صنایع معدنی

کلنگ زنی شهرک زنجیره مس به دست مردم در سال مشارکت مردمی

کلنگ زنی شهرک زنجیره مس به دست مردم در سال مشارکت مردمی
پایگاه خبری معدن نیوز -طی یک ارتباط ویدئویی با فرمان سرپرست ریاست جمهوری کلنگ شهرک زنجیره مس توسط مردم بر زمین خورد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -طی یک ارتباط ویدئویی با فرمان سرپرست ریاست جمهوری کلنگ شهرک زنجیره مس توسط مردم بر زمین خورد.

در منطقه ویژه لامرد با حضور رییس هیت عامل و تعدادی از مدیران ایمیدرو، طی یک ارتباط ویدئویی با نهاد ریاست جمهوری، کلنگ شهرک زنجیره مس با فرمان محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به زمین زده شد.

در این مراسم که با حضور علی آبادی وزیر صمت و در کنار سرپرست ریاست جمهوری در پاستور و جمعی از مسئولان و مدیران استان فارس و شهرستان لامرد در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد، به دستور موثقی نیا با توجه به شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردمی" کلنگ توسط خود مردم لامرد بر زمین زده شد.

موثقی نیا در این خصوص به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حضور مردم در همه عرصه ها به ویژه در جهش تولید اشاره کرد و گفت: رویداد امروز برای ایجاد عملیات اجرایی شهرک تخصصی مس، به معنای ورود به گام دوم صنعت مس است که در راستای اهداف توسعه ای ایمیدرو در زنجیره صنعت مس و توسعه صنایع پایین دست مس و رشد ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه ایران ۲۰ میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشاف شده دارد، گفت: ایران در حالی که پیش از انقلاب، تولید مس نداشت اکنون به تولید 300هزار تن مس کاتد در سال دست یافته است.

رئیس هیات عامل ایمیدر درباره اقبال سرمایه گذاران برای ورود به این حوزه اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی و خارجی، در سه حوزه اتصالات مسی، خط تولید اسید فسفوریک و محصولات سیمی، اعلام آمادگی کرده اند.

موثقی نیا همچنین از مسئولان استانی و محلی به جهت همکاری و همراهی با منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ایجاد شهرک مس قدردانی کرد.

شهرک تخصصی زنجیره مس با راهبری ایمیدرو و تلاش هلدینگ زنجیره مس، در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از زیرمجموعه‌های ایمیدرو در جنوب استان فارس قرار دارد و نزدیکی این منطقه به خلیج نیلگون فارس از مزایای آن به شمار می رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد