فولاد و آهن

معدن نیوز بررسی کرد؛

استاندارد جدید فولادی در چین

استاندارد جدید فولادی در چین
پایگاه خبری معدن نیوز -Changzhou Zhongtian Steel Logistics Center (انبار مرکزی) اطلاعیه مهمی در رابطه با تغییرات آتی در استانداردهای ملی فولاد مورد استفاده در بتن مسلح صادر کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -Changzhou Zhongtian Steel Logistics Center (انبار مرکزی) اطلاعیه مهمی در رابطه با تغییرات آتی در استانداردهای ملی فولاد مورد استفاده در بتن مسلح صادر کرد.

استانداردهای جدید، GB 1499.1 2024 و GB 1499.2 2024، برای میلگردهای فولادی ساده و آجدار نورد گرم، در 25 ژوئن 2024 منتشر شدند و از 25 سپتامبر 2024 اجباری خواهند شد.

برای اطمینان از انتقال آرام، گروه آهن و فولاد Zhongtian از 20 ژوئیه 2024 بین استانداردهای قدیمی و جدید جابه‌جا می‌شود. برچسب‌های محصولات و گواهی‌های گارانتی بر این اساس به‌روزرسانی خواهند شد.

انبار مرکزی در 25 ژوئیه 2024 حقوق موجودی کالا را با صاحبان محموله تأیید می کند. از مشتریان درخواست می شود قبل از 25 سپتامبر استفاده از محصولات استاندارد قدیمی موجود را در اولویت قرار دهند تا از راکد ماندن آنها در انبار جلوگیری کنند. محصولات استاندارد جدید را نمی توان تا زمانی که موجودی قدیمی تمام نشده در انبار نگهداری کرد. پس از 25 سپتامبر، انبار مرکزی نیاز به حذف کلیه کالاهای استاندارد قدیمی در یک بازه زمانی خاص دارد.
علاوه بر این، استانداردهای جدید میلگرد سطح کیفیت و عملکرد را بالا می برد. آنها تحمل‌های اندازه‌گیری دقیق‌تری را معرفی می‌کنند، نیاز به پالایش برای میلگردهای با استحکام بالا برای بهبود قوام دارند و مقاومت میلگرد را در برابر ترک‌خوردگی ناشی از خستگی افزایش می‌دهند. علاوه بر این، روش‌های نمونه‌گیری و آزمایش جدید برای اطمینان از برآورده شدن این الزامات سخت‌گیرانه‌تر اجرا می‌شوند.

چشم انداز

تغییر آتی به استانداردهای ملی جدید میلگرد در چین، غوغایی در انبارها به ویژه در شرق چین ایجاد کرده است. انبارها از مشتریان می خواهند تا قبل از مهلت مقرر، موجودی قدیمی را تخلیه کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. این رویکرد همراه با روی آوردن کارخانه‌ها به تولید استاندارد جدید از اوت، بر قیمت‌های بازار نقدی در شرق چین، جایی که سطح سهام بالاتر است فشار وارد می‌کند. با این حال، شمال چین ممکن است به دلیل وضعیت عرضه متعادل‌تر و تقاضای منطقی، تأثیر کمتری را در این انتقال استاندارد احساس کند. به طور کلی، فعالان بازار انتظار دارند تا در ماه‌های آتی با تطبیق بازار با استانداردهای جدید، مقداری نوسان قیمت داشته باشد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد