گفتگو، یادداشت و نشست خبری

استاندارهای ایمنی در کشور افزایش یابد

استاندارهای ایمنی در کشور افزایش یابد
پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست هیات عامل ایمیدرو در ماینکس ۲۰۲۴ در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره اقدامات ایمیدرو در زمینه تجهیزات ایمنی در معادن گفت: در ابتدا لازم می‌دانم حادثه طبس را که منجر به فوت تعدادی از معدنکاران شد را تسلیت بگویم و امیدواریم که این حوادث تکرار نشود. بحث ایمنی یکی از مباحث بسیار مهم است که باید استاندارهای کشور را در این زمینه روز‌ به روز افزایش دهیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -سرپرست هیات عامل ایمیدرو در ماینکس ۲۰۲۴ در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره اقدامات ایمیدرو در زمینه تجهیزات ایمنی در معادن گفت: در ابتدا لازم می‌دانم حادثه طبس را که منجر به فوت تعدادی از معدنکاران شد را تسلیت بگویم و امیدواریم که این حوادث تکرار نشود. بحث ایمنی یکی از مباحث بسیار مهم است که باید استاندارهای کشور را در این زمینه روز‌ به روز افزایش دهیم.

محمد آقاجانلو افزود: همراه با وزیر صمت طی سفر به طبس و بازدیدی که از محل حادثه انجام شد، مسائل حوزه بررسی و انشااله با کار کارشناسی دقیق علت حادثه مشخص شود و مهم‌تر آنکه بتوانیم برای آن علت پیشگیری‌هایی انجام دهیم تا در سنوات آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی بیان کرد: از سویی دیگر ایمیدرو در این حوزه همراه است تا انشااله میزان تلفات در معادن به حداقل برسد. 

آقاجانلو در خصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در بخش معدن و صنایع معدنی گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری که معدن باید جایگزین نفت شود و با توجه به اینکه در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای این بخش دیده شده، نشان می‌دهد که باید این بخش تقویت شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های جدیدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی هم صرفا به این معنا نیست که وزارت صمت باید متولی باشد بلکه تمام بخش‌های اقتصادی و زیربنایی باید در این حوزه ورود کنند تا این رشد محقق شود؛ لذا وجود نمایشگاه‌های تخصصی فرصت‌ها و چالش‌ها را مشخص و راهکارها را پیشنهاد می‌دهد. 

سرپرست هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: نمایشگاه‌های تخصصی باید به صورت مستمر و با قدرت هر چه بیشتر برگزار شود و شرکت‌های صاحب ایده و تکنولوژی با شرکت در این نمایشگاه‌ها می‌توانند چالش‌ها را رفع کنند.

آقاجانلو تاکید کرد: برای تحقق رشد ۱۳ درصدی بخش معدن باید گام‌های جدی برداشت که در این مسیر شرکت‌های صاحب ایده می‌توانند کمک‌کننده باشد تا چالش‌های بخش را مرتفع کنند.

گفتنی است سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی (ماینکس ۲۰۲۴) ۲ تا ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در تهران، مصلی امام خمینی (ره)، سالن شبستان میزبان فعالان و علاقمندان بخش بود. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد