمرک اختصاصی این شرکت خبر داد.

فعالیت معدنکاری در کمتر از ۸ درصد مساحت کشور امکان‌پذیر است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها و نقشه‌های در حوزه آمایش فعالیت‌های اکتشافی، در حال حاضر و با تداوم روند کنونی فرآیند دسترسی به زمین و استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۴ قانون معادن، در خوشبینانه‌ترین حالت، امکان فعالیت متقاضیان ورود به حوزه اکتشاف و معدنکاری در کمتر از ۸ درصد مساحت کشور خواهد بود که با توجه به ظرفیت‌های خوب معدنی و تنوع ساختارهای زمین‌شناسی ایران، این مساحت مطلوب و امیدوارکننده نخواهد بود.

معدن نیوز بررسی کرد؛

چینی‌ها در تلاش برای احیای بازار راکد مسکن

پایگاه خبری معدن نیوز -براساس آخرین گزارش منتشر شده با وجود اینکه دولت مرکزی از مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای توسعه بخش املاک رونمایی کرد، انتظار می‌رود بازار املاک و مستغلات چین همچنان با چالش‌های تقاضا و عرضه مواجه باشد. در پاسخ به این طرح بسیاری از دولت‌های محلی از جمله دولت‌های سه شهر سطح اول شانگهای، گوانگژو و شنژن به سرعت سیاست‌های اعلامی را دنبال کردند.

مهدی کوهی مطرح کرد:

ذوب آهن؛ پیشران توسعه راه‌آهن، مترو و صنعتی‌سازی ساختمان

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت استراتژیک فولاد در اقتصاد کشور، از اهمیت بسزایی در بخش‌های مختلف همچون تامین نیاز صنایع پایین‌دستی، توسعه صادرات و ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‎‌زایی در مناطق کم‌برخوردار و حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی برخوردار است و شرکت‌های بزرگ فولادی با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان داخلی و به‌کارگیری قطعات و تجهیزات ساخت داخل، با سرعت بالایی در مسیر توسعه و رشد تولید گام برداشته‌اند.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه مطرح کرد؛

مشارکت مردم در جهش تولید با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در آستانه فصل گرم هستیم و کاهش تنها ۱۰ درصدی در مصرف برق خانگی، از قطعی‌های مکرر برق صنایع جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران مطرح کرد:

تحریم و به روز نبودن تجهیزات از چالش‌های بهره‌برداری معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت آلومینای ایران تحریم ها و به روز نبودن دستگاه‌ها و تجهیزات معدنی را یکی از چالش‌های موجود بر سر راه بهره‌برداری از معدن عنوان کرد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد