فراخوان سازمان زمین‌شناسی برای دریافت طرح‌ها و ایده‌های نوین علوم زمین

پایگاه خبری معدن نیوز -سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برای دریافت طرح‌ها و ایده‌های نوین در حوزه علوم زمین فراخوان یک ماهه داد.

استاندار خراسان جنوبی:

پیگیری‌ها برای احراز علل حادثه معدنجو با جدیت ادامه دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای محرز شدن علل حادثه معدن زغال سنگ معدنجو و مسببان این حادثه با جدیت ادامه دارد.

تأمین ورق خودروهای مرسدس بنز؛

نقش استراتژیک زنجیره تأمین فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز -مرسدس بنز، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس جهان، همواره به کیفیت بالای مواد اولیه و قطعات تولیدی خود مشهور بوده است. بخش بزرگی از این کیفیت، به تأمین ورق‌های فولادی که در ساخت بدنه خودروهای این شرکت به کار می‌رود، مرتبط است. این ورق‌ها نه تنها از نظر دوام و استحکام باید بالاترین استانداردها را داشته باشند، بلکه وزن کم، انعطاف‌پذیری و مقاوم بودن در برابر خوردگی نیز از الزامات اصلی آنهاست.

سپاهان با ۲ مدال صدرنشین ماند

پایگاه خبری معدن نیوز -دوچرخه‌سواران طلایی با یک مدال طلا و یک نقره صدرنشینی‌شان را در مرحله دوم لیگ برتر دوچرخه سواری جاده باشگاه‌های کشور را تثبیت کردند.

بهره‌مندی شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری امید از مزایای اعتبار مالیاتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیران شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و مدیران ارشد شرکت‌های زیرمجموعه، ضمن بازدید از پارک فناوری پردیس و نمایشگاه تخصصی آن، به گفتگوهای فنی در حوزه تعاملات دانش‌بنیان پرداختند.

آزمایشگاه جهان فولاد، دومین آزمایشگاه برتر در آزمون‌های تخصصی فولاد

پایگاه خبری معدن نیوز-آزمایشگاه شرکت جهان فولاد سیرجان به منظور ارتقای دقت و صحت آزمون‌های خود و افزایش رضایت مشتریان موفق شد در آزمون مهارت ۲۶ عنصری در متدهای carbon steel و low alloy steel، رتبه دوم و امتیاز ۹۷.۷ از ۱۰۰ را از شرکت پیشگامان کیفیت پاسارگاد در بین ۱۵ آزمایشگاه معتبر فولادی کسب کند.

اجرا پروژه ملی توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت جاجرم با مشارکت آلومینای ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست مدیریت توزیع برق و رکتیفایر شرکت آلومینای ایران گفت: پروژه ملی توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت جاجرم با مشارکت شرکت آلومینای ایران اجرا شد.

در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی انجام شد:

افتتاح آموزشگاه مهرآفرین به همت شرکت فولاد سنگان

پایگاه خبری معدن نیوز -به همت شرکت فولاد سنگان و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، آموزشگاه مهرآفرین و با هدف توسعه فضاهای آموزشی در سطح شهرستان خواف افتتاح شد.

به همت شرکت ملی مس؛

عملیات اجرایی پروژه انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی آغاز شد

پایگاه خبری معدن نیوز -مجری پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی به همت شرکت ملی صنایع مس ایران آغاز شد.

در نشست کارگروه طرح احیا در استان مرکزی مطرح شد؛

اولویت واگذاری محدوده‌های مزایده‌ای از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری است

پایگاه خبری معدن نیوز -دبیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از محدوده‌ها و معادن استان مرکزی در لایه مزایده قرار دارد، اولویت واگذاری محدوده‌های قرار گرفته در لایه مزایده از طریق بسته‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.

از سوی انجمن بهره‌وری ایران صورت گرفت؛

اعطای تندیس و تقدیرنامه به شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر

پایگاه خبری معدن نیوز -در رویداد ملی تولید مسئولانه و بهره‌وری شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در بخش «اقتصاد چرخشی» بالاترین سطح تندیس رویداد را از آن خود کرد و در دو بخش «حفظ محیط‌ زیست» و «توانمندسازی جوامع محلی» تقدیرنامه دریافت و تجلیل شد.

فولاد سنگان، میزبان پانزدهمین دوره مسابقات فوتسال ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -پانزدهمین دوره مسابقات فوتسال ایمیدرو به میزبانی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان از ۱۹ لغایت ۲۶ مهرماه در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.

تقدیر آقاجانلو از کارکنان روشندل ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -محمد آقاجانلو به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از کارکنان کم بینا و نابینا ایمیدرو تقدیر به عمل آورد.

درخشش کارشناس آزمایشگاه‌ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور گفت: در بین بیش از ۶ هزار کارشناس عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی کشور یکی از کارشناسان آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان کارشناس برگزیده انتخاب و معرفی شد.

ثبت رکورد جدید حمل و بارگیری در جهان فولاد سیرجان

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت جهان فولاد سیرجان در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با همت و تلاش، کارکنان موفق شد رکورد بارگیری و حمل محصولات به میزان ۹۶۴۱ تن در ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ را به ثبت برساند.

ایران صدرنشین افزایش تولید نفت اوپک

پایگاه خبری معدن نیوز -تازه‌ترین گزارش دبیرخانه اوپک نشان می‌دهد ایران میان کشورهای عضو اوپک بیشترین افزایش تولید نفت را در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) به خود اختصاص داده و در حالی که مجموع تولید نفت اعضای اوپک ۲.۳ درصد کاهش داشته، تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی رشدی ۰.۶ درصدی را ثبت کرده است.

معدنکاری هوشمند؛

تحولی در بهره‌وری و ایمنی معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -در سال‌های اخیر، صنعت معدن به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده است. نوسانات قیمت مواد معدنی، افزایش هزینه‌های عملیاتی و نیاز به بهبود ایمنی و محیط زیست از جمله این چالش‌ها هستند. در این راستا، معدنکاری هوشمند به عنوان یک راهکار نوین در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، به سرعت در حال شکل‌گیری و گسترش است. این رویکرد با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و داده‌کاوی، نحوه استخراج و مدیریت منابع معدنی را متحول می‌کند.

صادرات چین به روسیه افزایشی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -صادرات چین به روسیه در ماه سپتامبر با سریع‌ترین سرعت در ۹ ماه گذشته رشد کرد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

بررسی تغییرات نرخ بهره آمریکا پس از پایان همه‌گیری کووید-۱۹

پایگاه خبری معدن نیوز -پس از پایان همه‌گیری کووید-۱۹، ایالات متحده با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی روبه‌رو شد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به رکود اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری و نوسانات شدید در بازارهای مالی اشاره کرد. به منظور مدیریت این بحران و تحریک رشد اقتصادی، فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) اقدام به تغییرات عمده‌ای در نرخ بهره کرده است. این گزارش به بررسی این تغییرات و تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا می‌پردازد.

در لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور؛

فولاد هرمزگان بر بام ایران ایستاد

پایگاه خبری معدن نیوز -در روز پایانی لیگ برتر فوتسال نوجوانان کشور تیم فوتسال فولاد هرمزگان موفق شد با برتری مقابل هیئت فوتبال قم جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

انجام فرایند ممیزی استاندارد در فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت فولاد هرمزگان طی سال‌های اخیر همواره توانسته است گواهینامه‌های استانداردهای مدیریتی را اخذ و هر ساله تمدید کند که در این راستا، هم‌زمان با روز جهانی استاندارد، فرایند ممیزی استاندارد در شرکت فولاد هرمزگان در حال انجام است.

در یازدهمین کنفرانس آموزش و توسعه منابع انسانی؛

تندیس "تجربه برتر" به واحد آموزش فولاد خوزستان تعلق گرفت

پایگاه خبری معدن نیوز - در یازدهمین کنفرانس آموزش و توسعه منابع انسانی، واحد آموزش فولاد خوزستان تندیس "تجربه برتر"را دریافت کرد.

انعقاد قرارداد ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در ایمیدرو

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان طی نیمه نخست امسال، ۲۳ طرح پژوهشی کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی تصویب و بخش قابل توجهی از قراردادهای آن را منعقد کرده است.

مافیای معدنکاری در آفریقا؛

ثروت‌های طبیعی در دستان قدرت‌های پنهان

پایگاه خبری معدن نیوز -آفریقا با دارا بودن منابع عظیم معدنی از جمله طلا، الماس، مس، کبالت و دیگر فلزات گرانبها، همواره در کانون توجه شرکت‌های معدنی بین‌المللی و دولت‌های بزرگ قرار داشته است. با این حال، بهره‌برداری از این منابع در بسیاری از کشورهای آفریقایی نه تنها منجر به توسعه اقتصادی و رفاه مردم محلی نشده، بلکه به دلیل نفوذ و کنترل گروه‌های مافیایی، تبدیل به یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی و اجتماعی این قاره شده است.

سخنگوی قوه قضاییه:

ارجاع پرونده معدن طبس به کارشناسی

پایگاه خبری معدن نیوز -سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به جان باختن ۵۲ نفر در حادثه معدن زغال سنگ طبس با تاکید بر اینکه قوه قضاییه با همه قصورها برخورد خواهد کرد، گفت: برای پرونده قرار ارجاع به کارشناسی صادر شده است و به محض وصول نظر کارشناسی رسیدگی‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد