اقتصاد و صنعت

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش فروش و تولید خودرو در کره جنوبی

کاهش فروش و تولید خودرو در کره جنوبی
پایگاه خبری معدن نیوز -خودروسازان کره جنوبی در مارس ۲۰۲۴، ۳۶۵۴۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی نسبت به ماه قبل است. با این حال، این میزان نسبت به مارس ۲۰۲۳، ۱۱ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، حجم فروش در مارس ۲۰۲۴ با ۲۶ درصد افزایش نسبت به یک ماه قبل به ۳۹۵۷۳۷ دستگاه در مارس ۲۰۲۴ رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -خودروسازان کره جنوبی در مارس 2024، 365497 دستگاه خودرو تولید کردند که نشان دهنده افزایش 22 درصدی نسبت به ماه قبل است. با این حال، این میزان نسبت به مارس 2023، 11 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، حجم فروش در مارس 2024 با 26 درصد افزایش نسبت به یک ماه قبل به 395737 دستگاه در مارس 2024 رسیده است. 

حجم فروش نسبت به ماه مشابه سال قبل نزدیک به 8 درصد کاهش داشته است.

کاهش تقاضای داخلی و صادرات به دلیل رکود اقتصاد و کمبود روزهای کاری بر عملکرد در مقایسه با ماه مشابه سال قبل تاثیر گذاشته است و تقاضای داخلی در ماه مارس سالانه 12 درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل تضعیف احساسات مصرف کننده و کمتر شدن روزهای کاری نسبت به سال گذشته و همچنین رکود در بازار خودروهای برقی است.

صادرات خودروهای تمام شده برای دو ماه متوالی ادامه یافت و در ماه مارس به 6.17 میلیارد دلار رسید. این نشان دهنده کاهش 5 درصدی نسبت به مارس 2023 در سال است که عمدتاً ناشی از عملکرد بالای صادرات در سال قبل است. با این حال، صادرات به آمریکای شمالی، بزرگترین بازار، همچنان قوی باقی ماند.

عملکرد خودروسازان بزرگ

شرکت هیوندای موتور

فروش خودروهای داخلی هیوندای در مارس 2024 نسبت به سال گذشته 16 درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل روزهای کاری کمتر، کاهش فروش خودروهای الکتریکی و مقایسه سخت با رکورد فروش مدل‌های جدید مانند Grandeur و Kona در مارس 2023 است. خودروهای فروخته شده در داخل حدود 620504 دستگاه بوده است.

با این حال، صادرات در مارس 2024 نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد داشته است. این احتمالاً به دلیل کارکرد مجدد کارخانه‌ها و فروش قوی مدل‌های محبوب مانند آوانته، سوناتا، کونا و شاسی‌بلندهایی مانند Ioniq 5، Palisade و Tucson است. 

هیوندای در مارس 2024 در مجموع 102926 دستگاه صادر کرد.

شرکت کیا موتور

کیا موتورز در داخل کشور در ماه مارس شاهد افزایش تولید و فروش بود. با این حال، علیرغم این روند مثبت، فروش کلی به دلیل روزهای کاری کمتر در مارس 2024 در مقایسه با مارس 2023 و ارقام فروش بالای مارس 2023 کمتر از عملکرد سال قبل بود. در نتیجه، فروش داخلی کیا موتورز در مارس 2024 با 7.6 درصد کاهش سالانه به 490112 واحد رسید.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد