طلا و نقره

قیمت طلا رکورد جدید ثبت کرد

قیمت طلا رکورد جدید ثبت کرد
پایگاه خبری معدن نیوز -پس از اینکه انتشار آخرین مجموعه از آمارهای تورم و بیکاری آمریکا به افزایش شانس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده کمک کرد، قیمت طلا رکورد جدیدی به ثبت رساند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -پس از اینکه انتشار آخرین مجموعه از آمارهای تورم و بیکاری آمریکا به افزایش شانس کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آینده کمک کرد، قیمت طلا رکورد جدیدی به ثبت رساند.

قیمت هر اونس طلای جهانی با ۱.۶ درصد افزایش به بالاترین سطح خود یعنی ۲هزار و ۵۵۴ دلار رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۱.۵ درصد افزایش به قیمت ۲هزار و ۵۸۰ دلار معامله شد.

در حالی که شاخص قیمت تولیدکننده در ماه آگوست بالاتر از پیش‌بینی اقتصاددانان بود و به جای ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش، اما روند کلی آمارها با کاهش تورم سازگار بود.

همزمان وزارت کار ایالات متحده داده‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌داد آمار درخواست بیمه بیکاری با ۲ هزار افزایش به ۲۳۰ هزار نفر در هفته منتهی به ۷ سپتامبر رسیده که بالاتر از انتظارات تحلیل‌گران است. با انتشار این داده‌ها، بازدهی اوراق خزانه و همچنین شاخص دلار کاهش یافت و همین رویکرد جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران افزایش داد.

الکس ابکاریان یکی از تحلیل‌گران طلا در یادداشتی در این باره برای رویترز نوشت: ما به سمت محیطی با نرخ بهره پایین‌تر پیش می‌رویم و همین مساله جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا را افزایش خواهد داد... به نظر می‌رسد به صورت بالقوه کاهش نرخ بهره تا مدتی ادامه خواهد یافت.

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها در حال حاضر با احتمال ۸۵ درصد، کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره آمریکا در نشست ۱۷ و ۱۸ سپتامبر فدرال رزرو و با احتمال ۱۵ درصد معتقد به کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره هستند.

فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازار در بلو لاین عنوان کرد: بازار کار به تزلزل خود ادامه می‌دهد و اگر وضعیت بازار کار بدتر شود، روند کاهش نرخ بهره برای مدتی طولانی ادامه خواهد یافت.

روز پنجشنبه هفته گذشته بانک مرکزی اروپا برای دومین بار در سال جاری نرخ بهره را با هدف کاهش تورم به ۲ درصد و نگرانی در مورد ترمیم اقتصاد کاهش داد. این امر باعث شد تا یورو در برابر دلار آمریکا افزایش یافته و بر شاخص دلار تاثیر بگذارد.

اوله هانسن رییس استراتژی کالایی بانک ساکسو در این باره به بلومبرگ گفت: روند کاهش نرخ بهره به بهبود اندک در آمار مطالبات بیمه بیکاری و شاخص قیمت تولیدکننده و به تبع آن ثبت رکورد جدید قیمت طلا کافی بوده است.

هانسن تاکید کرد: شروع یک چرخه کاهش نرخ بهره صرفنظر از میزان کاهش نرخ بهره منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد و نرخ بهره پایین‌تر معمولا برای شمش بدون بهره بازار مثبت ایجاد خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد