فولاد و آهن

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

موسسه فولاد استرالیا خواستار ممنوعیت صادرات ضایعات آهنی شد

موسسه فولاد استرالیا خواستار ممنوعیت صادرات ضایعات آهنی شد
پایگاه خبری معدن نیوز -موسسه فولاد استرالیا (ASI) که نماینده زنجیره تامین فولاد استرالیا است، از دولت خواست تا اوایل این ماه صادرات ضایعات آهنی فرآوری نشده را ممنوع کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -موسسه فولاد استرالیا (ASI) که نماینده زنجیره تامین فولاد استرالیا است، از دولت خواست تا اوایل این ماه صادرات ضایعات آهنی فرآوری نشده را ممنوع کند.

ASI در نامه اخیر خود به دولت گفت: ضایعات فولاد یک منبع مستقل و به طور فزاینده کمیاب و ارزشمند است و بدون ممنوعیت، کارخانه‌های فولاد استرالیا قادر به ارائه خدمات کامل به بخش‌های رو به رشد ساخت و ساز استرالیا نیستند.

محدودیت صادرات قراضه فولاد همچنین با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت استرالیا برای کاهش مداوم انتشار گازهای گلخانه ای و حفظ توسعه پایدار اقتصاد مطابقت دارد.

این اولین بار نیست که ASI چنین اقدامی را پیشنهاد می‌کند. در نوامبر سال 2022، این مؤسسه از دولت درخواست کرد که ممنوعیت صادرات کشور را گسترش دهد تا ضایعات آهنی فرآوری نشده را نیز شامل شود تا کمبود عرضه داخلی مواد اولیه فولادسازی کاهش یابد.

ASI خاطرنشان کرد: استرالیا سالانه حدود 1.07 میلیون تن قراضه آهنی فرآوری نشده صادر می کند، در حالی که فولادسازان این کشور باید بیش از 500000 تن قراضه آهنی را از تامین کنندگان بین ایالتی و خارجی تهیه کنند و خاطرنشان کرد که این اساساً بر ردپای کربن فولاد افزوده است. 

ASI معتقد است که اجرای ممنوعیت صادرات ضایعات آهنی مزایای قابل توجهی برای ظرفیت تولید فولاد کشور و تلاش‌های کربن زدایی به همراه خواهد داشت.

مارک کین، مدیر اجرایی ASI گفت: ممنوعیت صادرات 800000 تن قراضه فرآوری شده اضافی را به بازار داخلی آزاد می کند و انتشار گازهای گلخانه ای در بخش ما را تقریباً 1.5 متر مکعب CO2e کاهش می دهد."

برای بازار قراضه چین، تأثیر این ممنوعیت حداقل خواهد بود، زیرا مقدار ضایعات فولادی وارداتی از استرالیا به چین بسیار کم است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک، چین در ماه ژانویه تا مارس سال جاری تقریباً 406.2 تن قراضه آهن از استرالیا وارد کرده است که تنها 0.5 درصد از کل واردات این کشور را تشکیل می‌دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد