سرب و روی

معدن‌نیوز بررسی کرد:

نگاهی اجمالی بر گزارش گروه بین‌المللی مطالعه سرب و روی

نگاهی اجمالی بر گزارش گروه بین‌المللی مطالعه سرب و روی
پایگاه خبری معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه سرب و روی از ارقام اولیه در مورد عرضه و تقاضای جهانی سرب و روی برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -گروه بین‌المللی مطالعه سرب و روی از ارقام اولیه در مورد عرضه و تقاضای جهانی سرب و روی برای نیمه اول سال 2024 رونمایی کرد.

به طور مشابه، ILZSG داده‌های اولیه‌ای را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده مازاد روی در نیمه اول سال جاری بود. ذخایر جهانی 172000 تن رشد کرده است در حالی که عرضه روی تصفیه شده 282000 تن از تقاضا بیشتر شد.

تولید معادن به دلیل کاهش تولید در کانادا، چین، آفریقای جنوبی و پرو 3.4 درصد کاهش یافت و معدن آنتامینا در پرو با کاهش قابل توجهی در نیمه اول سال جاری مواجه شد. 

تولید جهانی روی تصفیه شده به دلیل کاهش تولید در مکزیک، هلند، نروژ و پرو 0.1 درصد کاهش یافت، اما با افزایش در کانادا، چین، فرانسه، ژاپن و آلمان جبران شد.

در سطح جهانی، مصرف روی 3.4 درصد افزایش یافت و مصرف‌کنندگان عمده ای مانند چین، برزیل، جمهوری کره، تایوان، تایلند، ویتنام و هند پیشتاز این افزایش شدند. این رشد تا حدی با کاهش استفاده در ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی مقابله کرد.

چین، یکی از مصرف کنندگان عمده روی، واردات کنسانتره روی خام خود را 24.6 درصد کاهش داد و کل میزان را به 819000 تن رساند. جالب اینجاست که خالص واردات فلز روی تصفیه شده آنها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در واقع 122 هزار تن افزایش یافته و در مجموع به 216 هزار تن رسیده است.

ILZSG عرضه جهانی فلز سرب تصفیه شده جهانی را در نیمه اول 2024 گزارش کرد. عرضه جهانی به میزان 15000 تن از تقاضا فراتر رفت که منجر به افزایش 93000 تنی کل موجودی های گزارش شده در نیمه اول سال 2024 شد.

تولید جهانی معدن سرب به دلیل افزایش در استرالیا، قزاقستان، پرو و سوئد 0.6 درصد افزایش یافت که تا حدی با کاهش در ایرلند، پرتغال و ایالات متحده جبران شد.

تولید جهانی سرب تصفیه شده 0.8 درصد کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش تولید در چین و کانادا، جایی که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در عملیات Teck Resources Trail در سه ماهه دوم بر تولید تأثیر گذاشت.

برعکس، تولید در استرالیا، هند، ژاپن و جمهوری کره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. در اروپا، تولید به طور کلی ثابت بود، زیرا افزایش در بلغارستان و ایتالیا با کاهش در آلمان، لهستان و سوئد جبران شد.

علیرغم افزایش مصرف فلز سرب تصفیه شده در چین، هند، ژاپن و جمهوری کره، مصرف کلی جهانی 1.7 درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل کاهش بیشتر در مصرف در سراسر اروپا و ایالات متحده بود که بیشتر از دستاوردهای سایر مناطق بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد