فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

خلاصه کنفرانس خبری انجمن آهن و فولاد چین

خلاصه کنفرانس خبری انجمن آهن و فولاد چین
پایگاه خبری معدن نیوز -وانگ یینگ‌شنگ، اقتصاددان ارشد انجمن آهن و فولاد چین، در کنفرانس نیمه‌سالانه مای استیل به نمایندگان گفت: انتظار می‌رود مصرف فولاد چین در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون تن کاهش یابد و احتمالاً در چند سال آینده در این سطح باقی خواهد ماند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -وانگ یینگ‌شنگ، اقتصاددان ارشد انجمن آهن و فولاد چین، در کنفرانس نیمه‌سالانه مای استیل به نمایندگان گفت: انتظار می‌رود مصرف فولاد چین در سال جاری به حدود 900 میلیون تن کاهش یابد و احتمالاً در چند سال آینده در این سطح باقی خواهد ماند. 

وانگ پیش‌بینی کرد که مجموع مصرف ظاهری این کشور از نظر فولاد خام در سال جاری بعید است از 910 میلیون تن فراتر رود و قطعاً سال را زیر 933.4 میلیون تن ثبت شده در سال 2023 به پایان خواهد رساند.

وانگ خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال جاری، مصرف ظاهری فولاد خام چین به 478.7 میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.3 درصد کاهش داشت.

کاهش مصرف داخلی فولاد همچنین کارخانه‌های فولاد چین را تحت فشار زیادی قرار داده است، به طوری که میانگین حاشیه سود فروش در میان کارخانه‌های عضو CISA طی پنج ماه اول سال جاری به 0.99 درصد کاهش یافته است.

وانگ خاطرنشان کرد: در مورد صنایع مصرف کننده فولاد کشور، بازار املاک چین به طور کلی ضعیف باقی مانده است، اگرچه کاهش در این بخش نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش یافته است.

به موازات آن رشد سرمایه گذاری در بخش زیرساخت نیز در نیمه ژوئن امسال کاهش یافت و به 5.4 درصد رسید که 1.1 درصد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و 0.5 درصد نسبت به سال 2023 کاهش یافت.

از سوی دیگر، صنایع تولیدی چین در نیمه اول امسال عملکرد خوبی داشتند، به ویژه تولید کانتینر که در آن تولید این محصولات رشد قابل توجهی به میزان 153.4 درصد در سال داشته است.

وانگ گفت با این تغییرات، ساختار مصرف و تولید فولاد در چین بر این اساس تغییر کرده است.

به عنوان مثال، نسبت فولاد مصرف شده در بخش ساخت و ساز چین از جمله توسعه اموال و زیرساخت ها از سال 2021 به طور مداوم در حال کاهش بوده و به 52 درصد در سال گذشته رسیده است، در حالی که این میزان برای بخش تولید از 42 درصد در سال 2020 به 48 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته وانگ، در سال 2023، تولید فولاد بلند چین 13.1 درصد نسبت به سال 2020 کاهش یافت، در حالی که تولید ورق نورد گرم در مدت مشابه 24 درصد افزایش یافت.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد