سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش قابل توجه تولید زغال‌سنگ در چین

افزایش قابل توجه تولید زغال‌سنگ در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، تولید زغال سنگ خام چین در ماه ژوئن با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به سال گذشته به ۴۰۵.۳۸ میلیون تن رسید که اولین رشد مثبت در سال جاری است. این افزایش که ناشی از تولید بالاتر در مناطق معدنی کلیدی در سراسر چین است، نگرانی های بازار را در مورد کمبود عرضه احتمالی در فصل اوج تقاضای تابستان کاهش داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، تولید زغال سنگ خام چین در ماه ژوئن با رشد 3.6 درصدی نسبت به سال گذشته به 405.38 میلیون تن رسید که اولین رشد مثبت در سال جاری است. این افزایش که ناشی از تولید بالاتر در مناطق معدنی کلیدی در سراسر چین است، نگرانی های بازار را در مورد کمبود عرضه احتمالی در فصل اوج تقاضای تابستان کاهش داده است.

استان شانشی در شمال چین، برترین قطب معدن زغال سنگ این کشور، 114.56 میلیون تن زغال سنگ در ماه ژوئن تولید کرد که نسبت به 105.66 میلیون تن در ماه می افزایش داشت و این افزایش سومین ماه متوالی رشد تولید را رقم زد. اگرچه تولید ژوئن استان 6.5 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود، اما این کاهش از 6.9 درصد در ماه مه، 11.9 درصد در آوریل و 21.0 درصد در مارس به طور پیوسته کاهش یافته است.

برای اطمینان از عرضه پایدار زغال سنگ، شانشی بررسی های ایمنی خود را در معادن محلی پس از اینکه تولید در ماه مارس به پایین ترین حد چند ساله خود یعنی 94.33 میلیون تن رسید، کاهش داده است. همانطور که گزارش شده است، مقامات استانی در ماه فوریه کمپینی را برای سرکوب فعالیت های استخراج زغال سنگ فراتر از نرخ بهره برداری مصوب راه اندازی کرده بودند تا از ایمنی در معادن اطمینان حاصل کنند.

طبق سندی که دولت در 16 ژوئیه صادر کرد، تایوان مرکز استان شانشی، به مقامات مربوطه دستور داده است تا تأییدیه‌های ظرفیت تولید زغال‌سنگ جدید را تسریع کنند و رویه‌های بازنگری برای معادن معلق را ساده‌تر کنند تا در صورت تضمین شرایط ایمنی، فعالیت خود را از سر بگیرند.

این رویکرد می تواند مظهر استراتژی تولید زغال سنگ در این استان باشد زیرا شانشی باید تولید خود را برای دستیابی به هدف سالانه 1.3 میلیارد تن سرعت بخشد. داده های NBS نشان می دهد که در نیمه اول سال 2024، این استان 587.89 میلیون تن زغال سنگ خام استخراج کرده است که 45.3 درصد از دستورالعمل سالانه را تکمیل می کند.

داده های NBS نشان داد که مغولستان داخلی، دومین مرکز بزرگ زغال سنگ کشور واقع در شمال چین، 108.15 میلیون تن زغال سنگ خام در ژوئن تولید کرد که به ترتیب 9.7 درصد نسبت به سال و 7.6 درصد در ماه افزایش یافت. 

در معادن بزرگ زغال‌سنگ باز مانند Heidaigou و Ha'erwusu که هر دو متعلق به غول معدنی دولتی شرکت سرمایه‌گذاری انرژی چین در مغولستان داخلی هستند، ادغام فناوری‌های هوشمند در استخراج و حمل و نقل زغال‌سنگ کارایی معدن را در منطقه افزایش داده است.

داده های NBS نشان داد که در سین کیانگ، تولید زغال سنگ 47.3 درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و به 42.96 میلیون تن در ژوئن رسید و مجموع تولید آن را در ماه ژوئن به 240.18 میلیون تن افزایش داد که 13.4 درصد در سال افزایش یافته است.

سین کیانگ به محرک اصلی رشد تولید زغال سنگ چین تبدیل شده است. افزایش تقاضا از سایر نقاط کشور، منطقه شمال غرب را بر آن داشت تا استخراج زغال سنگ را تسریع بخشد. به گفته اپراتور شبکه راه آهن محلی China Railway Group Urumqi، در نیمه اول سال 2024 حدود 42 میلیون تن زغال سنگ به خارج از سین کیانگ با قطار حمل شد که 58.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش تولید زغال سنگ در ماه ژوئن نگرانی ها در مورد کمبود عرضه در طول فصل اوج تقاضای تابستانی را کاهش داده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد