سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز بررسی کرد؛

ثبات قیمت زغال سنگ حرارتی در اندونزی

ثبات قیمت زغال سنگ حرارتی در اندونزی
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌ زغال سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تا حد زیادی ثابت ماند. در حالی که مذاکرات و تقاضا در بازار آسیا به ویژه از چین و هند افزایش یافته است، قیمت ها به دلیل استراتژی های قیمت گذاری رقابتی در میان معامله گران و مقاومت سرسختانه خریداران در برابر پیشنهادات بالاتر، افزایش خاصی را تجربه نکرده اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت‌ زغال سنگ حرارتی اندونزی در این هفته تا حد زیادی ثابت ماند. در حالی که مذاکرات و تقاضا در بازار آسیا به ویژه از چین و هند افزایش یافته است، قیمت ها به دلیل استراتژی های قیمت گذاری رقابتی در میان معامله گران و مقاومت سرسختانه خریداران در برابر پیشنهادات بالاتر، افزایش خاصی را تجربه نکرده اند. 

معامله گران در بازار با وجود افزایش تقاضا، پیشنهادات خود را به نسبت تقاضای رقابتی تنظیم کرده اند تا معاملات را تسهیل کنند.

قیمت 3400 GAR در بندر ناولاخی در 5200 روپیه در هر تن ثابت بود و قیمت 4200 GAR در کاندلا 6300 روپیه در هر تن بود. در همین حال، قیمت 5000 GAR در هر دو پورت Vizag و Kandla نیز تا حد زیادی در این هفته ثابت ماند.

قیمت شاخص زغال سنگ اندونزی سنگ با CV بالا (5800 GAR) در 99.2 دلار در هر تن ثبت شد که قیمت آن اندکی معادل 0.06 دلار در هر تن افزایش یافت. قیمت زغال سنگ متوسط اندونزی (4200 GAR) با 0.02 دلار در هر تن افزایش یافت و به 52.72 دلار در هر تن رسید. با این حال، قیمت زغال‌سنگ کم CV (3400 GAR) با 0.28 دلار در تن کاهش یافت و به 32.83 دلار در تن رسید.

در چین، نیروگاه‌ها به دلیل سوزاندن زغال‌سنگ بیشتر، درخواست‌ها را برای محموله‌های زغالی را افزایش داده‌اند. این افزایش تا حدی در واکنش به افزایش دما و بهبود تقاضای انرژی است. 

بازرگانان هندی و نیروگاه های ساحلی به محموله هایی با CV متوسط علاقه نشان می دهند، اما محتاط هستند و قیمت های وابسته به شاخص را در میان تقاضای صنعتی ضعیف در طول فصل باران های موسمی ترجیح می دهند.

در سمت عرضه، نیروگاه‌های اندونزی در منطقه شمالی ذخایر پایینی را تجربه می‌کنند که باعث افزایش درخواست‌ها و خرید برای تکمیل منابع شده است. اختلالات آب و هوایی در اندونزی کاهش یافته و این موضوع به نفع تولید زغال سنگ و بخش لجستیک آن است، اگرچه در برخی از نیروگاه های داخلی به دلیل مشکلات زنجیره تامین، ذخایر زغال آنها به شدت کم است.

چشم انداز

بازار همچنان تحت تأثیر پویایی تقاضای فصلی و منطقه ای قرار دارد که احتمالاً در کوتاه مدت به تغییر قیمت ها دامن می زند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد