فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش احتمالی نرخ بهره‌برداری از کوره‌های قوس الکتریکی در چین

افزایش احتمالی نرخ بهره‌برداری از کوره‌های قوس الکتریکی در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس گزارش‌های اخیر انتظار می‌رود تولید در میان فولادسازان کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین از سطح پایین کنونی در نیمه جاری سال جاری بهبود یابد که ناشی از کاهش احتمالی هزینه‌های عملیاتی و بهبود احتمالی تقاضای فولاد است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بر اساس گزارش‌های اخیر انتظار می‌رود تولید در میان فولادسازان کوره قوس الکتریکی (EAF) در چین از سطح پایین کنونی در نیمه جاری سال جاری بهبود یابد که ناشی از کاهش احتمالی هزینه‌های عملیاتی و بهبود احتمالی تقاضای فولاد است.

همانطور که گزارش شده کارخانه‌های داخلی EAF هر از چندگاهی در طول شش ماه گذشته با حاشیه‌های منفی سود مواجه شده‌اند، که آنها را در مورد افزایش یا حتی حفظ تولید محتاط نگه داشته است. بررسی مای استیل نشان داد که از اواخر ماه مه، تولید کارخانه‌های EAF به طور پیوسته در حال کاهش بوده است، زیرا ضرر آنها در فروش فولاد به سرعت افزایش یافته است.

تا اواسط ژوئیه، میانگین نرخ بهره‌برداری از ظرفیت در میان 87 فولادساز مستقل EAF تحت نظارت منظم مای استیل، 44.74 درصد بود.

در این گزارش آمده است: «قیمت‌های ضایعات فولادی و سایر مواد خام فولادسازی نسبت به قیمت‌های فولاد تمام‌شده در نیمه اول سال انعطاف‌پذیرتر بود، بنابراین کارخانه‌های EAF مجبور شدند هزینه‌های بالایی را متحمل شوند.

با این حال، انتظار می‌رود اختلاف قیمت‌های ضایعات فولادی و فولاد پس از پایان تابستان کاهش یابد، زیرا ممکن است در دسترس بودن قراضه داخلی کاهش یافته که این امر موجب تزلزل حمایت از قیمت‌های قراضه می‌شود.

همانطور که گزارش شد، چین احتمالاً شاهد افزایش عرضه قراضه آهنی تحت محرک سیاست تجارت دولت مرکزی در زمینه تجهیزات و کالاهای مصرفی است که توسط شورای دولتی این کشور در ماه آوریل معرفی شد.

در این گزارش تاکید شده است که تجارت در فروش لوازم خانگی و خودروهای سواری هر دو افزایش قابل توجهی را در نیمه اول سال جاری داشته است که به این معنی است که حجم ضایعات آهنی بازیافت شده از صنعت تولید به طور پیوسته افزایش می یابد.

در همین حال، انتظار می‌رود تقاضای فولاد از سوی مصرف‌کنندگان نهایی در نیمه دوم سال جاری بهبود یابد، که می‌تواند عامل دیگری باشد که کارخانه‌های داخلی EAF را به افزایش تولید تشویق می‌کند.

با توجه به اینکه سیاست های تشویقی متعددی برای صنعت املاک و مستغلات اعمال شده است، کاهش در بازار ملک ممکن است کند شود. علاوه بر این بخش زیرساخت‌ همچنان یک ابزار سرمایه‌گذاری کلیدی برای دولت است و انتشار سریع‌تر اوراق قرضه محلی احتمالاً ساخت پروژه‌های بزرگ را به جلو خواهد برد.

از سوی دیگر، مجموع ظرفیت تولید EAF در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد که به تولید کلی EAF نیز کمک خواهد کرد.

در این گزارش توضیح داده شد: پس از پیشنهاد شورای دولتی مبنی بر اینکه تولید فولاد خام چین از مسیر EAF باید 15 درصد از کل تولید را تا سال 2025 تشکیل دهد، بسیاری از استان‌ها برنامه‌های مفصلی را برای توسعه تولید EAF خود تدوین کرده‌اند».

هبی و جیانگسو چین شرقی همگی شاهد آغاز تولید ظرفیت جدید EAF در این نیمه خواهند بود.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد