اخبار استان ها

سهم کرمان از بهره مالکانه معادن سه برابر شد

سهم کرمان از بهره مالکانه معادن سه برابر شد
پایگاه خبری معدن نیوز -رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه سهم این استان از اعتبارات بهره مالکانه معادن امسال سه برابر(۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال) شدگفت: این اعتبار برای نخستین بار در ابتدای سال جاری به استان ابلاغ شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان با بیان اینکه سهم این استان از اعتبارات بهره مالکانه معادن امسال سه برابر(۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال) شدگفت: این اعتبار برای نخستین بار در ابتدای سال جاری به استان ابلاغ شد.

محمدرضا وحیدی ۲۴ تیرماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان شهربابک با تسلیت ایام شهادت اباعبدالحسین(ع) افزود: تمامی معادن انفال هستند و به لحاظ قانونی باید بهره مالکانه‌ای را در زمان استخراج به دولت پرداخت کنند و هر معدن دار کوچک و بزرگ باید از این قانون تبعیت کند.

وی اظهار داشت: طی سال های گذشته رقم حق استان کرمان را از بهره مالکانه مشخص نمی کردند و پس از دوندگی رقمی جزیی به استان تخصیص می یافت اما امسال اتفاق دیگری افتاد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: در ابتدای سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به عنوان تبصره ۶ و بابت بهره مالکانه معادن برای نخستین بار به این استان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: ابلاغ اعتبارات امسال در حالی است که این اعتبار در سال گذشته سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود و امسال سه برابر شده است که حرکتی رو به جلو تلقی می‌شود.

وحیدی افزود: اعتبارات معادن در شرایطی به استان ابلاغ شده که نحوه توزیع آن به موجب قانون بین شهرستان هایی است که سهمی در پرداخت بهره مالکانه دارند لذا کل اعتبارات امسال را باید در شهرستان های محل فعالیت معدنی هزینه کنیم و هرکس بهره مالکانه بیشتری پرداخت کند، اعتبار بیشتری به آن شهرستان ابلاغ می کنیم.

وی بیان کرد: اعتبارات بهره مالکانه امسال را بین چهار شهرستان اصلی سیرجان، رفسنجان، شهربابک و زرند اختصاص دادیم و براین اساس ۹۶ درصد از اعتبارات بین این شهرستان ها توزیع می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: اعتبارات نفت استان کرمان امسال نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته اما اعتبارات شهربابک از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال رسیده که افزایش این رقم به علت افزایش اعتبارات معادن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد