آلومینیوم و مس

معدن‌نیوز بررسی کرد:

چالش هندی‌ها در تامین کنسانتره مس

چالش هندی‌ها در تامین کنسانتره مس
پایگاه خبری معدن نیوز -در جولای ۲۰۲۴، هند شاهد کاهش شدید واردات کنسانتره مس خود بود که بنا بر برخی آمار و ارقام ۱۸ درصد در ماه کاهش یافت. حجم کل واردات در مقایسه با ۷۳۵۵۷ تن در ژوئن ۲۰۲۴ به ۶۰۵۷۵ تن کاهش یافت. این کاهش به دنبال تغییر تعادل عرضه و اختلالات در بازار جهانی مس است که بر توانایی هند برای تامین مواد خام برای صنعت مس داخلی تأثیر گذاشته است
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -در جولای 2024، هند شاهد کاهش شدید واردات کنسانتره مس خود بود که بنا بر برخی آمار و ارقام 18 درصد در ماه کاهش یافت. حجم کل واردات در مقایسه با 73557 تن در ژوئن 2024 به 60575 تن کاهش یافت. این کاهش به دنبال تغییر تعادل عرضه و اختلالات در بازار جهانی مس است که بر توانایی هند برای تامین مواد خام برای صنعت مس داخلی تأثیر گذاشته است.

کاهش شدید واردات از تامین‌کنندگان کلیدی

این کاهش به ویژه از سوی دو تامین‌کننده عمده شیلی و استرالیا مشهود بود. واردات از شیلی، صادرکننده اصلی سنگ مس به هند، در جولای 2024 نسبت به ماه قبل 58 درصد کاهش یافت. به طور مشابه، واردات از استرالیا نیز به میزان قابل توجه 36 درصد کاهش یافت. این کاهش‌های قابل توجه نشان‌دهنده چالش‌های بالقوه در تامین منابع مورد نیاز صنعت مس از این مناطق است. 

کاهش واردات کنسانتره مس نه تنها یک روند متمادی است بلکه در آمار سالیانه نیز مشاهده شده است. در مقایسه با جولای 2023 که هند 80960 تن کنسانتره مس وارد کرد، این حجم در ژوئیه 25 درصد کمتر بود. این کاهش قابل توجه نگرانی‌هایی را در مورد دسترسی کلی سنگ مس در بازار هند و پیامدهای آن بر تولید مس ایجاد کرده است.

در ماه ژوئیه، اکثر کنسانتره‌های مس در بندر داهج تخلیه شد و اهمیت آن را به عنوان قطب اصلی این واردات تقویت کرد. در مقابل، سایر بنادر بزرگ مانند حزیرا / سورات و موندرا هیچ فعالیت تخلیه قابل توجهی را گزارش نکردند که احتمالاً نشان دهنده تغییرات لجستیکی یا چالش های خاص این بنادر است.

در هفت ماهه اول سال 2024، هند در مجموع 566839 تن کنسانتره مس وارد کرد که در مقایسه با 584169 تن در مدت مشابه سال 2023 حدود 3 درصد کاهش داشت. علیرغم این کاهش کلی، واردات از برخی کشورها افزایش قابل توجهی را نشان داد.

برنامه اندونزی برای توقف صادرات کنسانتره مس تا دسامبر 2024 می تواند صنعت مس هند را که به شدت به این واردات متکی است، مختل کند. این اقدام ممکن است مشکلات عرضه را برای کارخانه‌های ذوب هند ایجاد کند.

برای کاهش تبعات این موضوع، کارشناسان صنعت کاهش یا حذف عوارض واردات کنسانتره مس از منابع دیگر را پیشنهاد کرده‌اند. دولت هند در حال کار بر روی راه حل‌هایی از جمله توافقات احتمالی با کشورهای آفریقایی و پرو است. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد