فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش ۱۵ درصدی صادرات فولاد چین

افزایش ۱۵ درصدی صادرات فولاد چین
پایگاه خبری معدن نیوز -طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد این کشور در آگوست ۲۰۲۴ با ۱۴.۷ درصد افزایش به ۹.۵ میلیون تن در مقابل ۸.۳ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۳ رسید. در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴، صادرات با ۲۰.۶ درصد افزایش نسبت به ۵۹.۴۶ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۷۰.۵۸ میلیون تن رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فولاد این کشور در آگوست 2024 با 14.7 درصد افزایش به 9.5 میلیون تن در مقابل 8.3 میلیون تن در آگوست 2023 رسید. در ژانویه تا آگوست 2024، صادرات با 20.6 درصد افزایش نسبت به 59.46 میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به 70.58 میلیون تن رسید.


علاوه بر این، حجم صادرات در ماه آگوست 21 درصد در ماه، در مقایسه با 7.82 میلیون تن در جولای 2024 افزایش یافت.

عوامل افزایش صادرات فولاد چین

ضعیف‌تر شدن فعالیت بازار داخلی

تقاضای داخلی فولاد در چین در ماه آگوست ضعیف بود. این تضعیف تقاضا در درجه اول به دلیل کاهش مداوم مصرف در بخش املاک و مستغلات چین است که مصرف کننده اصلی فولاد در این کشور است. 

محدودیت‌های دولت در تامین مالی توسعه‌دهندگان به شدت بر بازار تاثیر گذاشته و تقاضا برای محصولات فولادی مانند تیرآهن و میلگرد H را کاهش داده است. در نتیجه، قیمت فولاد در مسیر نزولی قرار گرفته است که بر بازار جهانی فولاد فشار وارد کرده است.

پیشنهادات صادراتی رقابتی

پیشنهادات صادراتی فولاد چین در مقایسه با سایر مناطق کمتر است. به عنوان مثال، پیشنهادات صادرات فولاد چین در ماه جولای 474 دلار در هر تن فوب بود در حالی که پیشنهادات صادراتی فولاد ژاپن 525 دلار در هر تن فوب بود. این قیمت‌گذاری رقابتی باعث افزایش حجم صادرات فولاد چین شده است. در همین حال، تولیدکنندگان فولاد هندی در ماه آگوست بر تقاضای داخلی تمرکز کردند و در نتیجه حجم صادرات آنها کاهش یافت.

چشم‌انداز

صادرات فولاد چین به دلیل قیمت‌های رقابتی و تضعیف مداوم تقاضا در بازار داخلی، احتمالاً در کوتاه‌مدت بالا باقی خواهد ماند. با این حال، عوامل متعددی می تواند چالش های بالقوه‌ای در مسیر این رشد فزاینده ایجاد کند. افزایش نرخ بهره جهانی و عدم اطمینان اقتصادی می‌تواند تقاضا برای محصولات فولادی را در بازارهای کلیدی صادراتی کاهش دهد. علاوه بر این، افزایش حمایت از تقاضا در میان کشورهای واردکننده می تواند رشد صادرات چین را محدود کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد