سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

افزایش واردات سنگ‌آهن و گندله چین

افزایش واردات سنگ‌آهن و گندله چین
پایگاه خبری معدن نیوز -طبق گزارش اداره کل گمرک، چین، بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده سنگ آهن در جهان، واردات سنگ آهن و گندله آهن را در نیمه اول سال ۲۰۲۴، ۶۱۱ میلیون تن ثبت کرد. واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی ۵۷۷ میلیون تن در سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است. این افزایش ناشی از تولید ثابت فولاد خام و عوامل بنیادی حمایتی بازار است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -طبق گزارش اداره کل گمرک، چین، بزرگترین مصرف‌کننده و واردکننده سنگ آهن در جهان، واردات سنگ آهن و گندله آهن را در نیمه اول سال 2024، 611 میلیون تن ثبت کرد. واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی 577 میلیون تن در سال گذشته، 6 درصد افزایش داشته است. این افزایش ناشی از تولید ثابت فولاد خام و عوامل بنیادی حمایتی بازار است.

با این حال، واردات سنگ آهن چین در ژوئن 2024 با 4 درصد کاهش به 97.613 میلیون تن در مقایسه با 102.033 میلیون تن در ماه قبل رسید.

طبق داده های استیل هوم، موجودی سنگ آهن در بنادر چین در ژانویه ژوئن 2024 افزایش یافت. موجودی انبار در نیمه اول سال 2024 به 138 میلیون تن در مقایسه با 132 میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

عوامل موثر بر واردات سنگ آهن

تولید فولاد خام چین تا حد زیادی ثابت است

تولید فولاد خام چین در ژانویه 2024 به 438.6 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل 1 درصد کاهش داشت.

قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن تا حد زیادی ثابت می‌ماند

قیمت‌های سنگ آهن معیار 62% استرالیا تا حد زیادی یعنی 117.6 دلار در هر تن CFR چین در ژانویه 2024 نسبت به 118.3 دلار در هر تن در ژانویه 2023 ثابت ماند که عمدتاً ناشی از احساسات مطلوب دولت چین است. 

بر اساس یک گزارش، وزارت منابع طبیعی در حال بررسی استراتژی هایی برای کمک به دولت های محلی در باز پس‌گیری و تملک زمین های خالی برای پروژه های مسکن است. با این حال، کارخانه ها خرید را بر اساس حاشیه سود خود تعدیل می کنند. فصل بارانی آینده به طور قابل توجهی بر حمل و نقل و ساخت و ساز در فضای باز تأثیر می گذارد.

افزایش موجودی‌ها

به دنبال کاهش موجودی انبارهای بندری چین به حدود 20 درصد کمتر از میانگین تاریخی در سه ماهه دسامبر 2023، ذخایر به سطوحی بالاتر از میانگین بلندمدت بازگشتند و این ذخیره سازی مجدد در بنادر باعث واردات قوی در نیمه اول سال شد.

چشم‌انداز

پیش‌بینی می‌شود که واردات سنگ آهن چین در روزهای آینده در میان اختلالات فصلی، موجودی‌های بندری بالا و تأثیرات نظارتی بی‌ثبات باقی بماند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد