اقتصاد و صنعت

خصولتی‌‌‌ها عامل بازدارنده بخش خصوصی

خصولتی‌‌‌ها عامل بازدارنده بخش خصوصی
پایگاه خبری معدن نیوز -محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در نخستین میزگرد تخصصی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: اقتصاد کشور شامل بخش خصوصی، خصولتی و دولتی است که بخش خصولتی بدترین بخش اقتصادی کشور است. در بخش دولتی حداقل یک نظارت وجود دارد‌‌‌. خصولتی عامل بازدارنده بخش خصوصی در کشور شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در نخستین میزگرد تخصصی دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: اقتصاد کشور شامل بخش خصوصی، خصولتی و دولتی است که بخش خصولتی بدترین بخش اقتصادی کشور است. در بخش دولتی حداقل یک نظارت وجود دارد‌‌‌. خصولتی عامل بازدارنده بخش خصوصی در کشور شده است.

به گفته‌ی بهرامن ما بدون برنامه نمی‌‌‌توانیم به رشد 13.1درصدی در بخش معدن که در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده، دست پیدا کنیم. باید زیرساخت‌‌‌ها را برای این رشد آماده کرد که نیازمند ورود بخش خصوصی به این بخش است. اگر این کار را انجام ندهیم، در بخش معدن رشد نخواهیم کرد و بیش از پیش بخش دولتی رشد خواهد کرد. از این‌رو شاهد تصمیم‌گیری‌‌‌های دولتی خواهیم بود که در این راستا می‌‌‌توان به قیمت‌گذاری دستوری اشاره کرد.

رئیسخانه معدن ایران بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاری در معدن با کاهش روبه‌رو شده است. باید شرایط را به‌‌‌گونه‌‌‌ای مهیا کنیم که بخش خصوصی واقعی به بخش معدن ورود پیدا کند. باید اصل ۴۴ را اجرا کنیم. در این راستا بخش خصوصی باید خودش را تقویت کند. از همین‌‌‌رو ضروری است که برنامه راهبردی عملیاتی تعریف کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد