سنگ آهن و ذغال سنگ

قیمت هفتگی سنگ‌آهن کاهش یافت

قیمت هفتگی سنگ‌آهن کاهش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز -پیش از برگزاری سومین پلنیوم چین در بحبوحه افزایش سود، قیمت‌های آتی سنگ آهن هفتگی با کاهش روبرو شد، این در حالی است که انتظارات رو به رشد کاهش نرخ بهره آمریکا در روز جمعه باعث افزایش قیمت‌ها شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -پیش از برگزاری سومین پلنیوم چین در بحبوحه افزایش سود، قیمت‌های آتی سنگ آهن هفتگی با کاهش روبرو شد، این در حالی است که انتظارات رو به رشد کاهش نرخ بهره آمریکا در روز جمعه باعث افزایش قیمت‌ها شد.

پرمعامله‌ترین قرارداد سنگ آهن سپتامبر در بورس کالای دالیان چین با افزایش ۰.۳۶ درصدی به قیمت ۸۲۷.۵ یوان معادل ۱۱۳.۹۵ دلار در هر تن معامله شد که در کل بیانگر کاهش ۳ درصدی تا پایان هفته است.

سنگ آهن معیار آگوست در بورس سنگاپور با ۰.۶۵ درصد افزایش به قیمت ۱۰۷.۹۵ دلار در هر تن معامله شد که نشان دهنده بیش از ۲ درصد کاهش نسبت به قیمت پایانی یک هفته پیشتر است.

تحلیل‌گران بانک ANZ در یادداشتی اعلام کردند که چشم‌انداز کاهش سیاست پولی به تقویت تحرکات در بازارهای کالایی کمک کرده است.

یکی از معامله‌گران و تاجران باسابقه نیز تصریح کرد: این هفته، تمرکز معاملات (سنگ آهن) به سمت فاندامنتال‌ها برگشت.

تحلیل‌گران اوربرایت در یادداشتی تاکید کردند: انتظار می‌رود قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت تحت فشار کاهش تقاضا باقی بماند،‌ زیرا تولید فلز داغ در این هفته، به وضوح کاهش یافته بود و بر همین اساس ضرر فولادسازان تشدید شد.

داده‌های شرکت مشاوره مای استیل نشان داد که میانگین تولید روزانه فلز داغ در میان فولادسازان مورد بررسی برای سومین هفته با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل به حدود ۲.۳۸ میلیون تن تا تاریخ ۱۱ جولای رسیده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران منتظر محرک‌های احتمالی از نشست رهبری حزب کمونیست هستند که برای ۱۵ تا ۱۸ جولای برنامه‌ریزی شده و تلاش‌ها برای ارتقای تولید پیشرفته، بازنگری در سیستم مالیاتی برای محدود کردن ریسک‌های بدهی، مدیریت بحران مالکیت گسترده و احیای مجدد را نشان می‌دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد