فولاد و آهن

صنعت فولاد قربانی محدودیت‌های انرژی در ایران؛

واردات محصولات فولادی افزایش یافت

واردات محصولات فولادی افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز -واردات فولاد ایران در چهار ماهه نخست (۲۱ مارس ۲۰۲۴ تا ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۴) به ۴.۶۲ میلیون تن رسید که بر اساس داده های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -واردات فولاد ایران در چهار ماهه نخست (21 مارس 2024 تا 20 ژوئیه 2024) به 4.62 میلیون تن رسید که بر اساس داده های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. 

علاوه بر آهن اسفنجی و بیلت ایران، بخش فولاد تخت نیز تحت تأثیر محدودیت‌های مصرف گاز و برق قرار گرفته است که نتیجه آن عرضه کمتر این محصولات و افزایش علاقه به واردات بوده است.

واردات محصولات بلند 310000 تن ثبت شد که 7 درصد به صورت سالانه افزایش داشت، در حالی که حجم واردات محصولات تخت با 10 درصد افزایش در آمار سالانه به 4.31 میلیون تن رسید.

واردات محصولات فولادی نیمه تمام به 1.24 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل 38 درصد افزایش داشت.

چشم‌انداز

انتظار می‌رود با توجه به محدودیت‌های گازی که کارخانه‌های فولاد در بازار داخلی با آن مواجه هستند، حجم واردات فولاد تمام‌شده ایران همچنان افزایشی باشد. در همین حال، دولت ایران به دلیل کمبود برق به اعمال محدودیت‌های مصرف برق در بخش صنعتی ادامه می‌دهد که بر حجم تولید کارخانه‌ها تأثیر می‌گذارد و احتمالاً آنها را به برآورده کردن نیازهای خود از طریق واردات سوق می‌دهد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد