فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

فولادسازان چینی بالاخره روی خوش بازار را می بینند؟

فولادسازان چینی بالاخره روی خوش بازار را می بینند؟
پایگاه خبری معدن نیوز -نتایج آخرین بررسی‌های مای استیل نشان می‌دهد فولادسازان کوره قوس الکتریکی چینی (EAF) هفته گذشته پس از مشاهده بهبود حاشیه سود خود، تولید خود را افزایش دادند. منابع می گویند در همان زمان، چشم انداز آنها برای تقاضای فولاد مثبت‌تر شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -نتایج آخرین بررسی‌های مای استیل نشان می‌دهد فولادسازان کوره قوس الکتریکی چینی (EAF) هفته گذشته پس از مشاهده بهبود حاشیه سود خود، تولید خود را افزایش دادند. منابع می گویند در همان زمان، چشم انداز آنها برای تقاضای فولاد مثبت‌تر شد.

در طول 19 آوریل تا 25ام همان ماه، میانگین نرخ بهره برداری از ظرفیت 87 کارخانه مستقل EAF تحت بررسی منظم با 1.42 درصد افزایش در هفته به 50.49 درصد پس از کاهش در سه هفته گذشته رسید.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که در مدت مشابه، نرخ عملیاتی کارخانه‌های نمونه‌برداری شده به طور میانگین 65.42 درصد بوده است.

یک تحلیلگر بازار مستقر در شانگهای گفت: معرفی سیاست‌های محرک اقتصادی جدید اخیراً به تقویت روحیه بازار و افزایش قیمت محصولات نهایی فولادی کمک کرده است.

همانطور که مای استیل گزارش داد، وزارت دارایی چین در حال افزایش انتشار اوراق قرضه خزانه ویژه بلندمدت خود است که دولت مرکزی پیش از این اعلام کرده بود که یک تریلیون یوان (138 میلیارد دلار) اوراق خزانه ویژه فوق بلندمدت برای حمایت از برخی بخش های کلیدی منتشر می کند. بسیاری از شهرها محدودیت‌های خرید ملک را کاهش داده‌اند، که هر دو اقدام ذکر شده باید به فعالیت صنعت ساخت و ساز کمک کنند.

این تحلیلگر افزود: به این ترتیب، اکثر فولادسازان در سراسر کشور در صورت استفاده از ماشین‌آلات سنگین تنها در دوره‌های کم مصرف برای مصرف برق می‌توانند سودهایی را به دست آورند، بنابراین مایلند ساعات کار خود را افزایش دهند.

طبق نظرسنجی دیگر مای استیل، از 25 آوریل، سود حاصل از فروش محصولات فولادی ساختمانی که در زمان‌های غیر اوج مصرف تولید می‌شد توسط 34 کارخانه EAF قابل قبول بوده است.

در همین حال، برخی از کارخانه‌ها پیش‌بینی کردند که کاربران نهایی فولاد باید قبل از تعطیلات روز کارگر در 15 می، ذخایر فولاد خود را دوباره تکمیل کنند، بنابراین آنها تصمیم گرفتند برای اطمینان از موجودی مکفی خود، تولید را بالا ببرند.

به گزارش مای استیل، با این حال افزایش تولید فولادسازان همچنین تقاضا برای قراضه فولاد را افزایش داد و حمایت قاطع از قیمت قراضه آهنی را فراهم کرد. 

تا 26 آوریل، شاخص ملی قیمت قراضه فولاد چین توسط مای استیل در 2894.9 یوان در هر تن با احتساب 13 درصد مالیات بر ارزش افزوده ارزیابی شد که 32.2 یوان در هر تن در هفته بالاتر بود.

تحلیلگران شانگهای هشدار دادند که این بدان معناست که کارخانه‌های EAF در مجموع هزینه‌های تولید بالاتری را متحمل می‌شوند، که احتمالاً حاشیه سود آنها را دوباره کاهش می‌دهد و آنها را برای افزایش بیشتر تولید مردد می‌کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد