گفتگو، یادداشت و نشست خبری

حضور دانش‌بنیان‌ها گره‌‌گشای مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی کشور

حضور دانش‌بنیان‌ها گره‌‌گشای مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت مس‌کاوان عباس‌آباد در ماینکس ۲۰۲۴ درخصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: هر ساله، نمایشگاه‌ها و همایش‌های معدن به تعداد زیاد در سطح کشور، تهران و حتی مراکز استان‌ها برگزار می‌شود؛ ماینکس یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها و همایش‌های سطح کشور است که هر سال بهتر از قبل برگزار و بهینه‌سازی شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت مس‌کاوان عباس‌آباد در ماینکس ۲۰۲۴ درخصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: هر ساله، نمایشگاه‌ها و همایش‌های معدن به تعداد زیاد در سطح کشور، تهران و حتی مراکز استان‌ها برگزار می‌شود؛ ماینکس یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها و همایش‌های سطح کشور است که هر سال بهتر از قبل برگزار و بهینه‌سازی شده است. 

حجت زینلی افزود: بررسی این‌سال‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌ها با سطح کیفی بهتر از گذشته در ماینکس شرکت می‌کنند و جای دارد تا از برگزارکنندگان آن، که کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند، تقدیر و تشکر کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان از پتانسیل دانش‌بنیان‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استفاده کرد، گفت: در حال حاضر در کشور به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ارتباطات صنعت و دانشگاه، با تکنولوژی در دنیا قطع یا به سختی قابل انجام است. بنابراین اگر بخواهیم کار به صورت بهینه انجام و انرژی‌مان را درست مصرف کرده و معادن را بهینه استخراج کنیم و از انفال و اموال مردم نیز، محافظت کرده و در عین حال قادر به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی هم باشیم، نیازمند به‌‌کارگیری تکنولوژی جدید و دانش فنی بروز دنیا خواهیم بود.

زینلی در ادامه بیان کرد: لذا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، متشکل از جوانان نخبه که با تلاش و پشتکار گره‌های حوزه دانش را یکی پس از دیگری باز می‌کنند، می‌تواند برای حوزه ‌معدن کشور بسیار مفید باشد تا ما بتوانیم از خام فروشی جلوگیری کرده و با ایجاد صنایع معدنی زنجیره ارزش را در کشور تکمیل کنیم. 

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۴) ۲ تا ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در تهران، مصلی امام خمینی (ره)، سالن شبستان میزبان فعالان و علاقمندان بخش بود. 

 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد