گفتگو، یادداشت و نشست خبری

فولاد بی‌جان

عبدالوحید افسری، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان
فولاد بی‌جان
پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی گزارشات عملکرد ماهیانه و فصلی واحدهای تولیدی فولاد کشور موید ارزش از دست رفته عظیم در این صنعت به دلیل قطعی برق در بهار و تابستان امسال است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بررسی گزارشات عملکرد ماهیانه و فصلی واحدهای تولیدی فولاد کشور موید ارزش از دست رفته عظیم در این صنعت به دلیل قطعی برق در بهار و تابستان امسال است.

بررسی سنوات گذشته نیز موید پایداری این روند در آینده است و کسری قابل توجه و منابع مورد نیاز کشور جهت برطرف سازی آن نیز خبری خوش برای صنعت فولاد نیست. چنانچه گزارشات پژوهشگاه قوه مقننه که نشانگر غریب به سی درصد ناترازی گازی در کشور و کسری ده درصدی سالیانه منابع برق به دلیل عدم سرمایه گذاری کلان مورد نیاز است را تایید کنیم واحدهای فولادی در تحلیل ریسک، متاثرترین بخش صنعت از این ناترازیند.

به این منظور و به دلیل راهبرد تحقق سود پایدار و صیانت از منافع ذینفعان هم اکنون فولاد شاهرود بررسی فنی و اقتصادی کامل و جامعی را در سناریوهای مختلف مورد ارزیابی قرار داده و براساس روش های مختلف تامین برق مورد نیاز از منابع خورشیدی، نیروگاه گازی و حرارت بازیافتی از کوره های SL/RN در حال تدوین راهبرد مدیریتی مورد نیاز است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد