سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش قیمت زغال‌‌سنگ حرارتی در چین

افزایش قیمت زغال‌‌سنگ حرارتی در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -منابع گزارش دادند که قیمت زغال سنگ حرارتی چین در بنادر شمالی در ۱۱ سپتامبر به افزایش خود ادامه داد، زیرا خریدهای قبل از تعطیلات از کاربران نهایی داخلی همچنان قوی بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -منابع گزارش دادند که قیمت زغال سنگ حرارتی چین در بنادر شمالی در 11 سپتامبر به افزایش خود ادامه داد، زیرا خریدهای قبل از تعطیلات از کاربران نهایی داخلی همچنان قوی بود.

به گفته منابع، افزایش پی در پی قیمت ها عمدتاً ناشی از بهبود فعالیت های تجاری در بنادر شمالی بود، زیرا خریداران پایین دستی سرعت خود را برای افزایش ذخایر زغال سنگ قبل از تعطیلات جشنواره میانه پاییز در 15 تا 17 سپتامبر افزایش دادند.

دیروز تعداد کشتی‌هایی که در هشت بندر تحت نظارت Mysteel در شمال چین لنگر انداخته‌اند به 46 فروند رسید که 15 فروند نسبت به هفته قبل افزایش یافته است و تعداد کشتی‌هایی که برای ورود به این بنادر برنامه‌ریزی شده بود به 59 رسید.

مای استیل از منابع دریافت ککه در میان همه گریدها، NAR 5000 کیلوکالری بر کیلوگرم بیشترین تقاضا را با چندین تراکنش در حدود 760 یوان بر تن فوب با مالیات بر ارزش افزوده، در مقایسه با 752 یوان 760 یوان در هر تن در روز گذشته، در بازار در بازار داشت.

آگاهان بازار فاش کردند که تقاضای خرید از نیروگاه های برق در جنوب چین همچنان قوی باقی مانده است، زیرا مصرف زغال سنگ آنها به دلیل دمای بالای غیرمنتظره در منطقه افزایش یافته است. در نتیجه، ذخایر زغال سنگ در نیروگاه های ساحلی در حال حاضر به طور میانگین حدود 14 روز استفاده می شود که برای این زمان از سال کم در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، در دسترس بودن محدود محموله های زغال سنگ درجه یک در بازار نیز به افزایش قیمت کمک کرده است. 

افزایش قیمت بندر، استخراج‌کنندگان بیشتری را در مناطق تولیدکننده عمده تشویق کرده است تا قیمت‌های فروش خود را افزایش دهند. روز چهارشنبه، 25 معدن از 123 معدن زغال سنگ حرارتی که مای استیل در شانشی و مغولستان داخلی دنبال می کند، قیمت فروش خود را به طور متوسط 12 یوان در تن افزایش دادند، اگرچه سه معدن دیگر به طور متوسط 8 یوان در تن کاهش یافتند.

گروه پیشرو در معدن زغال سنگ چین، Shenhua، قیمت خرید خود را به میزان 10 تا 15 یوان در تن برای 4500 تا 5500 کیلوکالری بر کیلوگرم زغال سنگ NAR که از معادن دیگر در مغولستان داخلی تامین می شود، افزایش داد که از 11 سپتامبر اجرایی شد. این افزایش قیمت همچنین احساسات صعودی را در بین معدنکاران دیگر تقویت کرده است.

در همین حال، بازار زغال سنگ حرارتی وارداتی از طریق دریا نیز شاهد معاملات تسریع شده بود و بسیاری از نیروگاه های ساحلی چین در مناقصه برای اواسط نوامبر برای تحویل محموله های زغال سنگ حرارتی شرکت کردند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد