رویدادها و گزارش های ویژه

معدن‌نیوز بررسی کرد:

آخرین اخبار و تحولات بازارهای جهانی

آخرین اخبار و تحولات بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن (LME) عمدتاً روند منفی را نشان داد که سرب شاهد بیشترین کاهش به میزان ۱.۶ درصد بود. در همین حال، ذخایر فلزات در انبارهای ثبت شده LME هم روندی منفی نشان داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -قیمت فلزات اساسی در بورس فلزات لندن (LME) عمدتاً روند منفی را نشان داد که سرب شاهد بیشترین کاهش به میزان 1.6 درصد بود. در همین حال، ذخایر فلزات در انبارهای ثبت شده LME هم روندی منفی نشان داد.

به روز رسانی بازار COMEX

قیمت مس در بازار COMEX با ثبت کاهش 1 درصدی نسبت به اعلام قبلی، به 8963 دلار در هر تن رسید.

به روز رسانی بازار جهانی

قیمت مس به دلیل تقاضای ضعیف از سوی چین، ذخایر بالا و شاخص دلار قوی آمریکا بیش از 17 درصد از سطوح اوج قیمت خود کاهش یافته است و بنا به نظر کارشناسان با وجود چشم انداز بلندمدت مثبت مس، آینده نزدیک قیمت مس همچنان چالش برانگیز است. انتظار می رود تغییر جهانی به سمت انرژی پاک باعث افزایش تقاضا در آینده شود، اما فشار تولید و قیمت های نه چندان بالای فعلی همچنان ادامه دارد.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه دوم سال 2.9 درصد رشد کرد که اندکی کمتر از پیش بینی های قبلی و برآورد اولیه 3.1 درصدی بود. تجدیدنظر در مخارج شرکت ها و خانوارها نشان دهنده افزایش نرخ بهره و نیمه دومی سخت تر برای مصرف کنندگان است. بانک مرکزی ژاپن قصد دارد ضمن حذف تدریجی محرک های پولی بلندمدت، تقاضای داخلی را نیز تقویت کند.

صادرات چین در ماه آگوست احتمالاً 6.5 درصد رشد کرده که پایین‌ترین نرخ رشد در چهار ماه گذشته است که تحت تأثیر کاهش تقاضای جهانی و افزایش موانع تجاری است. انتظار می رود واردات تنها 2 درصد افزایش یابد که نشان دهنده تقاضای ضعیف داخلی نیز هست. 

طوفان یاگی، قوی ترین طوفان آسیا در سال جاری باعث سیل شدید و رانش زمین در شمال ویتنام شده است که منجر به کشته شدن حداقل 24 نفر و مجروح شدن 299 نفر شده است. طوفان که روز شنبه رخ داد، برق و ارتباطات را به ویژه در کوانگ نین و هایفونگ مختل کرد. مقامات نسبت به ادامه جاری شدن سیل و رانش زمین هشدار می دهند و بارش شدید باران خطرات را در چندین استان تشدید می کند.

قیمت نفت

معاملات آتی نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه به دلیل نزدیک شدن سیستم طوفانی احتمالی به سواحل آمریکا و بازگشت بازار نسبت به فروش قبلی، یک دلار افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت 71.60 دلار در هر بشکه ثبت شد، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 0.84 درصد افزایش به 68.24 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت گاز طبیعی

قیمت گاز طبیعی 2.19 دلار به ازای هر متریک واحد حرارتی بریتانیا (MMBtu) ثبت شد که 3.56 درصد کاهش داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، با اندکی افزایش 0.18 درصدی در 101.3 در نوسان بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد