سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز بررسی کرد؛

تداوم کاهش قیمت زغال سنگ در اندونزی

تداوم کاهش قیمت زغال سنگ در اندونزی
پایگاه خبری معدن نیوز -بازار بندری زغال سنگ حرارتی اندونزی برای یک هفته دیگر به کاهش قیمت ها ادامه داد چراکه به سبب کاهش پیشنهادات از سوی مصرف کنندگان عمده، معامله گران مجبور شدند تا پیشنهادات خود را برای مطابقت با سطوح پیشنهادی غالب کاهش دهند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -بازار بندری زغال سنگ حرارتی اندونزی برای یک هفته دیگر به کاهش قیمت ها ادامه داد چراکه به سبب کاهش پیشنهادات از سوی مصرف کنندگان عمده، معامله گران مجبور شدند تا پیشنهادات خود را برای مطابقت با سطوح پیشنهادی غالب کاهش دهند.

به طور خاص، قیمت زغال سنگ 3400 GAR در بندر ناولاخی 100 روپیه در هر تن کاهش یافت و به 4900 روپیه در هر تن رسید. در کاندلا، قیمت زغال سنگ 4200 GAR با 200 روپیه در هر تن کاهش به 5900 روپیه در هر تن رسید. علاوه بر این، قیمت زغال سنگ 5000 GAR در کاندلا در 8000 روپیه در هر تن ثابت ماند.

قیمت‌های شاخص اندونزی زغال‌سنگ با CV بالا (5800 GAR)  92.21 دلار در تن ثبت شد که 0.21 دلار در تن کاهش یافت. قیمت زغال سنگ با CV متوسط اندونزی (4200 GAR) 0.3 دلار در هر تن افزایش یافت و به 50.38 دلار در تن رسید. 

در چین، بازرگانان مجبور شدند محموله های خود را از بنادر تخلیه کنند تا از تحمیل تعرفه های بندری جلوگیری کنند و خطر احتراق طبیعی را به حداقل برسانند که می تواند کیفیت زغال سنگ را کاهش دهد. در نتیجه، با وجود موج گرما و تقاضای بالای برق در برخی از استان‌های جنوبی چین، سطوح فراوان موجودی واردات را متوقف کرده و سطوح پیشنهادی را برای تسهیل معاملات به پایین‌ترین حد در چند هفته گذشته رسانده است.

کارخانه‌های ساحلی هند به خریدهای معمول خود ادامه دادند، اما ذخیره‌سازی قبل از جشنواره هنوز آغاز نشده زیرا خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. بیشتر نیازهای زغال سنگ فصل باران های موسمی با افزایش عرضه از معادن داخلی برآورده شد. علاوه بر این، وزارت زغال سنگ هند 38 پروژه ریلی را برای کاهش هزینه های لجستیک، بهبود کارایی حمل و نقل داخلی زغال سنگ و اطمینان از تحویل به موقع زغال سنگ از معادن به کارخانه ها در اولویت قرار داده است.

در همین حال، تولیدکنندگان اندونزیایی از کاهش پیشنهادات خود برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت ها خودداری کردند زیرا برخی از معدنچیان، به ویژه در سوماترا برای حفظ حاشیه سود در میان کاهش مداوم قیمت ها تلاش می کنند. معدنچیان در سوماترا با چالش هایی روبرو هستند زیرا قیمت برخی از انواع زغال سنگ به نزدیک هزینه های تولید آنها کاهش یافته است. 



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد