فولاد و آهن

معدن‌نیوز بررسی کرد:

کاهش قیمت ورق نورد گرم در ژاپن

کاهش قیمت ورق نورد گرم در ژاپن
پایگاه خبری معدن نیوز -توکیو استیل، تولیدکننده پیشرو فولاد کوره قوس الکتریکی ژاپن، قیمت کویل‌های نورد گرم خود را به میزان ۱۵۰۰۰ ین در تن (۱۰۷ دلار در هر تن) برای محموله‌های اکتبر ۲۰۲۴ کاهش داده است. علاوه بر این، این شرکت در مدت مشابه قیمت میلگرد و تیرآهن H را ۱۰۰۰۰ ین در تن (۷۱ دلار در تن) و ۱۲۰۰۰ ین در تن (۸۵ دلار در تن) کاهش داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -توکیو استیل، تولیدکننده پیشرو فولاد کوره قوس الکتریکی ژاپن، قیمت کویل‌های نورد گرم خود را به میزان 15000 ین در تن (107 دلار در هر تن) برای محموله‌های اکتبر 2024 کاهش داده است. علاوه بر این، این شرکت در مدت مشابه قیمت میلگرد و تیرآهن H را 10000 ین در تن (71 دلار در تن) و 12000 ین در تن (85 دلار در تن) کاهش داده است.

عوامل موثر بر قیمت:

مناقصه صادرات قراضه کانتو برای 24 سپتامبر 

انجمن تعاونی آهن و فولاد کانتو در ژاپن مناقصه صادرات قراضه کانتو در سپتامبر خود را به پایان رساند که نشان دهنده کاهش در پیشنهادات بر حسب ین بود. به طور مشابه، پیشنهادات بر حسب دلار 23 دلار در هر تن  کاهش یافت و به 42720 ین در هر تن (303 دلار در تن) رسید. مناقصه حجم 15000 تن را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، فولاد توکیو ژاپن امروز هفتمین کاهش متوالی خود را در قیمت‌های خرید قراضه داخلی اعلام کرد و نرخ‌ها را تا 1500 ین در هر تن (11 دلار در هر تن) کاهش داد که از 14 سپتامبر 2024 اجرایی شد. کاهش کل در ماه سپتامبر اکنون به 4000 تا 5000 ین رسیده است. 

تقاضای داخلی فولاد ژاپن

صنعت ساخت و ساز با افزایش درخواست ها برای املاک جدید نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد. با این حال، تقاضا برای محصولات فولادی به دلیل افزایش هزینه های تدارکات و ظرفیت محدود ساخت و ساز ضعیف است. شرکت‌های ساختمانی به‌طور انتخابی پروژه‌هایی را دنبال می‌کنند که منجر به روند مناسب تری در بازار داخلی از سپتامبر شده است.

کاهش در بازار بین المللی نیز باعث افزایش عرضه مواد و اسکلت فولادی وارداتی شده است. در حالی که امیدها برای بهبود تقاضای ساخت و ساز برای انواع خاصی از محصولات در نیمه دوم سال وجود دارد، اختلافات منطقه ای در عرضه و تقاضا در حال افزایش است که باعث کاهش بیشتر قیمت ها در بازار می شود.

علاوه بر این، ین ژاپن بهبود قابل توجهی را تجربه کرده است و از سطح زیر 150 به حدود 140 در برابر دلار آمریکا صعود کرده است. این افزایش در ارزش ین بر تصمیمات قیمت گذاری در بازارهای مختلف تأثیر می گذارد.

روند قیمت فولاد در کارخانه های جهان

Baosteel، تولیدکننده پیشرو فولاد در جهان، قیمت HRC را در ماه اکتبر 2024 ثابت نگه داشته است. شایان ذکر است که قیمت ها پیش از این برای دو ماه متوالی کاهش یافته بود. علاوه بر این، قیمت گالوانیزه گرم نیز ثابت ماند.

منابع به BigMint اطلاع دادند که گروه Hoa Phat، گروه تولیدی صنعتی پیشرو در ویتنام، قیمت ماهانه HRC  را حدود 15 دلار در تن برای فروش اکتبر 2024 خود کاهش داد. پس از بازبینی، قیمت‌ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، تقریباً 515 دلار در تن برای منطقه جنوبی بود. این شرکت در واکنش به تضعیف تقاضای داخلی و رقابت واردات چینی، قیمت های خود را کاهش داد.

چشم‌انداز

صنعت فولاد ژاپن با چشم‌انداز چالش برانگیزی مواجه است که عمدتاً ناشی از عدم قطعیت های اقتصادی جهانی و فشارهای رقابتی است. نرم شدن اخیر بازار داخلی فولاد، همراه با افزایش واردات از آسیا، فشار قابل توجهی بر بخش فولاد وارد می کند. در حالی که امید به بهبود تقاضای ساخت و ساز وجود دارد، بازار همچنان بی ثبات است و نابرابری های منطقه ای همچنان ادامه دارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد