۴ گام بزرگ شرکت ملی مس در بومی‌سازی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران ۴ گام بزرگ در راستای بومی‌سازی زنجیره و زیرساخت صنعت مس را طی ۱۴۰۳ عملیاتی کرده است.

بومی‌سازی روتور مکنده آگلوماشین ۴ ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان بومی‌سازی روتور مکنده آگلوماشین ۴ با موفقیت انجام شد که منجر به جلوگیری از خروج ارز به میزان ۵۶۰ هزار یورو از کشور گردید.

همزمان با اعمال محدودیت‌های انرژی در فصل تابستان؛

تعمیرات بخش‌های مختلف فولاد خوزستان با موفقیت انجام شد

پایگاه خبری معدن نیوز -تحمیل محدودیت‌های برقی به صنعت، به خصوص شرکت‌های فولادی و در راس آن ها شرکت فولاد خوزستان، باعث شد که در بازه زمانی ۲۰ خردادماه سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳، در مدار آوردن پروسه تولید برای فولاد خوزستان با محدودیت هایی همراه شود.

افت ۲ درصدی قیمت روی

پایگاه خبری معدن نیوز -روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، قیمت روی در بورس فلزات لندن با کاهش ۶۱ دلاری نسبت به روز معاملاتی قبل از آن، به سه هزار و ۴۷ دلار رسید.

اشتغال ۸۰۰ نیروی کار جدید در طرح‌های توسعه‌ای ملی مس

پایگاه خبری معدن نیوز -روند روبه رشد پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران، زمینه‌ساز اشتغال ۸۰۰ نیروی کار جدید در این پروژه‌ها طی ۶ ماهه نخست سال جاری شده است.

شرکت آلومینای ایران در مسیر تولید پایدار

پایگاه خبری معدن نیوز -رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت آلومینای ایران اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا اواسط مهرماه شرکت آلومینای ایران توانسته بیش از ۲۱۰ هزار و ۱۰۴ تن هیدرات تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش نسبی داشته است.

افت تولید صنعت فولاد ناشی از قطعی برق

پایگاه خبری معدن نیوز -بررسی ها نشان می دهد که محدودیت‌های فزاینده برق که تا مهرماه هم ادامه داشت، منجر به افت ۵.۷ درصدی تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال شده است.

امام جمعه ورزقان:

شرکت ملی مس همواره در کنار مردم محروم ورزقان بوده است

پایگاه خبری معدن نیوز -امام جمعه ورزقان گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع مس سونگون همواره در مناسبت‌ها، اعیاد و شرایط مختلف در کنار مردم محروم و بی بضاعت منطقه بوده، که قابل تقدیر است.

ذوب آهن اصفهان پیشران استانداردسازی و صنعتی‌سازی ساختمان

پایگاه خبری معدن نیوز -ذوب آهن اصفهان به جهت اینکه پیشگام صنایع فولادی کشور است و اساساً در شکل گیری فرهنگ صنعتی در ایران نقش مهمی ایفا نمود، در مبحث استاندارد نیز پیشگام محسوب می شود و بسیاری از استانداردهای ملی در حوزه صنایع فولادی نیز توسط متخصصان این مجتمع صنعتی تدوین شد.

هپکو اراک برای اولین بار تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تولید کرد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: این شرکت برای اولین بار، تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان (پروژه تام) را تولید و تحویل داد.

زمستان را برای فولادی‌ها آسان کنید

پایگاه خبری معدن نیوز -محدودیت‌های انرژی به ویژه برق در سال‌های اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به صنعت فولاد کشور تحمیل کرد و تا به امروز میلیارد‌ها دلار از درآمد و سودآوری این صنعت کاسته است. درآمد و سودآوری که مستقیما بر معیشت دهها هزار تَن تاثیرگذار است و به طور غیر مستقیم بر بازارهای ثانویه (صنایع پایین‌دستی) اثر سوء می‌گذارد. از طرفی باعث شده علاوه بر اینکه میزان صادرات این محصول راهبردی به شکل معناداری کاهش پیدا کند، جایگاه دهمی ایران در میان تولیدکنندگان فولاد جهان را به خطر بیندازد. ادامه‌ی این شرایط ممکن است ایران را میان بازیگران اصلی فولاد جهان کنار بزند و دستیابی دوباره را با سختی مواجه کند. براساس آمارهای رسمی فقط در شش ماهه‌ی نخست امسال صادرات زنجیره فولاد با کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری مواجه شده است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

نوسانات قیمت محصولات فولادی در چین و تأثیرات آن بر بازار جهانی

پایگاه خبری معدن نیوز -چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد در جهان، نقشی اساسی در تعیین قیمت محصولات فولادی دارد. این کشور در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۰۱۳ میلیارد تن فولاد تولید کرد که نزدیک به ۵۴ درصد تولید جهانی فولاد است. هرگونه تغییر در تولید و تقاضای فولاد این کشور به سرعت بر بازارهای جهانی اثر می‌گذارد. در ماه‌های اخیر، قیمت محصولات فولادی در چین تحت تأثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی با نوسانات قابل‌توجهی همراه بوده است.

مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

نوسازی و بهینه‌سازی جرثقیل‌های ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه گفت: هم‌زمان با نوسازی خط تاندم‌میل ناحیه نورد سرد که در ماه‌های شهریور و مهر انجام شد، عملیات نوسازی و بهسازی تعدادی از جرثقیل‌ها، ریل‌ها و سازه‌های مربوط به آن‌ها، با موفقیت و بدون حادثه به اتمام رسید.

طرح جامع فولاد باید عملیاتی شود

پایگاه خبری معدن نیوز --وجیه الله جعفری معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در یازدهمین کنفرانس استیل‌پرایس گفت: طرح جامع فولاد باید عملیاتی شود و ستاد فولاد کمک کند تا از ابعاد مختلف هماهنگی‌های لازم اتقاق بیفتد و بتوانیم طرح را اجرایی کنیم تا برای فعالین این صنعت دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

در ۱۸ ماه گذشته؛

هفت میلیون دلار قطعه در فولاد هرمزگان بومی‌سازی شد

پایگاه خبری معدن نیوز -سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه هفت میلیون دلار قطعه، تجهیز و ماده مصرفی از سال گذشته تاکنون در این شرکت بومی‌سازی شده است، گفت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات در این شرکت با رویکرد کاهش انحصار در تامین قطعات خارجی و کاهش وابستگی تامین قطعات به ارز بوده است.

افتتاح هشت طرح در شرکت ملی مس تا پایان امسال

پایگاه خبری معدن نیوز -هشت طرح توسعه ای، زیرساختی و مسئولیت اجتماعی تا پایان امسال در شرکت ملی صنایع مس ایران افتتاح می شود.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان مطرح کرد:

سرعت قابل قبول اجرای پروژه‌های فولاد هرمزگان/ به دنبال تامین پایدار مواد اولیه صنایع فولاد هستیم

پایگاه خبری معدن نیوز -رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان در سه سال گذشته پروژه‌های بزرگی را برای تکمیل زنجیره و دستیابی به هدف ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در استان هرمزگان آغاز کرده است که امیدواریم این پروژه‌ها طبق زمان‌بندی اعلام شده به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ملی مس تاکید کرد:

لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از اجرای طرح «کیمیا»

پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید را یکی از مولفه‌های قدرت در کشور برشمرد و بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از اجرای طرح «کیمیا» تأکید کرد.

رشد ۲۳ درصدی تولید کنسانتره سرب نخلک

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید کنسانتره مجتمع معدنی سرب نخلک طی ۵ ماهه ۱۴۰۳، حدود ۲۳ درصد رشد یافت.

مدیر مجتمع مس سرچشمه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران پروژه دره‌زار:

جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار، اقتصاد چرخشی، تعالی سرمایه انسانی و توسعه صنایع‌ پایین‌دستی به‌دست می‌آید. جهش تولید با تابعیت از استراتژی توسعه پایدار به‌دست می‌آید

جهش تولید در فولاد سفیددشت

پایگاه خبری معدن نیوز -میزان تولید آهن اسـفنجی در واحد احیا مستقیم فولاد سفیددشت طی نیمه نخست امسال به ۴۹۰ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۳.۶ درصدی در سال جهش تولید است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:

زیرساخت‌های مورد نیاز طرح «کیمیا» باید فراهم شود

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای استان کرمان با هدف تحقق طرح تولید یک میلیون تن کاتد مس تاکید کرد.

اهمیت حرکت به سمت اقتصاد غیر نفتی؛

نقش فولاد مبارکه در اقتصاد ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -در دهه‌های اخیر، اقتصاد ایران به شدت وابسته به درآمدهای نفتی بوده است. این وابستگی باعث شده تا نوسانات قیمت نفت در بازارهای جهانی تأثیرات عمیقی بر اقتصاد کشور داشته باشد. با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و تغییرات شدید قیمت نفت، نیاز به حرکت به سمت یک اقتصاد غیر نفتی بیش از پیش احساس می‌شود. اقتصاد غیر نفتی می‌تواند نه تنها به پایداری اقتصادی کشور کمک کند، بلکه به تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و کاهش آسیب‌پذیری از شوک‌های خارجی نیز منجر شود.

معروفخانی مطرح کرد:

فتح قله‌های موفقیت تولید توسط کارکنان فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: با تلاش و همت کارکنان فولاد هرمزگان در واحد احیا مستقیم توانستیم با رکوردشکنی بی‌سابقه، قله‌های موفقیت تولید را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

موفقیت چشمگیر ملی مس در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح کیمیا (کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران) به عنوان یک طرح ملی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه مسئولان عالی کشور است.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد