گفتگو، یادداشت و نشست خبری

یونسیان اعلام کرد:

وام ۶۰۰ میلیاردی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی به منظور قطع واردات گارنت، عبور از تحریم‌ها و اشتغالزایی

وام ۶۰۰ میلیاردی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری معدنی به منظور قطع واردات گارنت، عبور از تحریم‌ها و اشتغالزایی
پایگاه خبری معدن نیوز -اگر با صنایع معدنی آشنا باشید، حتما نام گارنت را شنیده‌اید. ماده معدنی گارنت یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع مولد از جمله ساینده‌ها در صنایع فولادی و ساخت تیغه توربین کشتی‌ها و هواپیماها، حکاکی و سندبلاست شیشه و سایر مصارف صنعتی و عمومی است که شرکت تولیدی بازرگانی زنوبر ایرانیان واقع در استان کرمان و ۱۵ کیلومتری شهرستان سیرجان توانسته مجموعاً با سرمایه‌گذاری در حدود ۲۷۲۰ میلیارد ریال پس از استخراج این ماده معدنی و استحصال گارنت خام به تاسیس کارخانه‌ای جهت حرکت در حلقه‌های آخرین زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده بالاتر اقدام کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -اگر با صنایع معدنی آشنا باشید، حتما نام گارنت را شنیده‌اید. ماده معدنی گارنت یکی از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع مولد از جمله ساینده‌ها در صنایع فولادی و ساخت تیغه توربین کشتی‌ها و هواپیماها، حکاکی و سندبلاست شیشه و سایر مصارف صنعتی و عمومی است که شرکت تولیدی بازرگانی زنوبر ایرانیان واقع در استان کرمان و ۱۵ کیلومتری شهرستان سیرجان توانسته مجموعاً با سرمایه‌گذاری در حدود ۲۷۲۰ میلیارد ریال پس از استخراج این ماده معدنی و استحصال گارنت خام به تاسیس کارخانه‌ای جهت حرکت در حلقه‌های آخرین زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده بالاتر اقدام کند.

طبق اعلام حسن یونسیان مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از این مبلغ سرمایه‌گذاری، ۶۰۰ میلیارد ریال از محل وام صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی تامین شده و در اجرای این پروژه به کار رفته است. 

یونسیان اظهار داشت: این مجموعه پس از اخذ تسهیلات ۶۰ میلیارد تومانی توانسته به اشتغال ۳۳۶ نفر از هموطنان‌مان در استان کرمان کمک کند.

گفتنی است که تولید گارنت توسط شرکت زنوبر ایرانیان توانسته علاوه بر کمک به عدم خروج ارز برای واردات این محصول در شرایط تحریمی، به عنوان یکی از پتانسیل‌های صادراتی آن به بازارهای جهانی نیز مطرح باشد. به این ترتیب ایران به جمع کشورهای صادرکننده این محصول مثل آمریکا، استرالیا، چین و هند پیوسته است و از واردات آن بی‌نیاز شد.

این کارخانه در سیرجان از خرداد ماه ۱۴۰۳ در حال فعالیت و تولید ماده معدنی گارنت است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، با عنایت به ماده 31 قانون معادن تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد