فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش صادرات ورق فولادی در کره جنوبی

افزایش صادرات ورق فولادی در کره جنوبی
پایگاه خبری معدن نیوز -حجم تولید تولیدکنندگان ورق کره جنوبی در حدود ۷۰۰۰۰۰ تن برای دومین ماه متوالی در ژوئن ثابت ماند. در حالی که حجم صادرات به طور قابل توجهی رشد کرده است تأثیر کلی آن بر فروش محدود بوده و در مقایسه با تقاضای داخلی سهم نسبتاً کمی داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -حجم تولید تولیدکنندگان ورق کره جنوبی در حدود 700000 تن برای دومین ماه متوالی در ژوئن ثابت ماند. در حالی که حجم صادرات به طور قابل توجهی رشد کرده است تأثیر کلی آن بر فروش محدود بوده و در مقایسه با تقاضای داخلی سهم نسبتاً کمی داشت.

عملکرد تولید

مجموع تولید سه تولیدکننده داخلی ورق ضخیم (پوسکو، هیوندای استیل و فولاد دانگ کوک) در ژوئن به 715000 تن رسید. این اعداد نسبت به ماه می 2024، 1.7 درصد افزایش داشته است. با این حال، این موضوع نشان دهنده کاهش 10.6 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است.

تولید به دلیل تعمیر و نگهداری منظم در کارخانه فولاد پوهانگ، POSCO و فولاد دانگجین تحت تاثیر قرار گرفت. با این حال، افزایش تولید فولاد هیوندای به تعادل تولید کلی کمک کرد.

روند فروش

حجم فروش در ماه به 714000 تن رسید که نسبت به می 2024 تنها 0.1 درصد افزایش داشته است، اما نسبت به ژوئن 2023، 2.9 درصد کاهش داشته است.

تقاضای داخلی برای صفحات فولادی در ماه ژوئن 11.1 درصد سالانه و 2.3 درصد کاهش یافت و به 466000 تن رسید که دلیل آن عوامل فصلی، کاهش تقاضا و ذخیره موجودی بود. در مقابل، صادرات با 21.6 درصد در سال و 5.1 درصد ماهانه افزایش یافت و به 248000 تن رسید که ناشی از نرخ ارز مطلوب و فروش داخلی ضعیف بود. حجم تولید انباشته در نیمه دوم سال 4.212 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.9 درصد کاهش داشته است. حجم فروش 4.244 میلیون تن بود که 2.7 درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشت.

چشم‌انداز

در مجموع، علیرغم افزایش صادرات، بازار صفحات فولادی داخلی در ماه ژوئن شاهد عملکرد ثابتی بود. با این حال، کاهش تقاضای داخلی و اتکا به صادرات ممکن است در بلندمدت باعث نگرانی شود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد