سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن‌نیوز بررسی کرد:

انتظار افزایش موقت قیمت‌ها پس از آتش‌سوزی معدن زغال‌سنگ

انتظار افزایش موقت قیمت‌ها پس از آتش‌سوزی معدن زغال‌سنگ
پایگاه خبری معدن نیوز -آنگلو امریکن به دلیل اشتعال گاز زغال‌سنگ زیرزمینی در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۴ به طور موقت فعالیت در معدن زغال‌سنگ فولادسازی گروسونور خود در کوئینزلند استرالیا را متوقف کرد. آتش سوزی در معدن رخ داد و تولید را متوقف کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز -آنگلو امریکن به دلیل اشتعال گاز زغال‌سنگ زیرزمینی در 29 ژوئن 2024 به طور موقت فعالیت در معدن زغال‌سنگ فولادسازی گروسونور خود در کوئینزلند استرالیا را متوقف کرد. آتش سوزی در معدن رخ داد و تولید را متوقف کرد.

انفجار متان در روز شنبه آتش را در معدن زیرزمینی گروسونور را شعله ور کرد، معدنی که تقریباً 30 درصد از تولید سالانه زغال‌سنگ کک سازی آنگلو امریکن در کوئینزلند را تامین می کند.

تلاش ها برای خاموش کردن آتش زیرزمینی ادامه دارد و تیم معدن با همکاری با خدمات نجات معادن کوئینزلند و مقامات نظارتی ادامه دارد. ارزیابی وضعیت و برنامه ریزی برای ورود مجدد ایمن به معدن با توجه به آسیب های احتمالی زیرزمینی، چند ماه طول می کشد.

در نیمه اول سال 2024، بخش زغال‌سنگ فولادسازی انگلو آمریکن تقریباً 8 میلیون تن و گروسونور حدود 2.3 میلیون تن تولید می کند. مجموع تولید زغال‌سنگ آنگلو در سال 2023 بیش از 16 میلیون تن بود.

برای کل سال، انتظار می‌رود که سهم Grosvenor حدود 3.5 میلیون تن تولید زغال‌سنگ باشد. به دلیل یک حرکت لانگ وال برنامه ریزی شده، کاهش 1.2 میلیون تنی در نیمه دوم سال جاری انتظار می رود. این معدن 30 درصد از کل تولید زغال‌سنگ آنگلو را تامین می کند.

مجموع محموله زغال‌سنگ کک انگلو امریکن در نیمه اول سال 2024 حدود 3.6 میلیون تن ثبت شد. ژاپن و کره جنوبی واردکنندگان پیشرو از این شرکت بودند و پس از آن هند قرار داشت.

انتظار می رود محدودیت‌های عرضه به دلیل شیوع آتش‌سوزی ظاهر شود و مطمئناً در کوتاه‌مدت قیمت‌ها را افزایش خواهد داد. طبیعتاً این حریق بیش از قراردادهای مدت دار بر قیمت های لحظه ای تأثیر می گذارد.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
نمایشگاه معدن رستاک پادویژن
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد