صنایع معدنی

مدیرعامل شرکت مادکوش:

ناترازی و محدویت انرژی، تولید در زنجیره فولاد را با مشکل روبرو کرده است

ناترازی و محدویت انرژی، تولید در زنجیره فولاد را با مشکل روبرو کرده است
پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت مادکوش گفت: تولید در زنجیره فولاد باتوجه به ناترازی و محدودیت های شدید انرژی با مشکلات جدی مواجهه شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل شرکت مادکوش گفت: تولید در زنجیره فولاد باتوجه به ناترازی و محدودیت های شدید انرژی با مشکلات جدی مواجهه شده است.

عبدالمجید شریفی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: از طرف دیگر تفاوت نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد باعث کاهش بی سابقه صادرات شده که نتیجه آن نیز کاهش شدید ارز آوری و از دست رفتن بازارهای هدف صادراتی است.

 وی همچنین با اشاره به اینکه حدود 12 تا 13 درصد ارز ناشی از صادرات غیرنفتی کشور، از زنجیره فولاد تامین می شود، خاطر نشان ساخت: سال گذشته صادرات زنجیره فولاد حدود۷/۸ میلیارد بوده است و با توجه به ظرفیت های فولادی ایجاد شده درکشور، پتانسیل صادرات سالیانه 10میلیارد دلاری وجود دارد که هم اکنون با اعمال محدویت ها و تصمیم گیری های نامناسب، درآمد ارزی کشور عملا کمتر از سال گذشته پیش بینی می شود و با تصمیمات خلق الساعه و غیرکارشناسی، اهداف ۱۴۰۴که ظرفیت سازی تولید درکشور به میزان ۵۵ میلیون تن هست، محقق نمی شود و قطعا اجرای آن را نیز در هاله ای از ابهام خواهد برد.

 مدیرعامل شرکت مادکوش با اشاره به اینکه این شرکت یکی از ۱۰۰شرکت برتر صادرات‌کننده سال گذشته بوده است، اظهارداشت: گندله سازی مادکوش باتوجه به موقعیت و جانمایی اش در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، در کنار آب‌های بین المللی و دسترسی آسان به حمل ونقل دریایی، موقعیت مناسب و مطلوبی در زنجیره فولاد دارد که وجود مشکلات فوق الذکر نیز باعث می شود رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده این شرکت با مشکل مواجه شود.

 این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به سیاستگذاری نامناسب دراین صنعت افزود: عدم النفع تولید، توقف بی سابقه واحدهای تولید فولاد، کاهش ارزآوری، نا ترازی انرژی و بی عدالتی درتوزیع انرژی برای زنجیره فولاد، باعث خواهد شد تا طرح های توسعه ای این صنعت درسراسرکشور به ویژه در منطقه ویژه خلیج فارس، لطمات جبران ناپذیری را متحمل شوند. 

عبدالمجید شریفی با بیان راهکارهایی برای افزایش تولید و به تبع آن صادرات گفت: درصورت رفع مشکلات نحوه رفع تعهد صادراتی و متعادل سازی قیمت ها در زنجیره فولاد و جلوگیری ازسرکوب قیمت ها شرکت گندله سازی مادکوش نقش بسزای خود را در تامین گندله مورد نیاز داخل کشور و صادرات مازاد آن رابعمل می آورد.

 مدیرعامل مادکوش افزود: با توجه به نامناسب بودن شرایط شرکت های فولادی در شرایط کنونی، انتظار این است که حل معضلات تحمیلی به این صنعت در اولویت اصلی اقدامات مدیران اجرایی کشور قرار بگیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد