سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

بازار زغال‌سنگ اندونزی در هفته‌ای که گذشت

بازار زغال‌سنگ اندونزی در هفته‌ای که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز -بازار زغال‌سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تحت فشار قیمتی قرار گرفت زیرا به دلیل تقاضای ضعیف بخش فولاد و سیمان در هند، قیمت زغال‌سنگ تحت فشار قرار گرفت. با این حال با در نظر گرفتن سطح موجودی، کارخانه‌ها ممکن است در روزهای آینده خرید خود را آغاز کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بازار زغال‌سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تحت فشار قیمتی قرار گرفت زیرا به دلیل تقاضای ضعیف بخش فولاد و سیمان در هند، قیمت زغال‌سنگ تحت فشار قرار گرفت. با این حال با در نظر گرفتن سطح موجودی، کارخانه‌ها ممکن است در روزهای آینده خرید خود را آغاز کنند.

به طور خاص، قیمت زغال سنگ 3400 GAR در بندر ناولخی با 200 روپیه در هر تن کاهش یافت و به 4900 روپیه در هر تن رسید. در کاندلا، قیمت زغال سنگ 4200 GAR در بندر 5900 روپیه در هر تن ثابت ماند. علاوه بر این، قیمت زغال سنگ 5000 GAR در بنادر کاندلا و ویزاگ به ترتیب 100 روپیه در تن کاهش یافت و به ترتیب به 7900 و 7800 روپیه در تن رسید.

در هند، کارخانه های مستقر در ساحل به تکمیل موجودی خود علاقه نشان داده اند و علیرغم کاهش عرضه داخلی، به خریدهای معمول خود ادامه می دهند. انتظار می رود ذخایر بندر تا پایان سپتامبر دوباره تکمیل شود زیرا هنوز برخی از محموله های زغال سنگ وارداتی وارد این بنادر نشده اند. با این حال، روند معامله در بازار کند باقی می ماند زیرا ذخایر زغال سنگ در نیروگاه ها برای تقریبا 14 روز استفاده کافی است.

عوامل کلیدی موثر بر قیمت زغال‌سنگ حرارتی اندونزی

قیمت‌های شاخص اندونزی زغال‌سنگ با CV بالا (5800 GAR) در 92.42 دلار در تن ثبت شد که 0.21 دلار در تن افزایش یافت. قیمت زغال سنگ CV  متوسط (4200 GAR)، 0.53 دلار در هر تن افزایش یافت و به 50.91 دلار در تن رسید، در حالی که قیمت زغال سنگ CV پایین (3400 GAR) به 31.16 دلار در تن رسید که 0.13 دلار در تن افزایش یافت. 

در بازار داخلی چین، قیمت زغال‌سنگ به دلیل کاهش سطح ذخایر در بنادر اصلی ثابت ماند. با این حال، تقاضای کم صنعتی مداوم و الگوهای نامشخص آب و هوا، خریداران را محتاط کرده است. 

قابل ذکر است پیشنهادات تامین کنندگان با پیش‌بینی تجدید انبارهای چینی قبل از تعطیلات هفته طلایی در اوایل اکتبر افزایش یافت. با وجود این، مصرف کنندگان اصلی چین موقعیت چانه‌زنی خود را حفظ کردند و سطح پیشنهادات را پایین نگه داشتند.

در همین حال، معدنکاران اندونزیایی به دنبال تضمین قراردادهای جدید برای سال آینده هستند، اما فعالیت بازار در این بین کم شده است چراکه مشارکت کاربران نهایی پس از تکمیل محموله های سپتامبر کمتر از حد معمول باقی مانده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد