نقش کک در صنعت فولاد؛

از زغال‌سنگ تا تولید چدن در کوره‌های بلند

پایگاه خبری معدن نیوز -تبدیل زغال‌سنگ به کک، یک فرآیند کلیدی در صنایع فولادسازی و فلزات است. کک ماده‌ای است که در کوره‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل توانایی آن در ایجاد حرارت بالا و بهبود کیفیت ذوب آهن، اهمیت ویژه‌ای دارد.

خضریان:

قانون معادن باید اصلاح شود

پایگاه خبری معدن نیوز -عضو هیئت اعزامی مجلس شورای اسلامی به محل وقوع حادثه معدن زغال سنگ طبس، علل مؤثر در وقوع این حادثه تلخ را تشریح کرد.

ایمیدرو فقط برای اکتشاف معادن در منطقه حضور دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: دولت در بحث سرمایه‌گذاری برای اکتشاف به‌دنبال سودآوری مادی نیست، بلکه به‌دنبال ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

آسیب‌های زیست‌محیطی استخراج لیتیوم؛

یک تهدید نادیده برای محیط زیست

پایگاه خبری معدن نیوز -استخراج لیتیوم، به عنوان یکی از عناصر کلیدی در تولید باتری‌های قابل شارژ و فناوری‌های پاک، در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری همراه بوده است. با افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر، استخراج این فلز استراتژیک تبدیل به یک صنعت پرسود شده است. اما در پس این پیشرفت‌ها، چالش‌های زیست‌محیطی جدی نهفته است که کمتر به آنها پرداخته شده است.

عرضه نقره در سامانه هوشمند معاملات فلزات گرانبها

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر سامانه هوشمند معاملات و انبارداری فلزات گرانبهای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده نقره به عنوان یکی از فلزهای گرانقیمت در این سامانه عرضه می شود.

افزایش ۱۴ درصدی تولید شمش طلای موته

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش مجتمع طلای موته در شهریور ۱۴۰۳ حدود ۱۴ درصد افزایش یافت.

معدن نیوز بررسی کرد؛

روند تغییرات قیمت زغال‌سنگ در سال میلادی جاری

پایگاه خبری معدن نیوز -سال میلادی جاری شاهد نوسانات قابل توجهی در بازارهای جهانی کالاها بوده و زغال‌سنگ نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. این سوخت فسیلی که همچنان یکی از منابع اصلی تولید انرژی در جهان است، به دلایل مختلفی از جمله افزایش تقاضای جهانی، کاهش عرضه و چالش‌های زیست‌محیطی، با تغییرات قیمت قابل توجهی روبرو شده است.

معاونت معدنی وزارت صمت خبر داد:

تشکیل گروه ویژه بررسی ایمنی معادن زغال سنگ در وزارت صمت

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون وزیر صمت از تشکیل یک گروه ویژه در وزارت صمت برای بررسی وضع ایمنی معادن زغال سنگ کشور خبر داد.

معدن چادرملو الگوی ایمنی

پایگاه خبری معدن نیوز -از آنجا که یکی از مهمترین شاخص های فعالیت معدنکاری پیاده سازی استانداردهای مدیریت ایمنی و بهداشت در کارگاهها به منظور تضمین سلامت، کاهش ریسک حوادث و افزایش ضریب امنیت شغلی است؛ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تلاش نموده است با اعمال بالاترین اصول و استانداردهای معمول، علاوه بر ارتقاء معیارهای سلامت و ایمنی، نسبت به کاهش حوادث و افزایش بهره وری نیروی انسانی گام های مثبت و موثری بردارد.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران؛

ثبت کمترین نرخ تورم سالانه برای گروه زغال سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -براساس اعلام مرکز آمار ایران، در شهریورماه ۱۴۰۳ تورم تولیدکننده بخش معدن نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) ۶.۲ درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۲۸.۵ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۵ درصد افزایش داشته است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

پهپادهای اکتشافی و تحول در صنعت معدنکاری

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت معدنکاری همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش دقت و سرعت اکتشاف منابع معدنی جدید بوده است. در سال‌های اخیر، استفاده از فناوری پهپادهای اکتشافی به عنوان یکی از نوآوری‌های کلیدی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و توانسته نقش چشمگیری در تحول روش‌های سنتی اکتشاف معادن ایفا کند.

استقبال گسترده از دوره دوم مسابقات گوهرتراشی

پایگاه خبری معدن نیوز -مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور اعلام کرد: شرکت کنندگان برای حضور در دوره دوم مسابقات گوهرتراشی، نسبت به دوره نخست، استقبال بیش از ۲ برابری داشته اند.

رایزنی با مجلس برای تامین بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز جهت توسعه اکتشاف

پایگاه خبری معدن نیوز -نماینده مردم هشترود و چاراویماق و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دیدار خود از این سازمان بازدید انجام شده را بسیار ارزنده عنوان کرد و گفت: منطقه هشترود و چاراویماق واقع در استان آذربایجان‌شرقی دارای معادن زیادی است و عناصری از جمله طلا، سنگ‌آهن، پوکه معدنی، کائولن و مس شناسایی شده است.

مدیر کل صمت استان یزد:

مشکل تامین خوراک شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تا ۲ سال آینده رفع می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر کل صمت استان یزد گفت: مشکل تامین خوراک شهرستان بافق کمتر از دو سال آینده رفع و با برنامه‌ریزی انجام شده برای ۳۰ سال آینده، خوراک خواهیم داشت.

برنامه تولید کربنات لیتیوم با دانش بومی، روی میز ایمپاسکو

پایگاه خبری معدن نیوز -طرح تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای برای نخستین بار در کشور، توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به اتمام رسید و به زودی عملیاتی خواهد شد.

اقدامات ایمنی در معادن پیشرفته زغال‌سنگ دنیا

پایگاه خبری معدن نیوز -برخی معادن مدرن در کشورهای مختلف از فناوری‌های جدید برای کمک به سلامت معدن‌چیان و افزایش بهره‌وری معدن استفاده می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد:

تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای عملیاتی می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: طرح تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای برای نخستین بار در کشور توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به اتمام رسید و به زودی عملیاتی خواهد شد.

۲۰ کشته در حمله به معدنچیان در بلوچستان پاکستان

پایگاه خبری معدن نیوز -پلیس پاکستان اعلام کرد که در حمله روز جمعه مردان مسلح به یک معدن کوچک زغال سنگ خصوصی در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، حداقل ۲۰ معدنچی کشته و هفت نفر زخمی شدند.

پاکستان اصلی‌ترین کشور مقصد صادرات کک و زغال‌سنگ ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از سال ۱۳۹۹ تاکنون، پاکستان اصلی‌ترین کشور مقصد صادرات کک و زغال‌سنگ ایران بوده به طوری که سهم آن در سال ۱۴۰۲ به ۷۰ درصد از کل ارزش صادرات این محصول رسیده است.

۷ کشته در اثر انفجار معدن زغال‌سنگ در هند

پایگاه خبری معدن نیوز -در اثر انفجار در یک معدن زغال‌سنگ در ایالت بنگال غربی در شرق هند، حداقل ۷ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

لیتیوم گنج پنهان برای آینده سبز جهان

پایگاه خبری معدن نیوز -لیتیوم به عنوان یکی از حیاتی‌ترین منابع معدنی جهان، نقشی بی‌بدیل در تحول اقتصادی و تکنولوژیک ایفا می‌کند. این فلز سبک، به دلیل قابلیت ذخیره‌سازی انرژی بالا و وزن کم، به طور گسترده‌ای در تولید باتری‌های لیتیوم-یونی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که در صنایع نوظهوری مانند خودروهای الکتریکی و ذخیره‌سازی انرژی تجدیدپذیر کاربرد دارند.

تصویب گزارش مقدماتی حادثه معدن زغال‌سنگ طبس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس

پایگاه خبری معدن نیوز -سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: گزارش مقدماتی حادثه معدن طبس که توسط کمیته معدن و صنایع معدنی آماده شده در نشست کمیسیون صنایع و معادن پس از بررسی لازم توسط اعضاء کمیسیون به تصویب رسید.

مدیرکل صنعت و معدن خراسان جنوبی مطرح کرد؛

افزایش ریسک کار سنتی در معادن زغال سنگ

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کار سنتی در معادن زغال سنگ سبب افزایش ریسک می شود.

تشکیل کمیته بررسی مشکلات معادن کوچک مقیاس گناباد و بجستان

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به وجود ۸۰ معدن غیرفعال در این شهرستان، گفت: جهت فعال سازی این معادن کارگروهی تشکیل و مشکلات این معادن در حوزه زیرساختی، تکنولوژی، فرآوری و فروش بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

راهکارهایی برای کاهش خطر حوادث در معادن

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت معدن مملو از خطرات پنهانی است که می تواند به حوادث ویرانگری منجر شود. انفجارهای متان و گرد و غبار زغال سنگ از مرگبارترین خطراتی است که باعث از دست رفتن هزاران نفر در طول تاریخ شده است و اگر اقدامات احتیاطی به درستی انجام نشود، گاز متان موجود در معادن زغال‌سنگ می‌تواند به‌راحتی مشتعل شود.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد